GÖZCÜLER
güçlü ve zayıf yönler
. . .
ESTJ | Yönetici
Güçlü Yönler:
1- Adanmış: Görevler basitçe terk edilmez çünkü zor veya sıkıcı hale gelirler - Yönetici kişilik tipine sahip insanlar, doğru şey olduklarında onları alırlar ve yapılacak doğru şey olarak kaldıkları sürece bitirilirler.
2- Güçlü irade: Güçlü irade bu bağlılığı mümkün kılar ve Yöneticiler basit muhalefet nedeniyle inançlarından vazgeçmezler. Yöneticiler fikirlerini ve ilkelerini acımasızca savunurlar ve tutumlarının değişmesi için açıkça ve kesin olarak yanlış oldukları kanıtlanmalıdır.
3- Doğrudan ve Dürüst: Yöneticiler gerçeklere soyut fikirlerden veya görüşlerden çok daha fazla güvenir. Basit ifadeler ve bilgiler kraldır ve İcra kişilikleri dürüstlüğü geri döndürür (isteseler de istemeseler de).
4- Sadık, Sabırlı ve Güvenilir: Yöneticiler kararlılık ve güvenliği çok önemli olarak değerlendirerek doğruluk ve güvenilirliği örneklemek için çalışırlar. Yöneticiler bir şey yapacaklarını söylediklerinde, sözlerini tutarlar ve onları ailelerinin, şirketlerinin ve topluluklarının çok sorumlu üyeleri yaparlar.
5- Emir Vermenin Keyfini Çıkarın: Kaos, işleri öngörülemez hale getirir ve öngörülemeyen şeylere en çok ihtiyaç duyulduğunda güvenilemez - bunu göz önünde bulundurarak, Yöneticiler kurallar, yapılar ve net roller oluşturarak ortamlarında düzen ve güvenlik yaratmaya çalışırlar.
6- Mükemmel Organizatörler: Gerçeğe ve açık standartlara olan bu bağlılık, Yöneticileri yetenekli ve kendinden emin liderler haline getirir. Bu kişilik tipine sahip kişiler, görevleri ve sorumlulukları diğerlerine adil ve nesnel olarak dağıtmakta ve onları mükemmel yöneticiler yapmakta sorun yaşamazlar.
Zayıf Yönler:
1- Esnek Olmayan ve İnatçı: Neyin işe yaradığı konusunda bu kadar sabitlenmeyle ilgili sorun, Yöneticilerin daha iyi neyin işe yarayabileceğini sıklıkla reddetmesidir. Her şey kanıtlanana kadar fikirdir ve Yönetici kişilikler bu şansa sahip olacak kadar uzun bir fikre güvenmeye isteksizdir.
2- Alışılmadık Durumlardan Rahatsız: Yöneticiler geleneğin güçlü taraftarlarıdır ve aniden çözümsüz çözümleri denemeye zorlandıklarında, rahatsız ve stresli hale gelirler. Yeni fikirler, yöntemlerinin yeterince iyi olmadığını ve daha önce başarısız olan bir şey lehine her zaman işe yaramış olanları terk etmenin güvenilirlik imajını riske attığını gösteriyor.
3- Yargı: Yöneticiler neyin doğru, yanlış ve sosyal olarak kabul edilebilir olduğuna dair güçlü kanaatlere sahiptirler. Yöneticilerin düzen yaratma zorunluluğu genellikle her şeye ve herkese uzanır ve işleri halletmenin iki doğru yolu olduğunu göz ardı eder. Yöneticiler, bu "sapkınların" ne düşündüklerini bilmelerine, tereddüt etmelerine izin vermekten çekinmez, işleri doğru bir şekilde yapma görevlerini göz önünde bulundururlar.
4- Sosyal Statü Odaklı: Yöneticiler, arkadaşları, meslektaşları ve toplulukları açısından gurur duyuyorlar ve itiraf etmek zor olsalar da, kamuoyu ile çok ilgileniyorlar. Yöneticiler (özellikle Türbülanslı olanlar) başkalarının beklentilerini karşılamada o kadar yakalanabilirler ki kendi ihtiyaçlarını karşılayamazlar.
5- Rahatlamak Zor: Bu saygıya saygı, onurlarını koruma ihtiyacını teşvik eder, bu da eğlencede bile, aptalı görme riski için gevşemeyi ve rahatlamayı zorlaştırabilir.
6- Duyguyu İfade Etme Zorluğu: Bu, Yöneticilerin en büyük zayıflığının kanıtıdır: duyguları ifade etme ve empati hissetme. Yönetici kişilik tipine sahip insanlar, diğerlerini neyin mutlu ettiğini veya hassasiyetlerini düşünmeyi unuttukları gerçeklere ve en etkili yöntemlere o kadar yakalanırlar. Bir dolambaçlı yol nefes kesici bir şekilde güzel olabilir, aile için bir sevinç olabilir, ancak Yöneticiler varış noktasına bir saat geç gelmenin sonucunu görebilir, sevgilerini çok sert bir şekilde reddederek sevdiklerine zarar verebilirler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
mbti; types and functions
Sonstiges|| Myers-Briggs Kişilik Göstergesi'ndeki tiplemeler ve özellikleri hakkında. Burçlarınızı unutabilirsiniz çünkü MBTI tipiniz size kendinizi onlardan daha iyi anlatacak.