33

237 16 0
                                    


AFTER 4 DAYS

"along dah kemas barang sya ke?"

"dah ma. jom . semua dah siap kan?"

"dah"

selepas 4 hari ditahan wad, akhirnya Farisya discaj dan dibenarkan pulang ke rumah. di rumah pula, Datin Syarifah ada untuk menjaganya.

——

"sya, jom makan. mama dah siapkan"

"sorry"

"kenapa?"

"susahkan mama je jaga sya, siapkan makan pakai sya semua. kalah orang yang berpantang ada baby" nadanya semakin sayu.

"eh, sya jangan nangis. tak susahkan mama pun. pasal baby pulak, sya jangan sedih sangat ya sayang. Allah lebih sayangkan anak sya dengan Danish. sya kena redha dengan ketentuan Allah"

"siapa je tak sedih, ma. anak yang sya kandungkan 4 bulan gugur macam tu je. atas kecuaian sya sendiri" Farisya mula teresak.

"sayang, jangan nangis dah. ni kalau nish ada, dia taknak tengok sya sedih dah. bukan sebab kecuaian sya tau. sya jangan salahkan diri sendiri. dah takmau nangis dah" Datin Syarifah menyeka air mata yang mengalir dia pipi Farisya.

"saayang mama" Farisya memeluk erat ibu mertuanya

Datin Syarifah membalas pelukan menantunya dan menepuk tanda memberi semangat.

"dah jom makan"

*skip****

"Farisya okey ke harini ma?" soal Danish yang sedang duduk di pondok kecil di taman rumahnya bersama Datin Syarifah.

"sya okey je , along. cuma dia ada terkenang sikit pasal anak korang tu. kesian mama tengok dia. dia tak habis2 salahkan diri dia sendiri"

"nanti along cakap dengan dia ya, ma?

——

Danish mengusap kepala isterinya yang sedang tidur dengan lembut

Farisya yang terasa seseorang mengusap kepalanya, perlahan2 membuka matanya

"abang?"

"ya sayang? sayang tak tidur lagi ke?"

"baru terjaga. sorry tak tunggu abang, sya ngantuk sangat tadi"

Danish menahan Farisya yang berura- ura bangun dari tidurnya

"ehh. sokey sayang, sayang kena banyak rest. sayang, sayang jangan sedih dah tau pasal ni. abang tak nak tengok sayang sedih2" pujuk Danish.

"okey ab-abang" jujur dia masih sebak.

"abang, sya mintak maaf sebab sya tak jaga anak sulung kita dengan baik . sya-"

"kan abang cakap jangan sedih lagi? abang redha sayang. dah, jangan cakap macam ni lagi tau" pesannya lembut tapi tegas.

"sayang, mama cakap minggu depan dia dah nak balik. tak boleh tinggal rumah lama2. lagipun seminggu lepas tu kan Daniel nak bertunang, so sayang okey kan kalau ikut mama balik Kedah?"

"tak boleh duduk sorang kat sini ke? bukannya lama lagi pun pantang lagipun,-"

"mama cakap orang pantang gugur ni lagi kena jaga dari pantang biasa tau. ikut je. lagipun nanti boleh duduk dengan Nek Pah kan? dia kan best friend sayang?" Danish menjongket kening

Farisya tergelak "apa pulak abang ni"

"tapi satu jelah tak best nanti"

"apa"

"nanti rindu sayang laaa. abang kerja" Danish mencebik. haih datang dah perangai mengada dia.

"ngada lah abang ni. nanti kita boleh vc"

"vc tak boleh peluk sayang macamni" Danish memeluk Farisya erat tanda buat 'demo'. huh ambik kesempatan dalam kesempitan.

"ngada lagi"

"sayang ni kan tak pernah peluk abang tau. peluk pun bila happy sangat atau sedih sangat"

"biarlah. baru abang rindu pelukan sya nanti"

"pandai usik abang sekarang ni eh?"

"hehe"

"sayang, pasal baby janganlah sedih lagi kay? kalau sayang nak baby-" Danish menggantungkan ayatnya sambil tersenyum miang

"gatal! eeee benci Danish Fauzan!"

"gatal ngan sayang je kan? bukan dengan orang lain.lagipun, betul apa"

Farisya mencubit kuat tangan Danish

"aduh!"

"haa gatal lagi."

"dahlah nak merajuk"

Danish berhenti memeluk Farisya lalu tidur membelakangi Farisya.

eh dia taknak peluk aku ke?

Farisya bermain dengan lengan Danish

"sayang jangan buat hal eh? kang tak pasal-"

PAK!

"dah lah menggatal"

"buat abang lagi"

"abang~" panggilnya meleret.

"sayang ni macam2 lah. janganlah kacau"

"abang taknak peluk sayang ke?"

"takleh tidur ke, sayang?" Danish tersenyum nakal.

"tah"

Danish tidur mengiring ke arah Farisya pula. dia terus merangkul erat pinggang isterinya dan meletakkan kepala Farisya di atas sebelah lagi tangannya.

"goodnight sayang. rest ya. be strong for me" ucapnya lembut sebelum mencium dahi Farisya.

aku selesa dengan Danish. Ya Allah, terima kasih sebab hadirkan lelaki seperti Danish dalam hidup aku.

akhirnya Farisya terlelap

651 words
nak buat ap lagi pasni? kering idea teruk. nk buat part cheesy lelebih, tak suka plus hahah taulah okbai vote tau

TBC

[C] love,i'm yours!❤️Where stories live. Discover now