[For my blur readers]😂

653 15 5
                                    

Okey AHAHAHAHAHA wana tahu ramai yang blur dichapter sebelah AHAHAHAHAHA

okey first thing first wana nak permudahkanlah ingatan korang semua.

Ada tak part wana cakap yang Fahmi ni kena Thanatophobia ? okey itu adalah kesan daripada penyakit Dissoative Identity Disorders which is DID.

DID dalam bahasa melayu adalah Gangguan Identiti Disosiatif yang membawa maksud seseorang itu memiliki banyak identiti yang berbeza dan kadang ada yang hampir sama.

Let's say Fahmi and Dariem. Dariem adalah identiti yang agak serupa dengan Fahmi. Minat dan hobi mereka pon agak sama. But, apa yang membezakan mereka berdua adalah Dariem adalah seorang yang berfikiran matang dan lebih terbuka. Dariem juga amat membencikan orang yang menggelarnya lemah.

Dan disebabkan oleh itu, Dariem ingin menghapuskan identiti Fahmi yang merupakan identiti asal kepada milik tubuh itu.

Still tak faham ? And why suddenly wana cakap Fahmi dapat Thanatophobia disebabkan oleh DID ?

Kesemua identiti yang terdapat didalam tubuh Fahmi adalah identiti yang sukar dikawal. Sebab apa ? sebab ada yang watak budak-budak, penjenayah, diva and macam-macam lagi.

Disebabkan oleh itu jugalah, Fahmi amat takut jika Ainur tahu tentang identiti dia yang banyak ragam ini. Dan lama-kelamaan perasaan takut itu mewujudkan sifat phobia.

Iaitu phobia atas takut kehilangan cinta.

Sebenarnya, banyak lagi kesan yang boleh berlaku terhadap identiti lain. Misalnya, identiti lain akan kelihatan agak murung dan akan ada juga yang merasa tidak adil.


and why mereka mesti upload video setiap hari ? due to ini adalah salah satu terapi untuk mereka mengukuhkan persahabatan antara identiti. Selain itu, identiti yang lain tidak akan menerbitkan rasa terburu-buru untuk muncul.


Masih tak faham ? kat mana tak faham tu ? Komen okey ? wana akan reply di komen.

As i said, psykologi adalah bidang kegemaran wana. Dan tak hairanlah jika ramai yang tak tahu sebab tak semua memiliki bidang yang sama right ?

Pure science is the one yang wana suka selain dari Psychologist. so yeah, kalau nak tahu apa-apa lagi about Psychologist maybe wana akan selitkan fakta menarik about psychology, someday.






°
°
°
°
°

Votes and Comments for good♥️

love,

°Zawana Zaman°

[OG] Obses for my WifeWhere stories live. Discover now