"WEH aaaa hai . hang budak baru tu kan?" Farisya mendongak. eh sapa pulak ni. em boleh tahan la. tinggi, ada jugak rupa. tapi takleh lawan Danish aku. eh . Danish aku?
"haah"
"ouh. nama?"
"Fa... Tiara"
lelaki itu membentuk mulutnya 'o' tanda faham apa yang dikatakan Farisya. "sedap nama"
"thankyou""ada apa ni kalau takdak apa yang penting saya nak gerak dulu"
"aaaa takdak apa"
Farisya menunduk sekilas tanda memberi hormat lalu meninggalkan laki itu. "comel" . katanya sendiri.
————————————————
"DAH seminggu sekolah dekat situ. muka masam je. tak seronok ke?" soal Latipah. muram sahaja wajah cucu kesayangannya. seorang saja cucu perempuan gila tak sayang!
"hah? apa?"
"haih menung apa sampai taktau apa hat nek kata tadi?"
"hehe sorry tak fokus tadi" Farisya menggatu kepalanya yang tak gatal.
"cucu nek pikiaq apa ni?"
"emm nek. nek kenal tak jiran yang tinggal kat depan tu . sebelah jalan raya tu?"
"ouh kenai sangat.kawan nek tu. awat hang tanya?"
"takda apa lah nek" Farisya tersengih
"ada-ada ja. jom keluaq duk kat pangkin. kita menicah(cicah) nak? nek pi kait buah pelam tu. "
"jom nek!" macam tau saja aku dah dalam perhati mangga tu. hehe. yum!
————————————————
"EH hampa tau dak haritu kan, Tiara tu dia ada tanya pasai Fauzan. kata baqu pindah maam mana dia boleh kenai Fauzan tu?" kata Auliya bernada berbisik.
"yaka? hang sure?" soal Athirah inginkan kepastian. dia tak mahu bersangka buruk pada Farisya.
"betul tu. apa kata kita tanya dia? mana tahu dia ada masalah. kita tak tau." Najiha memberi cadangan.
mereka mengangguk.
——–––––––––––————————–
*Danish*"YOW weh ! assalamualaikum! kemain lama hang tak on? mana pi?"
"ada ja ni haa. aku kan duk asrama. mana nak boleh on sangat. taula rindu aku" kedengaran tawa Danish di hujung talian.
"takdak masa nak rindu hang. ni kami ada hot news niii"
"apa?"
"ada budak baqu masuk sekolah kita ni. uish comel!"
"budak ramai. takkan hang nak habaq kat aku budak tu form 1?"
"memang dak la woi! dia kecik ja. sama umoq kita la kalau dak takdak la aku cerita. comel, cantik, dia kawan ngan Auliya semua tu"
"macam Farisya. tapi mustahillah dia. " gumamnya perlahan
"hang cakap pa woi tak dengaq!"
"takdak apa. nama dia apa?"
"Tiara. sesuai ngan tuan nama pon. nama panjang dia aku tak sure la. nanti kami tau kami habaq noh"
YOU ARE READING
[C] love,i'm yours!❤️
Romance#1st book - tawar hati? sikitlah. benci? boleh tahan. FARISYA TIARA, Gadis yang menunggu selama beberapa tahun, ditolak mentah- mentah, dan dikejar semula. i'm not your barbie doll! ambil masa jugak nak terima balik. tak sanggup tahan? sila angkat k...