7

288 26 0
                                    


"aduh!"

"eh sorry sorry saya er tak sengaja. sa saya tak nampak" kata lelaki itu meminta maaf.

"takpa takpa"
Farisya mengangkat wajahnya dan mata mereka bertemu.

macam. pernah nampak. muka dia familiar. Danish? kenapa aku rasa semacam ni

"kenapa rasa semacam." desis hati Danish.

"er ah awak? takpa er saya pergi dulu"
Farisya meminta diri dan menyedarkan lamunan mereka.

" ya... ya baik"
Danish menunduk sekilas

Farisya menoleh ke belakang. dia berpaling semula sambil memegang dadanya. kenapa aku rasa debar semacam ni? muka dia macam. D-Danish. eh dahlah.

Farisya bergegas ke kedai yang ingin ditujunya tadi.

——————————————

                  "TADI tu. Farisya ke? dia buat apa kat sini? tak tak bukan dia." Danish menghembus nafas perlahan.

baik aku tidur. esok kena masuk office awal pulak.

——————————————

                            PUKUL 5.30 aku dah bangun iron tudung, baju kurung. breakfast sekali.

jam dah menunjukkan pukul 7 pagi. Farisya lantas mencapai beg tangannya dan pergi ke office barunya dengan menaiki teksi.

                     "ASSALAMUALAIKUM" sapaku ramah.

"waalaikumussalam. ya cik?"

"saya pekerja baru kat sini. "

"ouh cik. c...cik Farisya Tiara Dato' Rahmad?"

"ya saya" asal minah ni nak ketar pulak. aku bukannya anak Tan Sri pun.

"aaa cik boleh naik ke tingkat 9 ni dan jumpak PA Dato' Idham untuk berjumpa dengan Dato' okey?"

"okey" aku tersenyum manis.

special apa aku sampai orang selalu first tengok aku mesti nak terkejut beruk.

TING !

"haaaa cik Tiara! jom. Dato' dah lama tunggu awak"

aku hanya membuntuti langkah PA itu.

"panggil je saya Nia okey?"

aku mengangguk.

TOK TOK TOK

pintu bilik mewah itu diketuk.

"masuk"

tolong. kaki aku dah ketar. rileks Farisya. dia tak makan orang pun

"Dato' ni dia cik Farisya Tiara."

aku memandang wajah Dato' itu. seorang yang berwajah tenang. fuh takda lah nampak garang sangat.

"baik. awak boleh keluar dulu. Farisya Tiara, duduk"

aku menurut perintahnya

" Tiara. saya harap kamu selesa bekerja kat sini ya? daddy kamu cakap, kamu memang bagus dalam bekerja. jadi sebabtu saya nak sangat kamu bekerja di sini. nanti Nia tunjukkan tempat awak ya"

"baik. terima kasih Dato'"

"kalau kamu nak lebih mesra, panggil je saya papa"

aku terperanjat. "eh kenapa pulak macamtu? Dato' kan majikan saya. lagipun malulah saya tiba tiba je nak panggil Dato' papa. kang apa pulak staff kat sini cakap."

[C] love,i'm yours!❤️Where stories live. Discover now