•TKMN 14•

69 13 22
                                    


.
.
.
.

Yoongi's Pov

Aku terus mencuci muka sebaik saja masuk ke dalam bilik air manakala Byul  duduk manis di atas katil aku.

Muka pucat aku dibasahi dengan air, rambut sedikit basah terkena air tadi.

Tanpa aku sedari imej di pada cermin bilik air tidak bergerak mengikut pergerakanku. Dia tersenyum sinis sambil menatap ke arah aku.

Mulut dia terkumat-kamit mengatakan sesuatu namun aku tak dapat menangkap satu pun apa yang dia katakan.

Aku berjengkit ke arah cermin menekup telinga pada cermin untuk mendengar dengan jelas.

“S......”

“Sa-h k-”

Tersekat-sekat dia berbicara satu ayat terkeluar dari mulutnya pun aku tak faham. Namun, dia tiba-tiba berhenti bercakap.

Masih berdiri kaku memandang ke arah aku. Hal tak di duga muka orang itu berubah menjadi sesuatu yang berbeza.

Wajah dia penuhi dengan luka dan torehan agak ngeri untuk dilihat begitu saja. Tidak tertinggal juga kesan robekan pada mulut dia sangat menguji keberanian aku.

Mulut dirobek sehingga ke pipi tetapi dijahit kemas dengan benang.

Agak seram untuk dilihat secara langsung namun aku tak takut. Langsung...

"Kau siapa?" Dengan santai aku bertanya tetapi dia tak menjawab malah terus menatap bengis ke arah mukaku.

Kacak sangat ke muka aku sampaikan dia tak boleh bercakap? Nak riak kejap.

"Salah kau..." Dia berbicara dengan suara kecil.

"Hah?" Aku agak hairan mendengar jawapan dia.

"Salah kau..."

"Salah kau..."

"SALAH KAU! AKU NAK BUNUH KAU!"

Tak ada angin tak ada ribut tiba-tiba jelmaan dalam cermin tu mengamuk mesti dia stres sangat asyik terperuk dalam cermin lama sangat, maklumlah musim covid-19.

"Eleh kau ni aku tanya elok kau terjerit-jerit macam monyet." Menyampah ah dengan orang ni.

Sosok di dalam cermin itu terus menghilang, pergh...tak sopan langsung tak bagi salam sebelum pergi. Ni buatkan orang naik angin.

Aku dengan hati panas terus keluar dari bilik air tak da mood nak buang hajat.

____

Keesokan harinya, aku masih baring di atas katil bersama Byul. Kami tidur sekatil semalam, cemburu tak?

"Yoongay cepatlah bangun." Kejut Byul manja. Aku pulak merengek malas, selimut ditarik ke atas paras bahu. Pengen tidur lagi.

“Tak nak bangun sudah aku tak jadi kahwin ngan kau.” Aku terus bangkit dari alam tidur.

Mencari kelibat Byul sama ada dia masih berada di sini. Aku menarik nafas lega Byul berdiri tegak di samping aku.

“Aku dah bangun sayang mana morning kiss.” Ujar aku selamber dan bibir dimuncungkan.

PAP!

“Aduh!” Satu pukulan padu hinggap pada kepalaku.

“Jangan nak menggatal ngan aku, pergi mandi sekarang!” Teriak Byul garang. Nasib muka comel time marah.

Aku mengangguk kepala pasrah kemudian melangkah pergi ke arah bilik air.

“Jangan mandi lama-lama sangat, appa dan eomma sudah lama tunggu kita sarapan sama-sama.”

Pesan Byul singkat, aku membalas dengan signal ok.

___

“Byul betul ke nak kahwin? Sanggup ke hadap perangai dingin mamat hidup tu. ” Perli appa spontan.

Hampir tercekik tulang ikan aku mendengar pertanyaan appa. Eh appa anakmu ni kacak tau-

“Pada mulanya Byul tak nak....”

“Dah agak Yoongi tak laku dari dulu lagi mesti Byul terima dia sebab kesian kan?”

Celah appa cepat. Bukan memihak kat aku malah sebaliknya siap bagi ayat cukup tajam dan menusuk hati aku.

“Bukanlan appa, Byul memang sukakan Yoongi seadanya kalau bukan sebab dia Byul tak bahagia sampai sekarang.”

Byul mengusap paha aku  sambil tersenyum manis. Oh wahai jantung jangan terdetak laju sangat.

Aku berusaha menahan malu dengar ocehan Byul sangat sweet itu huhu..

“Appa tak kisah kau nak kahwin tapi dengan satu syarat appa jadi wedding planner untuk korang. ”

Baru nak membantah Byul cepat-cepat memberi respon kat appa.

“Byul tak kesah betulkan abang?” Aku angguk kepala setuju tak sampai hati nak membantah.

Bak kata orang dulu-dulu 'ia kan saja apa isteri nak maka rumah tangga pun harmoni dan tenteram'.

Eh?

.
.
.

Finally update juga huh... Thanks for 1k views😍 suka tak cover baru ff ni?

(ᴏɢ) ᵗᵉᵐᵃⁿ ᵏʰᵃʸᵃˡᵃⁿᵏᵘ ᵐᵉⁿʲᵃᵈⁱ ⁿʸᵃᵗᵃ (ᴍʏɢ)Where stories live. Discover now