Part 8

4.3K 261 23
                                    

"Rambut kau. Senget." Archer membetulkan rambut aku.

Aku tergamam.

Dia dah tahu ke?

"Kenapa muka kau pucat?" Archer menilik muka aku. Pucat sangat ke? Macam mana kalau penyamaran aku terbongkar?

"Archer, errr a-ak-aku boleh explain-"

"No need, aku dah tahu." Aku membulat apabila Archer berkata begitu. Archer dengan selamba membuka jacket baju sukannya di depan aku.

"Kau dah tahu? Macam mana?" Aku berdiri menentang mata Archer.

"Kau pakai rambut palsu sebab kau botakkan? Or, rambut kau gugur? Jangan risaulah, I'll keep our secret okay?"

Aku ternganga mendengar 'pertuduhan' Archer. Aku? Botak? Kurang hasam! Lengan Archer di tampar kuat. Aku menjeling Archer sebelum keluar dari bilik ini.

"Hati-hati! Nanti tertanggal aku tak tahu!"

Aku menggulingkan mata. Aku membiarkan pandangan pelajar lelaki apabila melihat aku keluar dari bilik untuk atlet bola keranjang itu. Kisah ape yang penting hati aku ni tengah hareudang hareudang panas panas panas ni!

Bilik persalinan perempuan aku buka kasar. Terus aku menuju ke loker. Pintu loker aku buka kasar. Baju sekolah aku ambil.

"Woo Rea. Kau kenapa ni berasap sangat?" Aku berpaling menghadap Ell yang sedang meneguk air mineral.

"Nanti aku cerita. Sekarang tak sesuai."

"Archer heret kau pergi mana tadi? Kalut sangat nampak."

"Bilik untuk atlet basketball. Malas aku nak ingat, panas ni!"

"Haa iyalah. Minum air banyak-banyak, biar hilang panas hati kau tu."

༄༄༄༄༄༄༄༄༄

"Seriuslah dia cakap macam tu?" Ell ketawa kuat sambil tangannya menepuk meja. Eeee dahlaa dalam mulut tu ada makanan!

"Tersembur gila makanan kau!" Aku mengelap muka aku apabila terasa seperti percikan kecil dimuka. Bila lah si Ell ni nak senonoh.

"Sorry weh. Kalau Eric dengar ni mesti dia berguling tergolek sampai warung mamak depan simpang tu hahahaha!"

"Haa ketawa puas-puas. Dah puas nanti bagitahu, senang aku nak cekik."

"Tak lah weh. Botak dia cakap kat kau?" Ell masih lagi ketawa.

Aku makan nasi di dalam pinggan dengan kasar. Susah ada sepupu perangai macam beruk. Cuba tengok Nat Geo, kebanyakan spesies Ell ada dalam tu lah.

"Okay, okay aku dah berhenti. Now, aku nak minta pandangan kau." Ell membetulkan kedudukan sebelum air mineral diteguk.

Minum air masak 8 gelas sehari tau!

"Kau perasan tak 4 ketul tu jadi lain macam. Yang si Archer, Jeremy and Daniel tu tak peliklah sebab diorang tak rapat sangat dengan aku tapi si Jack tu apa hal dengan dia? Dah la masa main tadi kemain dia jeling aku. Tiber. Dalam kelas tadi pun dia taknak bercakap dengan aku."

Aku ketawa kecil. "Ell, dia jeles dengan Eric!"

"Kenapa nak cemburu dengan Ericnya?"

"Kau tak perasan ke?"

Ell menggaru pipinya. "Perasan ape?"

"He's like you!"

"Tipu agak-agakla. Mana mungkin dia nak kat aku yang biasa-biasa ni." Muka Ell menjadi sayu. Alah, boleh dia anggap main-main?

My Hero, Mr. Bad Boy [C]Where stories live. Discover now