Selamlar arkadaşlar!
Kitabın yayınlanmasının üzerinden aylar geçti. Bu kitabı yayınlarken bu konu hakkında fazla bilgim yoktu ve bu da sık sık bölüm paylaşımlarımda fark ediliyor. Bu nedenle kitabı düzenlemeye karar verdim ve buna da giriş bölümünden başlamaya karar verdim.
mbti nedir?
Myers–Briggs Tip Göstergesi (MBTI), insanların dünyayı nasıl algıladıkları ve verdikleri kararlar konusunda farklı psikolojik tercihleri belirten introspektif bir öz bildirim anketidir.
vikipedinin bu karman çorman tanımlamasını bir kenara atarsak, mbti psikolojik olarak insan davranışlarını anlamlandırıp sınıflandıran bir sistem. MBTI'nın orijinal versiyonu Katharine Cook Briggs ve kızı Isabel Briggs Myers tarafından oluşturulmuştur, ismi de buradan geliyor. Ama o zamandan bu zamana birçok psikolog veya psikiyatrist üzerinde çalışmış. Bunlardan biri de mbti'nin fonksiyonlarını oluşturmuş olan ünlü pskiyatrist Carl Gustav Jung.
Bunlarla ilgili daha fazla açıklamayı araştırarak bulabilirsiniz.
mbti tipini öğrenmeniz için bazı testler vardır. Şahsen ben bunları önermiyorum ki çoğu kişi önermez zaten. Çünkü testler sizi sorularla tanımaya çalışsa da bunlar yüzeysel kalacaktır.
Çoğu kişi 16 personalities sitesinden çözüyor. Site stereotipik biriyseniz sizi doğru bulabilir. Ama ben kesinlikle önermiyorum. Güvenilir değil.
İstiyorsanız michaelcaloz.com/personality/ sitesinden çözebilirseniz.
Ama ben gerçekten doğru bir şekilde tipimi bilmek, sağlıklı-sağlıksız olduğumu öğrenmek istiyorum diyorsanız fonksiyon araştırması yapın. Enine boyuna araştırın, baskın davranışlarınızı değerlendirin.
Eğer yaşınız 14'ten aşağıysa henüz kişiliğiniz tam oturmamış olabilir ve net bir karara varamayabilirsiniz. Aynı şekilde bazen loop-grip durumlarında olabilirsiniz. Bu da kişiliğinizi yanlış tespit etmenize neden olabilir. Aitlik sorunu yaşamamanız için önce öğrenip sonra değerlendirmeniz en mantıklısı.
Kitabın bazı bölümlerini kaldıracağım çünkü bazıları gerçekten gereksiz veya aşırı stereotipik. Yazın yeni bölümlerle devam etmeyi umuyorum.
Yepyeni bölümlerle yeniden görüşmek üzere!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
Random|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.