ÖNSÖZ

641 242 203
                                    

Alışkanlıklarınızı hiç gözden geçirdiniz mi? Saplantı haline getirdiğiniz basit davranışlardan söz etmiyorum. Ciddi anlamda hayatınızın vazgeçilmezi olan alışkanlıklardan bahsediyorum.  Şu anda yaşadığınız ev, elinizdeki telefon, altınızdaki araba... Bir an için yokluğunu düşünün.

Bu maddi şeyleri bir kenara atıp  devam edelim hayal kurmaya. Annenizin, babanızın, her gün kavga ettiğiniz kardeşinizin ve gece gündüz konuştuğunuz arkadaşlarınızın artık olmadığını düşünün. Düşüncesi bile çıldırtıyor insanı değil mi ?

Onlar bizim alışkanlıklarımızdan daha çok bizi biz yapan yegâne yaşam kaynaklarımız, en değerlilerimiz ama bunların içinde öyle önemli olan bir unsur var ki; asıl yaşamamızı sağlayan tüm maddi ve manevi alışkanlıklarımızı koruyan, varlığının aksini asla aklımıza dahi getirmek istemediğimiz, insana insan olduğunu hissettiren bir yapıtaşı var.

Neler geliyor aklınıza? Sağlık mı? Değil onu bile rahat yaşamamızı sağlayacak kadar güçlü. Aşk mı? O hayatı güzelleştiren küçük bir ayrıntı. Dostluk mu? Dünya'nın en güven verici duygusu ama o da değil maalesef.

Tüm bunları yaşamaya olanak sağlayan ve herkesin sahip olması gereken ama aslında tam anlamıyla sahip olan çok az sayıda insanın olduğu bir hak. Bütün alışkanlıklarımızı kapsayacak kadar da güçlü.

Gözlerinizi iyice açın ve öyle okuyun söylüyorum: ÖZGÜRLÜK

Yaşamak istediğiniz tüm duyguları sadece özgür olduğunuz zaman yaşarsınız. İster bulutların üstüne çıkarsınız, isterseniz toprağın kokusunu içinize çekersiniz. Bunların hepsi özgürlüğün eseridir. Yalnızca özgür olduğunuz zaman dostunuzla dertleşirsiniz ya da aşık olmanıza izin veren yine özgürlüktür. Birine veya bir yere mahkum olduğunuzda ömrünüzün geri kalanı onun size hüküm kesmesini bekleyerek geçer. Onun esiri olursunuz ve ölmek istemeye bile hakkınız olmaz çünkü adı üstünde siz bir mahkumsunuz ve hiçbir hakkınız yok.

Peki böylesine kudrete sahip olan devasa bir hakkın birilerinin şanına şöhretine zarar gelmesin diye elinizden alınması sizi başka suçlara sürükler miydi? Sahi sizin özgürlüğünüz bir hiç uğruna elinizden alınsa ne yapardınız?

.

.

.

Buraya başladığınız tarihi bırakır mısınız?💙

KAÇIŞ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin