FARISYA meletakkan spagetti di hadapan Danish sambil tersenyum meleret. awal pulak dia harini."awak demam ke senyum senyum?"
"pagi pagi kenalah senyum. morning vibes."
"banyaklah awak morning vibes. dah pergi keluar sambung kerja"
Danish jual mahal. egonya sangat tinggi. apalah yang dia berdendam sangat dengan Farisya.
Farisya menurut. dia balik ke tempatnya untuk sambung kerja kerja nya. dia nampak Nurin datang tergedik gedik masuk bilik Danish tanpa izin.
tiba-tiba dia keluar dan terus menumbuk kuat meja Farisya. terkejut dibuatnya.
"kau nak apa lagi Nurin?"
"eh pompuan kau bagi Danish makan apa hah sampai dia dah tak nak keluar lunch dengan aku?!" tengkingnya
"bukan masalah aku. dia yang nak. bukannya aku paksa dia. kalau kau lapar sangat nak lunch dengan dia, pujuklah dia."
Danish keluar dari biliknya dan ternampak kami berdua tengah bergaduh. Nurin mula membuka langkah setelah kelibat Danish terlihat.
"apa yang berlaku tadi?"
"takda apa" aku bohong. malas nak bertekak pulak.
"dia cakap apa" suara Danish sedikit meninggi.
"dia tak cakap apa apa lah"
aku bangun dari kerusi dan menuju ke arah pantry. tetapi Danish lebih pantas menghentikan langkahku."kau cakap sekarang apa dia cakap tadi?"
"apa pegang pegang ni dah lupa dosa ke? saya cakap takda apa, maksudnya tak dak apa"
Danish melepaskan genggamannya pada tangan Farisya.
"baik kau cakap. kalau tak-"
"kalau tak apa?"
"kalau tak aku pecat kau"
Farisya sedikit pun tidak kelihatan takut mahupun terkejut. wajahnya lebih kelihatan suka lalu tersenyum sinis.
"pecatlah awak ingat saya takut? saya tak takutlah saya lagi suka. buatlah Danish. saya takkan hilang kerja. saya boleh sambung kerja di syarikat daddy saya."
Danish berada tercabar kerana ugutannya tak ditakuti oleh Farisya.
FLASHBACK
"Danish, untuk PA Danish nanti, jangan senang senang kamu nak pecat dia. kalau kamu pecat dia, papa tak izinkan. don't you ever dare to quit her."
Dato Idham memberi amaran."why not pa?"
"i say no means no. "
"uncle harap Danish tak semudah tu nak pecat Farisya. jangan pecat dia. jangan pernah pecat dia"
sambung Dato RahmadEND FLASHBACK
"tak berani ke pecat saya? lama mengelamun dah habis fikir? saya tak sabar nak balik Pahang. bosan duk KL ni sorang sorang" Farisya meneruskan senyum sinis.
muka Danish yang cerah itu mula memerah. Danish beredar ke cafe sebelum anginnya naik. nanti tak pasal pasal Farisya kena maki.
setelah melihat kelibat Danish yang sudah lagi tidak kelihatan, Farisya pelik. dia tak berani pecat aku ke? kenapa?
———————————————
DANISH mengetuk meja cafe itu. tidak kisah dengan keadaan sekeliling. spagetti yang diberi Farisya ditinggalkan di dalam office. dah tak da selera nak makan.
"aku nak kau rasa balik apa aku rasa dulu, Farisya"
Danish mengukir senyum sinis.
—————————————
"KAMU betul betullah dah tak nak kerja situ?"
"haah daddy. kalau boleh angah nak sambung belajar. " tak kisahla teruk mana belajar janji dia taknak kerja situ dah.
niatnya untuk pulihkan keadaan dinginnya dengan Danish dibuangkan begitu saja.
"bagi daddy fikir dulu. selagi daddy belum cakap apa apa, jangan buat benda yang tak sepatutnya. jangan mintak orang pecat kita"
daddy tengah sindir aku ke? mana dia tahu?
"kalau tak daddy nak buat apa?" aku main tarik taki sikit.
"hantar kamu ke Sabah."
Farisya terlopong. "t-takpa dad-daddy . hehe. Angah ikut cakap daddy"
"good"
sebenarnya Dato Rahmad sekadar mengugut. tak berani pun sebenarnya nak pindahkan anak perempuan tunggalnya jauh jauh. dahlah seorang diri.
aku mengeluh kasar saat talian sudah dimatikan. apa yang special sangat Danish tu? special sgt ke syarikat dia?
————————————
DAH nak dekat setahun aku kerja sini. daddy tak cakap lagipun keputusan dia.
memang dia tak nak bagi aku sambung belajar ni.
tapi kat sini pun, aku try hard kacau Danish. aku slalu ajak dia lunch, pastu paksa paksa dia, buat gedik sikit, mengada aku. erk!
aku try bagi dia annoying. mana tau dia nak pecat aku kalau dia annoying kan? hehe.
"kau kalau tak kacau aku sehari boleh tak?"
alamak dah keluar bahasa kasar. umi, takut.
"saya nak ajak lunch je pun"
"nak ajak lunch je pun pergi jepunlah!" dia mengajuk kata aku dan buat lawak hambar. hambar Danish!
"dahla Farisya tak payah kacau aku. semak lah setiap hari ada orang kacau macam ni."
"Nurin tu pun dh lama tak datang. ni kau pulak"
mata aku rasa panas sangat. tapi aku tahan takda air mata yang keluar.
"sorry kacau awak." aku memegang mata ku sekilas nak pastikan keluar air mata ke tak. buat malu je.
Danish nampak. "cengeng" bisiknya perlahan.
sebenarnya dia sungguh selesa dengan perangai Farisya. tapi masa lalu buat ego dia menggunung. apa berlaku?
742 words
NAK TAU APA JADI? TUNGGU NEXT CHAPT . SORRY BOSAN🥺 VOTE DULU SEBELUM BACA NEXT CHAPT❤️
DAH BACA VOTE DULU OKE TEKAN BINTANG KAT BAWAH TU ⭐️❤️ THANKYOU SEBAB BACA , STAY TUNED NEXT PART THEN JANGAN LUPA SHARE KALAU ADA KEKURANGAN KOMEN KAT BAWAH OKE ❤️TBC
YOU ARE READING
[C] love,i'm yours!❤️
Romantik#1st book - tawar hati? sikitlah. benci? boleh tahan. FARISYA TIARA, Gadis yang menunggu selama beberapa tahun, ditolak mentah- mentah, dan dikejar semula. i'm not your barbie doll! ambil masa jugak nak terima balik. tak sanggup tahan? sila angkat k...