66 | felsefe akımları & mbti tipleri

1.9K 63 19
                                    

Felsefe hakkında paylaşım yapmam için istek geldi ve bunun hakkında araştırma yaparken bulabildiğim tek bilgi silinmiş bir reddit kullancısının paylaşımıydı. Felsefi akımlar daha çok benim ilk bölümlerde paylaştığım 'felsefe çemberi' şeklinde sunuluyor. Yine de bunları bulduğum için paylaşıyorum fakat çok da güvenilir bulduğum söylenemez. 

Ayrıntılı bilgi isteyenler felsefe çemberi bölümüne bakabilir.

. . .

INTJ - Hegelcilik: "Hegelcilik, asıl olarak sonrası Hegelcilerin özellikle onun ve diyalektik yöntemini benimseyen ve bu yönde sistematik bir yönelim gösteren felsefe eğilimidir."

INTP - Rasyonalizm: "Akılcılık; usçuluk veya rasyonalizm olarak da adlandırılan, bilginin doğruluğunun duyum ve deneyimde değil, düşüncede ve zihinde temellendirilebileceğini öne süren felsefi görüş."

ENTJ - Değer Rasyonalitesi:  "Değer rasyonalitesi ise toplumsal ve ahlaki değerlerin arayışına karşılık gelir."

ENTP - Septitizm: "Kuşkuculuk, septisizm, skeptisizm veya şüphecilik, her tür bilgi savını kuşkuyla karşılayan, bunların temellerini, etkilerini ve kesinliklerini irdeleyen, ayrıca aklın kesin bir bilgi elde edemeyeceğini, hakikate erişilse dahi sürekli ve tam bir şüphe içinde kalınacağını, "mutlak"a ulaşmanın mümkün olmadığını savunan felsefi görüştür."

INFJ - Holizm: "Holizm; bütünün, kendisini oluşturan parçaların toplamından daha fazla olduğunu savunan felsefe görüşüdür. Ayrıca Sistem Kuramı içerisinde de değerlendirilen bir yaklaşımdır."

INFP - Absürdizm: "Absürdizm, herhangi bir yaratıcı olmadığından insanlığın evrende bir anlam bulmasına yönelik uğraşlarının boşa bir çaba olduğunu ve önünde sonunda bu anlam uğraşının başarısız olacağını söyleyen felsefi düşünce akımıdır. "

ENFJ - Uygulamalı Etik: "Ahlakın günlük yaşamımızda nasıl var olması gerektiğini, yani pratik dünyada nasıl uygulanması gerektiğini inceleyen felsefe alanı olduğunu söyleyebiliriz."

ENFP - Perspektivizm: "Yaşam, ancak perspektifler çokluğuyla anlaşılabilir ve değerlendirilebilir. Tek bir bakış açısı ve tek bir perspektif her zaman sorunludur ve her bakış açısı da zaten kendi sınırlılıklarıyla belirlenir."

ISTJ - Empirizm: "Deneycilik, empirizm veya ampirizm, bilginin duyumlar sayesinde ve deneyimle kazanılabileceğini öne süren görüştür. Deneyci görüşe göre insan zihninde doğuştan bir bilgi yoktur. İnsan zihni, bu nedenle boş bir levha gibidir. Deneycilik akılcılığın karşıtıdır."

ISFJ - Tarihselcilik: "Gelişmelerin organik bir bağı vardır. Yerel şartlar ve farklılıklar sonuçları kesin bir şekilde etkiler. Tüm gelişmelerin bireysel ve geçici olduğunu savunan indirgemeci kuramlarla zıt tutulabilir."

ESTJ - Pragmatizm: "Pragmatizm, ; uygulayıcılık, uygulamacılık, pragmacılık, faydacılık, yararcılık gerçeğe ve eyleme yönelik olan, pratik sonuçlara yönelik düşünme temelleri üzerine kurulmuş olan felsefi akımdır."

ESFJ - Relationalizm: "Şeylerin ilişkisel doğasına önem veren herhangi bir teorik pozisyondur. İlişkisellik için, şeyler yalnızca ilişkisel varlıklar olarak vardır ve işlev görür."

ISTP - Liberteryenizm (Metafizik): "Metafizikte Liberteryenizm, özgür irade ve belirlenim konusundaki temel felsefi duruşlardan biridir. Bu duruş, özgür iradenin ve belirlenen (determinist) bir evrenin çelişkili olduğunu savunur. Liberteryenlere göre özgür irade vardır ve bu yüzden belirlenim yoktur."

ISFP - Estetizm: "Sanat, kültür ve doğa üzerine eleştirel düşünce çalışmasıdır. Estetikte sadece güzel olan incelenir ve bu tanım tahlil edilebilir oldukça daraltmış fakat bazı filozoflar buna karşı çıkmıştır. "

ESTP - Materyalizm: "Maddecilik, özdekçilik, stipülasyonizm veya materyalizm, her şeyin maddeden oluştuğunu ve bilinç de dahil olmak üzere bütün görüngülerin maddi etkileşimler sonucu oluştuğunu öne süren, a priori olan hiçbir metafiziksel kavramı kabul etmeyen felsefe kuramıdır. Bir diğer deyişle madde, var olan tek tözdür."

ESFP - Etik Hedonizm: "Etik hedonizm, temel ahlaki yükümlülüğümüzün zevki veya mutluluğu maksimize etmek olduğu görüşüdür."

. . .

Açıklamalar vikipedi'dendir.

mbti; types and functionsHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin