Bildiğiniz üzere fonksiyonlar tiplerin yapı taşı ve şekildeki tabloda fonksiyonların duruma göre özelliklerini gösteriyor.
Fonksiyonların ne olduğu hakkında bir fikriniz yoksa giriş bölümünden sonra yer alan 'özel bölüm' adlı kısımda hakkında yazılanları okuyabilirsiniz. Tipinin fonksiyonlarının hangisi olduğunu bilmeyenler için aşağı ekleyeceğim, oradan bakabilirsiniz.
Küçük bir hatırlatma: Fonksiyonlarda sıralama önemlidir. İlk fonksiyon baskın, ikincisi yardımcı, üçüncüsü üçüncül, dördüncüsü ise alt olarak adlandırılmıştır tabloda.
Ve elbette, özelliklerinize göre sağlıklı-normal-sağlıksız olup olmadığınızı eklemenizi bekliyorum. Hatta durun- ben de bütün dürüstlüğüm ile yazayım.
Tipim: INFJ (Ni-Fe-Ti-Se)
Ni: Sağlıklı ve normal arasında diyebilirim. Çok idealist bir insan değilim fakat aşırı anlayışlı da değilim. Bunun yanında lisenin son döneminde yks nedeniyle iyice kafamın bulandığı zamanlarda oldukça küstah birine dönüştüğümü itiraf etmeliyim ama düzelttim bu özelliğimi.
Fe: Sanırım burada kendime yine sağlıklı ve normal arasında diyeceğim. Eğitici bir yönümün olmasının yanında hassas ve duyarlıyımdır.
Ti: Mantıklı olduğumu düşünsem de bunun yanında kusur bulan biri olduğumu itiraf etmeliyim...
Se: Tamamen sağlıksız diyebileceğim tek fonksiyonum bu sanırım. Çok fazla keyfine düşkün biriyim, hatta bu nedenle aile arasında birkaç lakabım vardır...
Ehem- sıra sizin fonksiyonlarınız ve durumlarınızda...
. . .
INTJ: Ni – Te – Fi – Se
INTP: Ti – Ne – Si – Fe
ENTJ: Te – Ni – Se – Fi
ENTP: Ne – Ti – Fe – Si
INFJ: Ni – Fe – Ti – Se
INFP: Fi – Ne – Si – Te
ENFJ: Fe – Ni – Se – Ti
ENFP: Ne – Fi – Te – Si
ISTJ: Si – Te – Fi – Ne
ISTP: Ti – Se – Ni – Fe
ESTJ: Te – Si – Ne – Fi
ESTP: Se – Ti – Fe – Ni
ISFJ: Si – Fe – Ti – Ne
ISFP: Fi – Se – Ni – Te
ESFJ: Fe – Si – Ne – Ti
ESFP: Se – Fi – Te – Ni
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
Sonstiges|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.