"TAKNAKLAH sakit tahu tak!" jerit Farisya. aduh, kalau macam ni boleh pecah gegendang telinga."eh awak ni bisinglah! awak tahu tak kaki awak tu terseliuh. biarlah saya urut. dah duduk diam diam kalau tak saya cium awak." ugut Danish. takde syg2 ni marah ke hm?
"sakitlah awak"
"yelah terseliuh memanglah sakit sayang. takkan lah seronok pulak. kalau seronok saya pun nak." sinis Danish.
"now tell me. macam mana boleh jadi macam ni?"
"sudahlah tu" malasnya nak bercerita.
"Aduh sakitlah!" jeritnya apabila Danish menguatkan lagi urutannya.
"cepat. bagitahu kalau tak-" danish menggantung ayatnya.
"yelah. tadi kan Nurin tolak saya. saya tak sempat pegang apa2. jadi salah jatuh ."
"ringkas betul eh. macam lah suara tu boleh habis kalau cerita terperinci" sinis Danish lagi.
Farisya menayang wajah selamba
"kenapa sayang macam tak suka nak bangkitkan hal ni lebih2 ek?"
"awak ni banyak tanya betul. nasib awak ni suami saya. haih, dia dulu kan kawan saya, jadi- entah"
"ingat bagus ke buat orang tertunggu2 then cerita tak habis?" Farisya menahan dari ketawa apabila melihat wajah cemberut Danish.
"takdela. saya nak suruh awak faham sendiri. saya tak tahu nak explain"
"okey nasib hubby ni berpendidikan. cepat faham" sempat lagi angkat bakul.
"dah sayang rest ye. nanti hubby bawakkan bubur"
"awak~ tak nak. bubur awak tawar. janganlah bagi tawar. tak sedap" Farisya merengek.
geramnya tengok dia ni macam nak terkam!
"kecik hati hubby sayang cakap macam tu"
"yelah. takda niat. tapi saya jujur. sengsara tahu tak bubur tawar."
"okey i try my best, sayang. tunggu tau. nah phone sayang" Danish menghulurkan iphone milik Farisya.
"thankyou"
*skip****
"anak umi sihat? macam mana? angah dah okey dengan Danish?" soal Datin Suria
"macam tu lah"
"dingin betul kamu ya. dalam mulut tu ada emas ke? angah, tak baik tau. kesian Danish. dia selalu sabar tunggu angah. sampai bila. sayang?" soalnya prihatin. kesian betul dengan menantunya.
"angah tak tahu umi. tak tahu nak cakap macam mana. tengoklah nanti. umi, angah nak makan ni. bye, kirim salam daddy dengan semua tau. love you umi"
"okey angah. love you too. kirim salam Danish jugak ya"
-
"sayang jom makan? nah. hubby buat sedap2""hehe thankyou."
Farisya menyuap bubur yang dimasak oleh Danish ke dalam mulut.
"sedap tak sayang?"
"mmmmm sedap" farisya senyum manis.
"okey. um sayang, hubby nak kena keluar kejap tau. kejap je tak lama. sayang boleh duduk rumah ni sorang2?" soal Danish risau.
nak keluar? harini bukannya ada urusan kerja pun kan? " er awak nak pergi mana?" dia nak jumpak siapa? kat mana? banyak lagi soalan aku senanya.
"eh sayang saya caring lah" ejek Danish. Farisya memutarkan bebola matanya ke atas.
"okey okey. nak pergi er jumpak kawan hubby kejap. but i promise, it won't take a long time." janjinya sambil mengangkat tangan seperti berikrar.
"okey. takpa nanti pun saya kena duduk sorang jugak kan?"
"kalau sayang tak nak duduk sorang-" Danish menggantungkan ayatnya
Farisya menjongket kening. dia ni suka buat orang tertunggu2.
"born a baby so you don't get bored" Danish tersenyum mengejek. tengok dah merah muka dia.
"pergilah keluar tadi cakap nak keluar jangan kacau saya nak makan" Farisya meneruskan suapan bubur ke dalam mulutnya.
Danish menggelengkan kepala. lambat lagi mama nak dapat cucu haha!
"awakkk kalau saya bosan nak duk kat rumah ni, saya nak buat apa?"
"tengok tv kat bawah, kemas rumah, siram pokok, banyak lagi lah!" Danish tergelak.
"dahlah pergilah keluar . menyakitkan hati je tanya awak"
"takbaik halau suami"
*skip*****
"dia keluar dengan sapa eh? tak cakap pun."
incoming call Hasanah✨....
"helo?"
"hello weh. erm aku nak tanya ni?"
" sejak bila kau pandai mintak izin nak bertanya. ha tanya jelah"
"kau ni. back to the question, laki kau ada kat rumah tak?"
"Danish?"
"habistu kau ada laki lain ke nyah?"
"kau ni kan. tak Danish takde kat rumah. asal kau nak datang ke?"
"tak. aku just tanya. sebab aku nampak macam dia tadi takut salah orang."
"dia jumpak dengan sapa?"
"Nurin ngan Vivi. eh tapi nanti dia balik kau jangan jadi inspektor pulak tiba2 aku takut aku salah orang je. tau ok bai"
call ended
"jadi dia keluar dengan Nurin? dengan Vivi? wth dia main dua orang terus? wuu hebat" Farisya tersenyum sinis.
an hours later
"assalamualaikum. eh sayang. "
"hm"
"asal ni? is it something wrong?"
"yes!" jawab Farisya kasar.
"kenapa?"
704 words
bosan dan bosan. jangan lupa vote okey[26/7/20]
TBC
YOU ARE READING
[C] love,i'm yours!❤️
Romance#1st book - tawar hati? sikitlah. benci? boleh tahan. FARISYA TIARA, Gadis yang menunggu selama beberapa tahun, ditolak mentah- mentah, dan dikejar semula. i'm not your barbie doll! ambil masa jugak nak terima balik. tak sanggup tahan? sila angkat k...