KAŞİFLER
güçlü ve zayıf yönler
. . .
ESFP | Eğlendirici
Güçlü Yönler:
1- Gözüpek: Eğlendiricilerin geri durdukları bilinmemektedir. Deneyimlemek için her şeyi deneyimlemek isteyen, Eğlendirici kişilik tipine sahip kişiler, başka hiç kimse istemediğinde konfor bölgelerinden çıkmayı düşünmezler.
2- Orijinal: Gelenekler ve beklentiler, eğer dikkate alınırsa, Eğlendiriciler için ikincildir. Şovmen kişilikleri yeni stilleri denemeyi sever ve sürekli kalabalığa yapışmanın yeni yollarını bulur.
3- Estetik ve Şovmen: Sadece kıyafetlerde durmamak için, Eğlendiriciler sanatsal yaratıcılığı sözlerine ve eylemlerine de enjekte ederler. Her gün bir performans ve Eğlendiriciler bir gösteri yapmaya bayılırlar.
4- Pratik: Eğlendiriciler için, dünya hissedilmeli ve deneyimlenmelidir. Gerçek, kurgudan daha gariptir ve Eğlendiriciler, "ne olursa olsun" konusunda felsefi bir görünüm sergilemeyi tercih ederler.
5- Gözlemci: Tüm bu ve şimdi burada odaklanıp, yapmaya ve davranmaya odaklanarak, gerçek, somut şeyleri ve değişiklikleri fark etmek söz konusu olduğunda Eğlendiricilerin doğal olduğu mantıklıdır.
6- Mükemmel İnsan Becerileri: Eğlenceden çok daha fazlası, Eğlendiriciler insanlara dikkat etmeyi sever. Konuşkan, esprili ve tartışmak için hiçbir zaman tükenmezler. Bu kişilik tipine sahip insanlar için mutluluk ve memnuniyet, birlikte olmaktan hoşlandıkları insanlarla geçirdikleri zamandan kaynaklanmaktadır.
Zayıf Yönler:
1- Hassas: Eğlendiriciler (özellikle Türbülanslı olanlar) güçlü bir şekilde duygusaldır ve eleştirilere karşı çok savunmasızdırlar - bazen kötü tepki göstererek bir köşeye sıkışmış gibi hissedebilirler. Bu muhtemelen Şovmenlerin en büyük zayıflığıdır, çünkü ortaya çıkan diğer zayıflıkların ele alınmasını zorlaştırmaktadır.
2- Çatışmadan Kaçınma: Eğlendiriciler bazen çatışmayı tamamen görmezden gelir ve önler. Bu tür durumlardan kurtulmak için gerekli olanı söyleme ve yapma eğilimindedirler, daha sonra daha eğlenceli bir şeye geçerler.
3- Kolayca Sıkılır: Sürekli bir heyecan olmadan, Eğlendiriciler onu yaratmanın yollarını bulurlar. Riskli davranışlar, hoşgörü ve uzun vadeli planlarda anın zevkleri Eğlendiricilerin biraz sıklaştığı her şeydir.
4- Zayıf Uzun Dönemli Planlamacılar: Aslında, Şovmen kişilikleri gelecek için nadiren ayrıntılı planlar yapar. Onlara göre, işler geldikçe gelirler ve nadiren, planlanabilecek şeylerle bile olsa, her an değişebilecekleri inancıyla adımlar ve sonuçlar ortaya koymak için zaman ayırmakla uğraşırlar.
5- Odaklanmamış: Uzun vadeli özveri ve odaklanma gerektiren her şey Eğlendiriciler için özel bir zorluktur. Eğlendiriciler için püf nokta, daha geniş hedeflerde günlük sevinç bulmak ve yapılması gereken sıkıcı şeyler ile bunu zorlaştırmaktadır.
. . .
Huh, sonunda tipler ve güçlü&zayıf yönleri bitiriyoruz. Kitabın başında tüm tipleri daha iyi anlamak için koymam gerektiğini düşündüm bu bölümleri.
Şimdi sırada daha eğlenceli bölümler var!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
De Todo|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.