GÖZCÜLER
güçlü ve zayıf yönler
. . .
ESFJ | Konsül
Güçlü Yönler:
1- Güçlü Pratik Beceriler: Konsüller, günlük görevlerin ve rutin bakımın mükemmel yöneticileridir ve onlara yakın olanların iyi bakıldığından emin olmaktan zevk alırlar.
2- Güçlü Görev Duygusu: Konsül kişilik tipine sahip insanlar güçlü bir sorumluluk duygusuna sahiptir ve yükümlülüklerini yerine getirmeye çalışırlar, ancak bu bazen içsel dürtüden ziyade sosyal beklentiler duygusundan daha fazla olabilir.
3- Çok Sadık: İstikrar ve güvenliğe çok değer veren Konsüller, statülerini korumak için istekli olduklarından, onları son derece sadık ve güvenilir ortaklar ve çalışanlar haline getiriyorlar. Konsüller ait oldukları herhangi bir grubun gerçek direkleridir - ister aileleri isterse bir topluluk kulübü olsun, bu kişilik türüne sahip insanlar her zaman güvenilebilir.
4- Hassas ve Sıcak: İstikrarın sağlanmasına yardımcı olan Konsül kişilikleri, başkalarının duygularına derinlemesine uyum ve özen gösterir, kimseyi incitmemeye veya incitmemeye dikkat eder. Konsüller güçlü takım oyuncularıdır ve kazan-kazan durumları gülümsemelerin yapıldığı şeylerdir.
5- Başkalarıyla Bağlantı Kurmada İyi: Bu nitelikler, Konsülleri sosyal, konforlu ve sevilen yapmak için bir araya geliyor. Konsül kişiliklerinin güçlü bir "aidiyet" ihtiyacı vardır ve topluluklarında aktif rol almalarına yardımcı olmak için küçük konuşma veya sosyal ipuçlarını takip etme konusunda hiçbir problemleri yoktur.
Zayıf Yönler:
1- Sosyal Durumlarından Endişeli: Konsüllerin verdikleri birçok kararı etkileyen, yaratıcılıklarını ve açık fikirliliklerini potansiyel olarak sınırlandıran sosyal statü ve nüfuzla meşgullerdir.
2- Esnek Değil: Konsüller sosyal olarak kabul edilebilir olanlara çok önem verir ve geleneksel olmayan veya ana akımın dışındaki herhangi bir şeyi bile çok temkinli olabilir. Bu kişilik tipine sahip insanlar, bazen ana akım olarak kurma çabalarında kendi inançlarını çok zorlayabilirler.
3- Doğaçlamaya İsteksiz: Tıpkı başkalarının "olağandışı" davranışlarını eleştirebilecekleri gibi, Konsüller da genellikle farklı olma korkusuyla (veya sadece görünerek) kendi konfor bölgelerinden çıkmaya isteksiz olabilir.
4- Eleştiriye Karşı Savunmasız: Bu eğilimleri değiştirmek özellikle zor olabilir çünkü Konsüller çok çatışmadan uzaktır. Konsül kişilikleri, özellikle de onlara yakın olan biri alışkanlıklarını, inançlarını veya geleneklerini eleştirirse çok savunmacı olabilir ve incinebilir.
5- Çoğunlukla Çok Muhtaç: Konsüllerin büyük bir takdir duyması ve görmesi gerekir. Çabaları fark edilmezse, Konsül kişilik tipine sahip insanlar, ne kadar değerlendiklerine dair güvence almak için övgü için balık tutmaya başlayabilirler.
6- Çok Özverili: Bunun diğer tarafı, Konsolosların bazen değerlerini dikkatle belirlemeye çalışması, buna ihtiyaç duymayanları hızla boğabilecek ve sonuçta hoş olmayan bir şey. Dahası, Konsüller bu süreçte genellikle kendi ihtiyaçlarını ihmal ederler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
Random|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.