•TKMN 12•

82 19 23
                                    

.
.

Hai vanpie 😻 apa khabar? Adakah jalan cerita ff semakin menarik atau biasa-biasa je?

Thank you for beautiful cover Naa 💗 beruangkoala45

Selamat membaca dengan hati yang riang dan baca time free je ok? ❤️

.
.

Byul's Pov


“Jadi Byul apa keputusan kau?” Aku mengetap bibir mendengar soalan itu lagi. Boleh tak aku tak payah jawap, bukan penting sangat soalan tu kan?



“Sebelum aku jawap soalan kau, aku nak tanya kau pergi mana selama ni?” Soalku balik. Yoongay terdiam seketika.



Ambil masa beberapa minit, baru Yoongay menjawab soalan aku.



“Aku balik ke rumah.” Tutur dia singkat. Tu je? Satu minggu kau menghilang slumber badak kau kata ‘aku balik ke rumah’.



Ni bikin orang semakin marah dan geram. Mati-mati aku nak fikir sama ada nak terima lamaran kau, malahan kau santai je macam benda ni hal remeh.



“Jadi lamaran kau cakap itu semua tipu kan?” Gurauku straight to the point. Malas nak bermain permainan yang Yoongay cipta ini.



Ingat aku percaya sangat ke? Tolonglah semua ni hanya rekaan semata-mata. Byul tak akan percaya dengan benda hal remeh ini.



“Kau ingat aku main-main ke?” Suara dingin terkeluar dari mulut Yoongay. Matanya menatap terus ke arah anak mataku, pandangan tajam.


Merenang bulu romaku melihat semula reaksi Yoongay menatap tajam ke arah aku. Jadi semua ni betullah?


HAHAHAHAHHAHAHA...


“Jadi kau nak tau jawapan aku tentang lamaran haritu?” Yoongay mengangguk kepala. Mata dia masih memandang ke arah aku. Ada satu perkara yang aku tak perasan tadi.


Mata sepet Yoongay dengan tatapan dingin tadi berubah seperti mata anak kucing. Ya tuhan kenapa comel sangat Yoongay ni. Terlebih makan gula ke tiba-tiba bagi muka comel kat aku.


“Aku dah fikir masak-masak sejak hari tu...”
Sebelum aku menyambung bicara aku menatap sayu ke arah Yoongay.



“Sebelum itu, aku sangat berterima kasih kat kau sudi temankan aku kat hospital selama ni...” Senyuman terukir dibibirku.


“Aku tak tau cara nak balas budi kau, jadi aku....” Perlahan-lahan aku ke arah Yoongay. Tiba saja di sana muka Yoongay menjadi tumpuanku.


Aku akui Yoongay sangat kacak, mesti dia menjadi rebutan dalam kalangan perempuan kalau dia wujud.


Mukanya aku sentuh lemah-lembut dengan jari-jemari aku, Yoongay tetap berdiri kaku di tempat sama tak membuat reaksi apa-apa pun.


Mata runcing Yoongay tetap menatap ke arah mataku, begitu juga denganku. Degupan jantung aku semakin laju jika terus begini.


Adakah Yoongay memiliki perasaan sama terhadap aku? Tangan aku yang berada di muka Yoongay di pegang olehnya.


“Aku sangat-sangat sukakan kau.” Bicara Yoongay sambil memberi ciuman kecil pada telapak tanganku.


Mukaku terus merah setelah mendengar luahan hati Yoongay terhadap aku, tak melengahkan masa aku lalu memberi jawapan yang Yoongay inginkan.


“Aku nak jadi isteri kau.” Satu ciuman hinggap di bibir kecil Yoongay.


〘🐾〙


Yoongi's Pov


Aku di sini berdiri di depan pintu menunggu Byul mengambil barang di dalam bilik.



Setelah rasmi kami menjadi couple dan bakal berkahwin in the future, hari ni juga aku menerima berita baik daripada Byul.



Byul dapat keluar dari hospital, aku tumpang gembira untuknya. Impian Byul nak bebas dari tempat ini menjadi nyataan.



Semasa aku menunggu Byul mengambil barang, banyak orang lalu-lalang di koridor sambil memandang kagum ke arahku.



Siapa tak tertarik melihat seorang jejaka memakai pakaian tuxedo. Walau bagaimanapun, aku kurang selesa dari tadi menjadi tumpuan orang.



Jadi, aku cuba mengabaikan semua itu tujuan aku di sini bawa Byul balik ke rumah.



“Yoongay aku dah ambil barang tadi, so kita nak pergi mana lepas ni?” Soal Byul yang baru saja keluar dari bilik. Beg galas dalam gegangman Byul.



“Balik ke rumah aku, meh aku bawakan beg kau.” Aku terus mengambil beg itu tak menunggu Byul berbicara.



“Kau ada rumah? Kat mana?”



“Di kayangan.” Jawapku singkat. Muka Byul kebinggunggan mendengar jawapan aku.



“Tipu je, rumah aku kat Deagu.” Tak nak buatkan Byul semakin kebinggungan.



“Aku ingatkan betul-betul tadi, pandai juga kau bergurau ngan aku.” Satu pukulan manja hinggap pada lengan kiriku.



“Aku belajar daripada kau, dahlah kita pergi sekarang takut sampai kat Daegu nanti hari dah malam.” Ujarku sambil memberi peringatan kepada Byul.



“Yoongay aku nak berjumpa ngan nurse Joey dan Dr. Park sebelum kita pergi boleh?”



“Boleh tapi sekejap je.” Byul berteriak riang dan menarik lengan aku ke arah tempat yang Byul ingin tujui.



〘🐾〙



Author's Pov



“Maafkan hamba Tuanku, hamba nak bagitahu bahawa Yoongi bakal membawa calon isterinya ke sini.” Kata Jungkook kepada raja dan permaisuri yang sedang makan. Gelas dipegang oleh raja jatuh ke lantai.



“Anakku...” Terkejut sangat tak tau nak cakap apa. Permaisuri cuba menenangkan sang raja.



“Beta harap semua ini bukan satu gurauan.”
Ucap permaisuri kepada Jungkook.



“Hamba tidak pernah bergurau tentang apa-apa pun yang hamba ingin sampaikan kepada Tuanku.”



Permaisuri kehilangan kata-kata mendengar hujahan Jungkook. Bertahun-tahun Jungkook berkhidmat dengan mereka tak pernah sesekali Jungkook berbohong kepada mereka.



“Bila Yoongi nak bawa colan isterinya ke sini?” Tanya raja.



“Hari ini.”

.
.
.
.

Yeah terima lamaran Yoongay 🙊 suka tak suka tak?

(ᴏɢ) ᵗᵉᵐᵃⁿ ᵏʰᵃʸᵃˡᵃⁿᵏᵘ ᵐᵉⁿʲᵃᵈⁱ ⁿʸᵃᵗᵃ (ᴍʏɢ)Where stories live. Discover now