Eğer 16Personalities sitesini biraz incelediyseniz kişilik tipleri hakkında bir ön bilgi veriyor ve daha sonra site İngilizce devam ediyor. Her şeye başlamadan önce, sitede yabancı dilde yer alan kişilik tiplerinin güçlü ve zayıf özellikleri hakkında bir çeviri sunuyorum. Çeviride hata fark ederseniz lütfen söyleyin.
ANALİZCİLER
güçlü ve zayıf yönler
. . .
INTJ | mimar
Güçlü Yönler:
1- Hızlı, Yaratıcı ve Stratejik bir Beyin: Mimarlar akıllarından gurur duyarlar ve bilgilerini geliştirmek için ellerinden geleni yaparlar. Bu, stratejik düşüncelerinin gücünü ve esnekliğini gösterir. Son derece meraklı ve her zaman entelektüel bir meydan okumaya hazır olan Mimarlar, işleri birçok farklı açıdan görür. Mimar kişilikler yaratıcılıklarını öngörülemeyen olasılıkları planlamak için kullanırlar.
2- Yüksek Kendine Güven: Mimarlar rasyonalizmlerine her şeyden önce güvenir aksi halde, bir şeye karar verdiklerinde, kararlarından veya içgörülerinden şüphe etmek için hiçbir nedenleri yoktur. Bu, başkalarının onlardan bekledikleri şeyleri karşılamayan dürüst, doğrudan bir iletişim tarzı yaratır. Mimarlar haklı olduğunda haklılar ve hiçbir şey bu gerçeği değiştirmeyecek.
3- Bağımsız ve Belirleyici: Bu yaratıcılık, mantık ve güven, kendi başına duran ve eylemleri için sorumluluk alan bireyleri oluşturur. Otorite rakamları Mimarları etkilemez ve sosyal sözleşmeleri de etkilemez. Ve bir şey ne kadar popüler olursa olsun, daha iyi bir fikirleri varsa, Mimarlar planlarını tanıtmak için ihtiyaç duydukları herkese karşı dururlar. Bir fikir rasyoneldir ya da yanlıştır ve bu standardı kendilerine uygulamaktan mutluluk duyarlar.
4- Çalışkan ve Kararlı: Bir şey ilgisini çekerse, Mimar kişilikleri çalışmalarına çok adamış olabilir. Genellikle uzun saatler ve yoğun çaba harcarlar. Mimarlar hedefe yöneliktir ve eğer görevler açık ve alakalı bir şeye yol açarsa, bu görevleri yerine getirmeye çalışırlar.
5- Açık Görüşlü: Mimarlar, iyi tartışıldığı sürece yeni fikirlere açıktır. Bu kişilik tipine sahip insanlar, (eğer özellikle) düşünce sağlıklıysa, kendilerine karşı çıkan fikirlere bile açıktır. Alternatif yaşam tarzları gibi konuları düşünürken genellikle açıklıklarını ve bağımsızlıklarını uygularlar. Bunu kurallar ve gelenekleri beğenmedikleriyle karıştırın ve Mimarların nasıl daha hoşgörülü sosyal görüşlere yaslandıklarını görmek kolaydır.
6- On Parmağında On Marifet: Mimarların açık fikirlilikleri, iradeleri, bağımsızlıkları, güvenleri ve planlama yetenekleri nedeniyle, akıllarını ayarladıkları her şeyi yapabilirler. Hayatın yoluna çıkan her şeyi hackleme becerisine sahip olan Mimarlar, neredeyse her sistemden parçalanabilir ve öğrenebilirler.
Zayıf Yönler:
1- Kibirli: Mimar kişilikleri güvenlerini çok ileri taşıyabilir. Yanlışlıkla bir konunun tüm meselelerini çözdüklerine inanabilirler, sonra bir gün olarak adlandırırlar ve entelektüel olarak daha düşük olduğuna inandıkları kişilerin karşıt fikirlerini reddederler. Sosyal standartlara saygısızlıkları ile Mimarlar, tutumlarına ve az gelişmiş sosyal becerilerine dikkat etmezlerse fikirlerini sunarken duyarsız olabilirler.
2- Yargılayıcı: Mimarlar düşünce süreçlerine tam güven duyarlar, çünkü rasyonel argümanlar neredeyse tanım gereği doğrudur - en azından teoride. Uygulamada, duygusal düşünceler ve tarih oldukça etkilidir. Mimar kişilik tipine sahip insanlar için zayıf bir nokta, bu faktörleri ve onları mantıksız olarak kucaklayanları markalamalarıdır. Çoğu zaman onları daha aşağı düşünen insanlar olarak reddederler. Bu, başkalarının duyulmasını imkansız hale getirebilir.
3- Aşırı Analitik: Mimarların gücünü tartışırken tekrarlanan bir tema analitik becerileridir. Fakat bu güç, mantık en önemli faktör olmadığında başarısız olabilir. İlişkiler, tüm karmaşıklıklarında, genellikle düzgün açıklamalara direnir. Mimarlar son derece kritik olabilir ve bazen başkalarıyla uğraşırken yüksek düzeyde seçici bir titizliğe ulaşabilirler. Bu noktada, çok sadık ve anlayışlı arkadaşlar dışında birçok insan kaçacak, bazen tekrar görülmeyecek.
4- Yüksek Yapılandırılmış Ortamlardan Nefret Eder: Mimarlar körü körüne takip etmekten nefret ederler ... herhangi bir şey ... nedenini anlamadan. Diğerlerinin standartların amacını anlamadan yasalara ve kurallara uymaya zorlayan otorite figürleri için daha fazla sevmedikleri var. Mimarlar, işlerin nasıl "her zaman" olduğunu tercih eden hiç kimse ile anlaşamazlar. Bununla birlikte, standartlara uymamakla - bunu yaparken bile çok önemli olmayabilir - Mimarlar hayatlarını olması gerekenden daha zor hale getirebilirler.
5- Romantizmde Yeteneksiz: Kurallara karşı olan bu küskünlük ve kibir noktasına kadar bile aşırı karar verme ve yargılama eğilimi, genellikle tarihleme konusunda yeteneksiz bir kişilik türüne katkıda bulunur. Mimarların neler olup bittiğini ve nasıl davranacaklarını anlamaları için yeterince uzun süre yeni bir ilişkiye sahip olmak zordur. Mimarların alışkın oldukları yollarla daha çok uğraşmak, işleri daha da kötüleştirebilir ve maalesef, aşk arayışından vazgeçmeleri yaygındır. İronik bir şekilde, bu daha rahat durum en iyi durumda oldukları zamandır ve ancak o zaman bu özel birini çaba harcamadan çekme olasılığı daha yüksektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
De Todo|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.