"ARGH"PANG!
"aduhhh apa awak nii?" soalnya dengan nada merajuk.
"Ya Allah, Danish apa awak buat ni , aduh!" marah Farisya. ingatkan masuk bilik bolehlah aku rilek. ada rintangan lagi rupanya.
"berdosa tau tampar suami" masih dalam nada rajuknya.
"awaklah! siapa suruh duduk situ? saya terkejut tahu tak. saya baru nak rehat."
"saya nak tengok isteri saya yang cantik ni lah."
hati aku ni cepat berbunga. haih
"you're blushing dear." Danish tergelak.
"dah lah pergi sana jangan kacau" jatuh saham aku aku malu dengan dia . haha!
"mandilah dulu, sayang. nanti barulah awak selesa tidur."
"sibuk jelah. awak tu dah mandi ke belum?"
"haih kita suruh dia dia suruh kita balik. saya dah mandilah sebab tu saya masuk dulu sebelum awak."
Farisya mencebik lalu ke bilik air.
*skip****
Farisya terjaga dengan bunyi alarm dari iphone miliknya. Dia terpisat pisat sebelum menutup alarm itu.
6.00 am
aduh apa pulak ni.
"Argh!"
Farisya menjerit terkejut apabila ada tangan seseorang melingkari pinggangnya.
"apa awak ni asyik jerit je. nak tidur pun susah!" rungut Danish selamba.
Farisya mengecilkan matanya.
"hey awak tu. alihkan tangan awak. ewah suka hati awak je kan."
Danish mengalihkan tangannya sebelum menyambung tidur yang tergendala akibat kena marah peluk isteri sendiri.
"dah diam saya nak tidur"
"kepala hotak kau tidur! bangun solat subuh Danish Fauzan!"
terasa berdosa gila.
"sampai hat awak cakap macamtu."
Danish berlalu ke bilik air. huh kisah apa aku.
—
"jom jemaah, sayang?"
"hmm"
usai solat, Farisya menyalami tangan suaminya.
"Farisya Tiara, i know it's really hard for you to accepting me back in your life. but i will wait until you accept me , dear. because i can't lied myself, my heart. i love you so much. no matter how you treat me, i still love you, and wait for you, dear." jelas Danish.
omg aku nampak air mata dia menitik. dia ikhlas sayang aku? aaaa aku dah mula sebak.
"hm" itu saja balasan Farisya sebelum dia bangun melipat sejadah dan telekung. Danish tersenyum pahit. bagi dia ruang, Danish.
*skip****
"uii awal pengantin baru turun" usik Fikri.
Farisya menjeling tajam.
"abang janganlah usik dia. kesian dia." marah Aqeela. marah manja je keyh!
Farisya memeluk Aqeela. "saaaayang kak ila muah"
"eh bini abang tu. pergilah peluk suami sendiri"
Farisya menjelir lidah mengejek
"haih sudahlah main main. yang tu pun dah jadi isteri orang. meh tolong umi sediakan sarapn ni lagi bagus. tak pun pergi panggil Faiz dengan Faris. budak dua tu tak pernah bangun awal."
(INFORMATION)
Faiz- 17 y/o
faris- 14y/o
fikri-26 y/o
(done)"eh Danish meh makan. sampai hati Farisya tak ajak Nish turun sekali ya? meh duduk" pamit Datin Suria.
amboi umi. kemain layan menantu.
"dia yang suruh angah turun dulu." Farisya mencebik. Datin Suria menjegil mata kepada Farisya.
"angah, letak apa yang Danish nak makan" arah Dato Rahmad.
amboi memang harini semua orang nak mengajar aku melayan laki ke?
"nak makan apa?"
"angah, berlembutlah" ujar Faiz lantas tergelak diikuti Faris dan Fikri.
"sibuklah!"
"betullah tu. cuba tanya baik2". okey umi tak back up aku.
"cik abang somi sayang, nak makan apa, meh adinda letakkan" sinis saja.
kata kata Farisya mengundang tawa keluarga itu. aduhai.
"emm bihun gorenglah."
Farisya menceduk bihun goreng ke dalam pinggan Danish.
"dah makan. jangan nak menyakat ya" Dato Rahmad memberi amaran.
*skip*****
"hai sayang. buat apa dalam bilik taknak turun bawah ke?"
alahai Danish, buruk mana pun layanan aku kat kau, kau still layan aku dengan baik. serba salah aku dibuatnya.
"pancing ikan."
"hehe. Farisya, saya nak tanya ni."
"hm"
"lusa kita balik rumah mama saya kat Kedah ye? saya bukan nak minta pendapat tapi ni keputusan muktamad."
aku mengangkat wajah. aku berniat nak melawan. aku terpandang wajah ketat milik Danish. tak ada muka ceria dia.
haih ketar pulak
"okey"
aku masih dengan lagak biasa aku.
"okey good sayang." Danish mencium sekilas dahi ku sebelum dia keluar turun ke ruang tamu.
aku memegang dahiku. dia, kiss aku tadi. erk.
aku dpat rasakan. dia betul betul sayang aku. aku je yang ego lebih. ego yang tak sepatutnya ada.
biarlah. kita test dia dulu.
672 words
author rasa nak tamatkan cerita ni cepat2 ya sebab banyak idea baru muncul 😭🤣 vote lah eh tak kena bayar pun hehe. tq for voting ❤️TBC
YOU ARE READING
[C] love,i'm yours!❤️
Romance#1st book - tawar hati? sikitlah. benci? boleh tahan. FARISYA TIARA, Gadis yang menunggu selama beberapa tahun, ditolak mentah- mentah, dan dikejar semula. i'm not your barbie doll! ambil masa jugak nak terima balik. tak sanggup tahan? sila angkat k...