°Zawana Zaman°;♥️
°
•
°
•
°
Congratulations BTS ! 😭♥️ Me as ARMY since 2013 bangga !😭♥️ingat nak update semalam, tapi si oren ni suka hati saja nak delete. hiks.
°
•
°
•
°°It's me,, baby..°
|Incoming call|
unknown number
+60-166810145
Accept| Reject"Hello ?"
"....."
"Ya, aku tahu lah nak buat apa. Kau tak payah nak suruh tu suruh ini. Pandai-pandai aku lah nak buat apa lepasni"
"...."
"Kau jangan call selalu sangat boleh tak ? kang kantoi aku tak nak tanggung apa-apa. Yang aku tahu, lepas habis saja tugas aku. Aku nak duit aku dan blah"
"......"
"Baiklah. Bye"
_________________________
Suasana pada malam itu sungguh kekok. Hanya bunyi sudu dan garfu yang berlaga dengan permukaan pinggan saja yang bergema di segenap ruang tamu itu.
"Ainur, jujur dengan aku satu benda" ujar Sarah dingin. Iris matanya menikam tajam wajah Ainur yang sengaja dipoloskan.
"Apa ?" jawab Ainur sedikit gugup. Riak polos masih dikekalkan.
"Kau buat semua makanan ni dari Google, kan ?" hampir tersedak garfu Ainur dibuatnya. Ingatkan nak tanya soalan cepumas tadi.
"Taklah. Aku belajar dari bibik aku dulu. Aku cuba sajalah mana tahu jadi" Sarah masih meragui. Matanya dikecilkan lalu wajah Ainur dipandang sedalam-dalamnya. Cuba mencari kebenaran disebalik riak polos itu"
"Kau ni dah kenapa ?! Orang dah hidang tu makan sajalah" sergah Ainur geram. Pipinya memerah apabila diusik sebegitu.
"Saja jer. Dah nampak kau ni bakal menjadi isteri mithali. Masakannya pun sedap. Untung suami kau bila korang bersama nanti" ujar Sarah selamba sebelumnya menyuap makanan ke dalam mulut.
Ainur yang mendengarkan itu sedikit tersentak. Isteri mithali apanya kalau dia mencintai lelaki lain selain dari suaminya yang sah. Hm, Sarah ni... Teringat pula dosa lama.
Mereka terlalu bahagia sehinggakan mereka terlupa sesuatu.
_________________________
Ainur Ameera
Selesai makan malam, Aku mencuci pinggan mangkuk yang kotor serta peralatan masakan yang lain. Sarah turut membantu aku mengemas dengan berlari ke bilik tidurnya dan membuka kilang tahi mata–
Okey staph, budak tu memang malas okeh. Mohon owner Microsoft, Bill Gates ambil dia berkerja sebab Sarah budak malas.
Terlalu malas sehingga selalu cari jalan singkat nak habiskan kerja. Fuh, mencukupi fakta yang Bill Gates akan cari dia untuk bekerja.
Benda merepek. Tapi fakta K:)
Aku mengelap tangan yang basah dengan kain. Seketika aku termenung dihadapan singki. Pantulan cermin yang jernih itu seakan sudi menjadi layar kaca untuk aku berfantasi.
Aku bayangkan. Sekarang dapur milik jiran aku turut bercahaya seperti penghuninya sedang menikmati makan malam.
Dan kemudiannya penghuni itu dengan perlahan melangkah ke singki untuk mencuci pinggan mangkuk yang dipakai setelah selesai menjamah makanan.
Tak lama kemudian, tingkap dihadapan penghuni itu dibuka oleh penghuninya sendiri dek ingin merasa angin malam di penghujung bandar sibuk ini.
Entah bagaimana, aku turut melakukan perkara yang sama. Perlahan-lahan tingkap dapur yang agak tinted itu ditolak.
Namun hampa, penghuni rumah sebelah juga membuka tingkapnya tetapi tiada sesiapa pun yang berdiri disebalik tingkap tersebut.
Tingkapnya terbuka, tapi tiada penghuni yang sudi bersama ku menghirup udara pada malam yang tiada pelabuhan bintang ini...
Check Out !
[][][][][][]
PASSWORD:••••••
[✓][X]
?
YOU ARE READING
[OG] Obses for my Wife
RomanceWas: Her Love + Obsession Sambungan seterusnya di Acc baru : @wanasugar Obses mengejar cinta si isteri;) MOST IMPRESSIVE RANKINGS ♥️ 👁️👄👁️ #11 for SAD [12/9/20] #23 for SAD [12/10/20]