BRUNO LUDKE

155 2 2
                                    

3 nisan 1908'de berlin yakınlarındaki köpenick'te doğmuştur.çocukken öğrenme yeteneğindeki eksiklikten dolayıhilfsschule denilen bu tip çocukların eğitildiği bir okulda eğitim görmüştür.yetişkinliğinde ise babasının gırtlak kanserinden ölmesinden sonra bir çamaşırhanede çamaşırları müşterilere götürüp getirmekle meşgul olmuş.ancak ilk cinsliği kendisini burada göstermiş ki kendilerinin olan çamaşırhanede anası lüdke'ye günlük 50 peni verirken pazar günleri de ekstradan 1 mark alır olmuş;ama müşterilerden iş karşılığı aldığı paraları çalmış annesine eksik paralar vermiş.

yetişkinliğinden arta kalan diğer bir özelliği ise acaip şekilde sigara içicisi olduğudur.bütün parayı tütüne ve biraya verirmiş.bu özelliğinden ötürü dumme bruno olarak da bilinirdi.çok asosyal bir kişiliği olduğu söylenen lüdke'nin ne bir arkadaşı eşi dostu varmış ne de düşmanı.kızlarla da pek ilgilenmediği söylenir.

ilk adli vakası,çamaşır getirip götürmek işinde kullandığı atına pek nahoş davrandığı için 1938 yılında müşterileri onu polise şikayet ederler.staatskrankenhaus der polizei denilen özel bir bölümde lüdke'nin psikolijik durumu incelenmiş.sonuçta psikolojik olarak normal bir adam olmasına rağmen çocukluktan süre gelen bir eksikliği olduğu ortaya çıkmış.basit zeka işlemlerinde sorunlarını ortaya çıkaran bu test sonucunda lüdke'nin 4 işlem yapmakta da zorlandığı açığa cıkmıs.sonuçta işine geri dönen lüdke'nin önünü 1939'da gene kesmişler.bu sefer toplumdan sterilize edilmesi için emir çıkmış.zira nazi almanyası'nın akıl hastalarına karşı olan tutumu belliydi ozamanlar.bu tip insanlara karşı da nihai çözüm herzaman bir alternatifdi.22 mayıs 1940 tarihinde berlin'de bir hastaneye kaldırıldı.

kendi dükkanlarını küçük miktarda hortumlamasından dolayı 3 aylık bir cezaya çaptırıldı.bunun haricinde hiçbir sabıkası yoktu.

lüdke'nin diğer bir adli vakası ise çalınan bir ördekle alakadar.16 şubat 1940'te lüdke,kasabadaki bir kafeye girer.kolunun altında bir çantada ölü bir ördek taşır.kafede bu ördeği 15 marka bir müşteriye satmak ister.bu olayı izleyen bir diğer müşteri ise aslında bir polistir ve dikkatini lüdke'nin üzerine çevirir ve onu tutuklar.köpenick polis karakolundaki sorgusunda,bu ördeği skole adındaki bir çiftciden çaldığı ortaya çıkar.skole çağrılır ve ördeğin 10 mark ettiği öğrenilir.bu olaydan sonra 5 hafta gözetim altına alınır bizim gariban lüdke. çıktıktan 1 hafta sonra gene aynı tip bir ördek vakasından dolayı yakalanır.

29 şubat 1943 günü apayrı bir gündür.kasabada çok iyi tanınan frieda rössner adında 59 yaşındaki dul bir kadın evinin yakınındaki ağaçlık arazide ölü bulunur.yapılan incelemeye göre 2 gün önce öldürüldüğü anlaşılır.aynı zamanda tecavüz de edilmiştir.olayı araştırmak üzere 3 kişilik bir dedektif grubu kurulur ve dinlenilen bir çok sanıktan sonra bruno lüdke 18 mart 1943 günü tutuklanır.

tarihsel belgelere göre lüdke'yi suçlu kılacak hiçbir belge bulunmamaktadır.hiç kimse de onu şikayet etmemiştir.ancak lüdke'nin itiraflarına göre katil kendisidir.aynı zamanda birkaç yıllık bir zaman dilimi içinde 50 kadına tecavüz ettiğini de itiraf etmiştir.dedektif ekibinin başındaki komiser franz ise lüdke ile yaptığı görüşmelerde lüdke'ye işlediği diğer cinayetleri de itiraf ettirmiştir.ancak bu itirafların halen daha gerçekliği tartışılmaktadır zira bruno lüdke tıppen kanıtlanmış gerizekalı bir insandır.komiser franz'ın soru sorma metodu sayesinde tamamen kapalı bir kutu olan lüdke'nin zihni yavaş yavaş açılmış ve işlediği cinayetleri gözler önüne sermiştir.

zaman içinde ise bruno lüdke ile sorgulayıcısı komiser franz arasında bir abi-kardeş ilişkisi doğmuş,lüdke sadece franz'a güvenir olmuştur.lüdke'nin komiseri haline gelen franz ile beraber tüm ülkeyi dolaşırlar sırf lüdke'nin zihnini açmak için ve diğer faili mechul cinayetlerle bir ilişkisi olabilir mi diye.tüm bu abi-kardeş ilişkisi ve ülke gezileri güzel sonuçlar doğurmuş ve lüdke'nin itirafları devam etmiştir.

sonunda lüdke viyana hapisanesinde likide edildi.halen daha sırrını koruyan bu adam ve cinayetler gerisinde toplam 51 cinayet dosyası bırakmıştır.itiraflarının geçerliliği halen daha sorgulanmaktadır zira aklı yerinde değilmiş hiçbir zaman.kendisi hakkında nachts, wenn der teufel kam diye bir de film vardır.yayınlanmış kitap olarak ise j.a. blaauw'un bruno lüdke:serial killer isimli kitabı okunabilir.

CİNAYETHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin