' Darling, sleep and let the stars whisper love notes to you. '
_________________Selepas habis makan , Qaz bangkit daripada kerusi serta-merta menuju ke dapur sinki . Tempat di sisi Hana dia ambil . Tanpa menghiraukan wanita itu , dia pulas pili air dan membasuh tangan dengan kadar segera . Tidak sempat Hana membuka mulut , Qaz sudah mengatur langkah , tidak tahu ke mana arah .
Hana menutup pili air yang baru digunakan Qaz . Dia menggelengkan kepala . Kichen wipe yang digantung pada dinding dapur diambil . Tangan yang basah dilap .
Hana mengelamun seketika.
Reaksi sang suami yang dingin sangat mengecilkan hati . Dari balik daripada pasar raya sehingga malam , Qaz langsung tidak mahu menuturkan bicara .
Ada sesuatu yang mengganggu fikiran Qaz ke ?
Atau dia ada melakukan kesalahan tanpa dia sedar ?
Kalau ada . Apa kesalahannya ?
Tersedar dari lamunan , Hana menggantungkan tuala kecil itu di tempat asalnya . Kaki bergerak ke depan . Ke ruang tamu untuk mencari Qaz . Tetapi tidak kelihatan .
Ke mana Qaz pergi ?
" Abang . "
Tiada sahutan.
" Abang . Abang dekat mana ? "
Tiada jawapan .
" Main sorok-sorok ke ? " Gumam Hana bersendirian .
Kening mengerut hairan . Iris mata meliar ke seluruh ruang . Langkah masih berjalan . Semua tempat dia pergi . Dekat kolam renang tak ada. Ruang tamu tak ada . Garaj pun tak ada .
Mustahil Qaz naik ke atas . Kalau naik , kelibat Qaz akan nampak dari dapur lagi . Jadi , Qaz masih berada di ruang sini . Cuma dia tidak kelihatan .
Ghaib .
Hilang dari pandangan .
" Sejak bila Qaz ada kuasa macam Naruto ni ? " Hana mengetap bibir . Tatkala dua tapak dia bergerak , loceng rumah berbunyi . Bukan sekali . Tetapi tiga kali .
Hana mendengus .
Dia berpatah balik ke pintu .
EII ! MAKHLUK MANA YANG RETI SABAR SANGAT NI ?
Sudahlah dia tengah panas hati . Tombol pintu dia buka luas memperlihat sekumpulan manusia dalam sekitar 7 orang memandang dan melambai ke arahnya dengan senyuman lebar .
Mata Hana automatik mengecil . Wah-wah. Tekan loceng tak reti sabar, lepas tu selamba badak datang mengejut . Sekurang-kurangnya whatsapplah dia . Boleh dia jamu mereka makanan . Bibir mengetap geram .
YOU ARE READING
My Mate , That's Diavolo Criminale
Acción" She's my girl . Don't touch her . Nobody can steal her from me . I don't care who both of you are . Even though criminal such as me , touch her , both of you dead. " - Kizz Calvien ft Aisha Kim - " A million times over , I will always choos...