25

42 2 0
                                    

Pov lexi

Snel begin ik aan mijn soep, ik voel ineens iets over mijn wang gaan en k in kijk opzij. Ik zie dat Jason een zakdoek vast heeft dat onder de modder zit en vragend kijk ik hem aan.
'ik kan je moeilijk een kus geven als je onder de modder zit' zegt hij en iedereen aan tafel begin te lachen. Hij drukt rap een kusje op mijn wang en ik eet verder. Als mijn kom leeg is zie ik de sergant naar ons toe komen.
'soldaat smith' zegt hij en ik sta recht, we lopen naar de hoek van de kanatine zodat niemand ons hoort.
'normaal zou ik u een brief geven maar dat ligt nog in mijn kantoor dus krijg je die officieel later.' zegt hij en ik knik.
'zoals je had gezien ben je tegen een andere squad moeten gaan tijdens de training, dat was niet zomaar. We wouden zien welke squad beter was aangezien we 2 missies hebben. De één is meer in de back ground in de oorlog en de ander is in de front line. De beste squad kreeg de front, wat dus jouw squad is. ' ik knik en weet wat er staat te komen.
' jouw squad vertrekt morgen om 0600 met het vliegtuig naar Afrika, jullie gaan daar een tijd blijven, zeker 8 maanden, jij bent de capitein. Ik verwacht dat je je squad gaat informeren, je mag niet vertellen waar jullie naartoe gaan.' ik knik en salute er voor alleer ik vertrek.
Ik ga terug aan tafel zitten en iedereen kijkt me aan.
' wat' vraag ik.
'wat zei hij' vraagt Jason.
'morgen om 0600 vertrekken we op missie voor zeker 8 maanden' zeg ik.
'waar naar toe'
'mag ik niet zeggen, alleen de captain mag het weten' zeg ik.
'Maar ik ben ook captain' zegt Jason.
'ja, maar jouw squad gaat niet op missie, alleen mijn squad en ik moet de verdere info ook nog krijgen' zeg ik en ik zie dat Jason een verdrietige en gebroken blik in zijn ogen heeft.
Ik zie dat het al minder regent en loop de kantine uit naar mijn kamer. Snel neem ik een douche en kleed me om, ik pak mijn gsm en begint te sms'en met lena.

Ik: hey, ik vertrek morgen op missie en ik wou graag even afscheid nemen, doe de groeten aan de rest.
Xoxo lexi

Lena: omg nee, wanneer ga je terug zijn, heb je een gsm daar, waar ga je naartoe, gaan we nog kunnen babbelen op sms'en, gaat Jason ook ?

Ik: ik mag niet zeggen waar ik naartoe ga, ik ga zeker 8 maanden lang weg zijn, ik ga geen gsm hebben en ik weet niet of we gaan kunnen babbelen of sms'en en nee, Jason zijn squad gaan niet mee, alleen mijn squad.

Lena: pls stay save

Ik: I'll try, by, love you

Lena: love you too

Ik leg mijn gsm weer weg en pak mijn spullen in. Ik ga in bed liggen en zet mijn wekker klaar. Net wanneer ik mijn ogen toe doe hoor ik de deur open gaan. Iemand komt naar me toe en rap doe ik mijn ogen open.
'mag ik erbij komen liggen' vraagt Jason en ik knik.
Hij kleed zich uit tot zijn boxer en kruipt in bed. Hij slat een arm om me heen en trekt me dichter naar hem toe.
'blijf veilig voor mij alsjeblieft' fluister hij na paar minuten.
'ik zal proberen'
'beloof het me'
'je weet dat ik dat niet kan beloven'
'alsjeblieft'
'oké, ik beloof dat ik mijn best ga doen om veilig te blijven' zeg ik en ik voel dat Jason knikt. Hij drukt een kusje in mijn nek en ik sluit mijn ogen, langzaam val ik in slaap.

army love (voltooid) Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu