42

327 12 0
                                    


SETELAH 3 JAM BERTUNGKUS-LUMUS, akhirnya kedengaran suara bayi.

"tahniah encik, anak lelaki." ucap doktor itu

wajah Farisya yang kepenatan dipandangnya lalu bergerak mengusap kepala isterinya dengan penuh kasih sayang.

"sayang, thankyou for the new born baby" bisiknya lembut

Farisya tersenyum manis.

"terima kasih sudi lahirkan anak abang. janji kita jaga dia baik2 tau."

"we will" Farisya menghadiahkan senyum manis.

*skip———

"macam mana nish?"

"baby boy"

"alhamdulillah " Datin Suria dan ahli keluarganya menghembuskan nafas lega.

"mama ada cakap kat umi dia nak datang?"

"haah. nanti sampai lah tu."

Danish mengangguk.

—————

setelah semua ahli keluarga melawat, mereka meninggalkan Danish dan Farisya di dalam wad.

"sayang dah tengok kan baby?"

"of course lah! comel abang tahu tak"

"mestilah. sebab dia ikut muka papa dia. handsome"

kalau tak angkat bakul tu bukan Danish lah namanya.

"ye lah tu. tapi muka dia copy paste muka abang kan?" Farisya mengusik.

"haah"

Farisya tergelak.

"abang dah ada cadangan nak letak nama apa?"

"sya dah ada?"

"sya ingat nak letak nama dia kan. emm. Aisy."

"Aisy? nice name. what about Aisy Mikhael?"

"okey sangat bang! sedap nama tu"

"tengok siapa yang letak"

Farisya mencebik. penat nak dengar bakul terangkat.

"tak habis2 riak eh?" lengan Danish dicubitnya kuat.

"aduh!" Danish mengaduh sakit sambil mengusap lengannya hasil cubitan ketam isteri kesayangan.

"riak lagi!"

Danish tersengih

*skip———

"kau memang tak pandai buat kerja eh?"

"saya terlambat sikit, itu je! takpa saya boleh buat balik"

"dah dah tak payah! perempuan tu dah selamat deliver kau lembab!"

tut! talian ditamatkan.

"ada baby. nanti lagi susah aku nak dapatkan Danish. kecuali kalau-" Nurin tersenyum sinis.

"- anak dia mati atas kecuaian dia sendiri. masa tu, Danish buang dia, Daddy kesayangan buang dia. kesian!"

*skip———

"nish bawak beg angah naik atas dulu."

"nanti angah tidur kat depan sini eh? senang sikit siapa nak melawat angah. angah nak berpantang sini ke, Kedah? pantang dengan nek Pah?"

"sini jelah. nak susahkan nenek pulak. kalau kawna dati sana nak melawat, suruh diorang datang sini jelah hehe. nenek pulak nanti suruh Fikri ambil"

"hmm adaaa je ek? takpa nanti umi suruh Fikri ambil nenek. ni japgi mama, papa semua tu sampai tau. dah jom kemas ni"

"ha"

———————

Farisya yang bersendirian di dalam bilik hanya menatap wajah anaknya.

terharu.

sedih.

happy overload.

semualah!

diciuamnya pipi lembut Aisy Mikhael.

macam tak percaya. ni anak aku dengan Danish. Danish yang dulu aku susah nak dapatkan, rasa macam tiba2 ada dengan aku.

(author merepek apa tu?)

"sayang, buat apa?"

"tak buat apa tengok anak saya yang terlebih comeeelll ni" Farisya menjawab sambil membetulkan duduknya.

Danish mencebik. Dia meluru ke arah anak lelaki tunggalnya. digomol lembut wajah budak tu

Farisya hanya tersenyum. Ya Allah, rasa seronok sangat bila tengok Danish happy dengan anak dia

"sayang dah makan?" soal Danish serentak memberhentikan kerja menggomol pipi Aisy.

"belum"

"asal tak makan lagi?" wajahnya tegas tanpa secalit senyuman.

"tadi jaga Aisy"

"haih tau lah jaga Aisy. jangan sampai tak makan. abang campak dalam kolam tu baru tau"

"berani campakla" okey Farisya comeback dengan perangai yg suka mencabar dan tak gentar langsung dengan ugutan Danish.

"hehe tak sanggup. dah jom turun makan"

"awak, saya lapar mcd tahu tak" Farisya menayang wajah secomel mungkin. Ya Allah, craving teruk tahu!

Danish tersenyum sinis

"kalau nak kena marah dengan umi try lah. jom makan. sya tu tengah pantang lagi. umi dah siapkan makanan sya. jom"

"yelah"

cepatlah habis pantang!

558 words
lama tak tulis so makin merepek ayat tunggang langgang sumpah tak nais 🤣habis idea dhni hohoho. tak sopan la nak end terus. oke vote

[15 AUGUST 2020]

TBC

[C] love,i'm yours!❤️Where stories live. Discover now