"MORNING t-tuan. harini awak ada meeting dengan syarikat DR Holding. then, meeting dengan client yang akan datang pukul 4 petang nanti."aku cuba mengawal riak muka aku, percakapan aku supaya aku tak nampak gagap. aku nak dia nampak aku tak kisah pun dengan apa yang berlaku kemarin.
"baik. back to your work. thankyou."
dia mengukirkan segaris senyum manis. dia nak bagi aku cair ke?
aku keluar dari bilik dia. dan tak sengaja terlanggar anak sapa tah yang tak cukup kain ni. kalau nak aku tempahkan kain, aku boleh je.
"hey mata kau dekat mana eh? ke you gugup sebab baru lepas keluar dari bilik Danish? eh Danish tu I yang punya. jangan gedik sangat." herdiknya
eh siapa yang gedik sekarang?
"so sorry" aku mengangkat wajah. eh. familiar.
dia turut terkejut melihat aku. Nurin. sahabat baik aku masa sekolah menengah tahun lepas.
"eh kau buat apa kat sini?" nadanya bercampur . dingin, marah, terkejut.
"aku kerja sini. kau pulak apa urusan kau?"
"tak payah sibuk apa urusan aku. of course aku nak jumpak my future husband, Danish!"
Nurin menayangkan wajah gedik.and masa tu jugak Danish keluar dari bilik dia.
"apa yang kecoh sangat ni? Tiara i told you to do your work right? so apa yang awak buat kat sini?"
aku jugak yang kena? gf gedik kau yang merempuh aku tak tentu pasal.
"entahlah dia. tiba-tiba langgar I. "
" eh you pun ada?"
hahaha seriously dia tak perasan Nurin kat sebelah dia .
"I nak jumpak you lah. jom lunch dengan I"
Nurin memaut tangan Danish.aik tak tarik balik pulak tangan tu. kalau kat aku tu dosa lah apa lah.
"oke now you keluar dulu dari office ni. nanti kita lunch sekali" dingin sahaja gaya Danish.
Nurin menurut. dan aku pun sambung buat kerja.
——————————————
APA perempuan tu nak? dahlah depan Farisya tadi. aduh! aku dengan dia tengah dingin sekarang ni
tapi apa salah dia sampai aku buat dia macamtu?
tak Danish kau tak boleh turunkan ego kau. dia yang tinggalkan kau dulu. sekarang nak muncul balik depan aku. apa yang dia nak?
Danish meraut wajahnya.
—————————————
"APA yang dah jadi dengan Nurin? kenapa dia berubah macam tu sekali? baik aku tanya Hasanah sebab rasanya dia masuk satu university dengan Nurin" kata ku perlahan.
lantas didial nombor Hasanah.
"helo? lama tak call. ada apa ni?"
"hasanah. aku nak tanya ni. kau- satu university dengan Nurin kan?"
"haah. kenapa tiba2 tanya? cer cita"
Farisya menceritakn semua dari A-Z.
"sampai macam tu sekali? actually kat U kami tak pernah bertembung pun. kalau bertembung pun, dia dengan anak Tan Sri semua tu. mungkin sebab tu perangai dia berubah."
"aku pun silap jugak. cerita pasal Danish kat dia. well dulu kita kan best friend. menyesal weh menyesal."
"dahla benda dah jadi. ni kau tengah kerja kan? sambung kerja tu . nanti Danish kau marah pulak. aku pun ada assignment nak kena buat ni"
"apa pulak Danish aku. k lah bye"
SIAPA sangka perbualan Farisya dengan Hasanah tadi didengari oleh Danish. takdak lah teruk sangat sekurang-kurangnya Danish tau apa yang kecoh depan officenya tadi.
maksudnya tadi bukan salah Farisya. salah Nurin. rupanya Nurin tu kawan lama Farisya.
Farisya menoleh kebelakang. Ya Allah bila masa Danish wujud kat situ? dia dengar ke apa aku cakap tadi? rasanya dia dalam bilik tadi? dia dengar ke conversation aku ?
"aw-awak nak apa-apa ke?"
Danish cuak bila Farisya sedar akan kehadirannya.
"tak da apa" otak tolonglah aku
"er bancuh air tea kat saya"
aku terus pergi pantry then bancuh air yang dia nak.
———————————————
HARINI cukup sebulan aku kerja kat DAF Holding. takda apa yang menarik. life aku tak best macam dulu since kerja kat sini. ingatkan kerja sini lama-lama bolehlah rapat dengan Danish balik. lagi teruk rupanya.
setiap hari aku kena kacau dengan Nurin. macam mana aku nak aman and fokus kerja kat sini haih.
bila cerita kat daddy, tak habis-habis cakap ni just permulaan bekerja kat tempat baru.
aku nampak Danish nak pergi cafe. pelik harini takda Nurin. aku try ambil kesempatan.
"awak nak pergi mana?"
"cafe for lunch of course."
"saya ikut? harini saya lunch sorang"
"Nia takde ke?"
nak reject cakap jela
"takde sebab tu saya nak lunch dengan awak."
"kau. sorry. awak tak boleh ke lunch sorang? saya tak nak lunch dengan awak"
tau tak ap aku rasa sekarang ni? rasa macam hati aku sekarang ni, kena hentak dengan batu besar. pedih. sangat. apa salah aku kat dia actually? Nurin setiap hari boleh je lunch sekali.
tak sembang pulak pasal dosa bila Nurin selalu pegang-pegang dia.
"awak termenung apa lagi? pergi la lunch. tak payah tunggu saya. saya tak nak lunch dengan awak pun. okey"
dia lantas tinggalkan aku. tak sedar pulak mutiara jernih muka mengalir di pipi aku. sampai hati kau Danish. aku ni pun satu. kenapa hati kapas sangat.
aku tak jadi lunch. aku just tidur kat tempat aku.
809 words
NAK TAU APA JADI? TUNGGU NEXT CHAPT . SORRY BOSAN🥺 VOTE DULU SEBELUM BACA NEXT CHAPT❤️
DAH BACA VOTE DULU OKE TEKAN BINTANG KAT BAWAH TU ⭐️❤️ THANKYOU SEBAB BACA , STAY TUNED NEXT PART THEN JANGAN LUPA SHARE KALAU ADA KEKURANGAN KOMEN KAT BAWAH OKE ❤️TBC
YOU ARE READING
[C] love,i'm yours!❤️
Romance#1st book - tawar hati? sikitlah. benci? boleh tahan. FARISYA TIARA, Gadis yang menunggu selama beberapa tahun, ditolak mentah- mentah, dan dikejar semula. i'm not your barbie doll! ambil masa jugak nak terima balik. tak sanggup tahan? sila angkat k...