°Zawana Zaman°
°
•
°
•
°
Voting !
°
•
°
•
°°Strength°
Aira Ameena
Aku memerhatikan keadaan kakakku yg seperti hilang arah. Haih nasib suami dia masih layan tetamu.
Kalau tidak, mati kutu aku dibuatnya untuk jawab soalan-soalan maut darinya nanti.
Dengan mekap hancur, rambut kusut masai, tiada senyuman langsung. Hanya riak sedih dan penat menghiasi wajahnya. Sedih bila mengenangkan nasibnya.
Aku berjalan mendekati kakakku yang berada dibirai katil. Dress putih labuh masih tersarung cantik ditubuhnya yang kurus dan ramping itu.
Bahunya aku gosok pelan. Cuba menyalurkan semangat buatnya.
Dengan esakan dan sebaknya, dia memeluk tubuhku erat. Cuba melempias kan rasa sedihnya.
Aku sedikit terkejut namun, aku cuba untuk faham.
Aku tahu bukan senang untuk kita lepaskan orang yang kita sayang. Dan bukan mudah untuk kita ajar hati kita untuk mencintai dia sebab kita tahu yang fikiran kita sudah bagitahu yg dia milik kita. Mungkin itu juga salah satu sebab mengapa kakak aku aku susah untuk move on.
"Sabar kak Meera .. Meena faham perasaan kak Meera. Walaupun Meena tak pernah terfikir pun nak bercinta. Meena tetap faham" pujukku dengan nada sayu. Sedih melihat kakak aku sedih dihari yang dia sepatutnya bahagia.
_______________________
Fahmi Asyraf
Mata aku meliar mencari tubuh isteriku yang baru aku sahkan tadi. Berkerut dahi aku apabila melihat Meena keluar dari bilik tidur Ainur sambil mengesat air mata.
Dengan langkah pantas aku mengejar Meena yang sedang menaiki tangga. Tetamu lain sudah lama pulang kerumah kecuali para makcik pakcik kerana mereka sedang bersembang kosong dibelakang rumah.
"Kau tolong kemas bahagian pelamin tu. Aku nak naik atas dulu. Nanti aku bayar sekali dengan wedding planner kau tu" arahku seraya menepuk bahu Arsyad.
Aku mencari Meena dibalkoni rumah. Dan fikiran aku benar. Terlihat Meena sedang menangis dibalkoni sambil teresak teruk.
"Kenapa nangis ?" tegurku perlahan. Nak sentuh, haramlah pulak. Lainlah kalau dia ni isteri baru boleh.
"Takde pape " ujarnya lalu menunduk kebawah.
Tell me Meena , you need to share your problem if you have it. Come on. I'm your brother in law right now . Not the nobody anymore" ujarku.
Meena mendongak memandang langit sebelum berbual denganku.
"I want you to seducing my sister. Please save her. She needs your help Fahmi" Rayunya dengan riak sayu.
"Of course i will. I'm her husband. Who will be her hero until the hereafter" ujarku tenang. Seraya itu , Meena mengeluh tenang. Cuma...
Persoalanku , mengapa dengan isteri aku? Sakitkah dia ?
_____________________
Ainur Ameera
Aku duduk dikepala katil sambil melihat telivisyen. Langsung tiada siaran yang menarik pada malam ini.
Dan juga tiada apa yang masuk didalam fikiranku selain Haris.
Mengapa dia menghukum aku sebegini ? Tidak cukupkah perubahan diri aku yang aku lakukan demi dia ?
Dr korea yang terpapar didalam kaca telivisyen langsung tidak menarik minat ak
Aku hanya termenung menenangkan nasib. Barangkali Haris akan bernikah dengan gadis lain yang menyebabkan dia membuat aku begini.
Hanya itu imbas muka yang aku fikirkan. Andai perkara itu benar - benar terjadi, adakah aku akan bahagia bersama suamiku ?
Haihh , bersuamikan Syeikh Fahmi Asyraf namun hati jauh didusun Syeikh Haris Zulkifli.
Bagaimana aku hendak keluar jika bayangannya masih ingin menghantuiku ?
Aku buntu. Lantas alat pengawal telivisyen aku capai. Pantas kaca telivisyen menjadi gelap sepenuhnya.
Tiada lagi Kim Taehyung dan Go Ara dalam drama Hwarang tersebut. Hanya bayangan aku sedang termenung dipapar.
Aku mengeluh kecil . Haruskah aku bukakan hati ini untuk dipindahkan ke hati suami ?
Aku akan mencuba . Demi masjid yang dia telah bina khas untuk aku, demi akad yang dia telah lafaz untuk aku dan demi segalanya akan aku pertaruhkan untuknya.
Dan itu janjiku.
Syeikh Fahmi Asyraf Bin Issani, saya akan jaga awak sampai bila - bila.
°
•
°
•
°Check Out !
[][][][][][][][][]
PASSWORD:••••••
[✓] [X]
?
YOU ARE READING
[OG] Obses for my Wife
RomanceWas: Her Love + Obsession Sambungan seterusnya di Acc baru : @wanasugar Obses mengejar cinta si isteri;) MOST IMPRESSIVE RANKINGS ♥️ 👁️👄👁️ #11 for SAD [12/9/20] #23 for SAD [12/10/20]