John Wayne Gacy (d. 17 Mart 1942 - ö. 10 Mayıs 1994), Demokrat Parti'nin seçim bölgesindeki bir danışman, iş adamı ve komşularının partilerinde palyaçoluk yapan Amerika'nın en önemli seri katillerindendir. 17 Mart 1942'de Chicago'da işçi sınıfına mensup bir ailede dünyaya geldi. Hastahanede yatan çocukları eğlendirmek için palyaço kılığına giren saygın bir ABD'li görünümünün ardında eşcinsel bir katil olduğu öğrenildi. 1978 yılında işlediği bir cinayetten yakalandı ve gerisi geldi. Evinin altında 27 kurbanın çürümüş cesedi bulundu. İki cesedi bahçeye gömmüş, dört cesedi de nehre atmıştı. Cezaevine girdiğinde duvarlara palyaço resimleri çizdi.
ilk yılları
Gacy, doğduğu ailenin ortanca çocuğu olup, kendisinden biri 2 yaş büyük, biri 2 yaş küçük olmak üzere iki kız kardeşi vardı. Terry Sullivan ve Peter Maiken'in kitabı "Katil Palyaço"ya göre Gacy babasıyla yaşadığı çalkantılı ilişki dışında normal bir çocukluk geçirmişti. Yazarlar babayı tatsız, çocuğunu fiziksel ve sözlü olarak taciz eden ve aşırı derecede alkole eğimli olarak tarif ediyorlar. Yazarlar Gacy'i babasını çok seven ve ümitsizce onun onayını ve ilgisini isteyen ancak bunu başarmayan biri olarak tanımlıyorlar. Clifford L. Lindecker'in kitabı "Erkek Çocukları Öldüren Adam"a göre ise Gacy 11 yaşında oyun bahçesindeyken kafasına salıncak çarpmış, 16 yaşına kadar doktor beyninde bir kan pıhtısı teşhisi koyana ve durumu ilaçla tedavi edene kadar kısa süren şuur kayıpları yaşamıştır. Gacy lisedeki son senesinde 4 okul değiştirdi ve mezun olamadı. Gacy okuldan atıldı ve Chicago'yu Las Vegas için terk etti. Oradayken Palm morgunda odacı olarak yarım günlük bir işte çalıştı. Vegas'ta mutsuzdu ve birkaç ay sonra Chicago'ya geri döndü.
EVLİLİK VE İŞ
1960'ların başında Gacy, Ticaret Üniversitesi'ne kaydoldu ve satıcılık üzerine yeteneğini geliştirdi. Doğuştan yetenekli bir satıcı olarak her durumda konuşmayı yönlendirebiliyordu. Mezuniyetinden sonra, Chicago'da Nunn Bush Shoe Ltd.'de yönetim kurulunda stajyer olarak işe başladı. İşinde tırmandı ve haftalar içinde Springfield'a firmanın erkek giyim mağazasını yönetmek için transfer edildi ve burada 1 seneye yakın çalıştı.
1964 yılında, işçisi Marilyn Myer'le evlendi. Düğünden kısa bir süre sonra, kadının doğum yeri olan Waterloo, Iowa'ya yerleştiler. Bu yerleşmenin sebebi ise Marilyn'in babasının Gacy'ye ailenin sahibi olduğu tavuk restoranında bir mevki önermesiydi. Bir yıl sonra, Gacy'nin babası Chicago'da öldü. 1966'da, kayınpederinin isteğiyle Gacy ailenin tavuk restoranının yönetimini eline aldı. Gacy toplumca tanınan ve sevilen bir üye durumuna geldi ama Gacy için hiçbir şey yolunda gitmiyordu. Geleceğin seri katili 1968 yılında ilk defa yakalanacaktı. Suçlanma nedeni "bir erkek çalışanı homoseksüel ilişkiye zorlama girişimi" idi. Bu suç, herkes tarafından sevilen ve örnek birisi olarak gösterilen, iki çocuk sahibi Gacy'i tanıyan 4 yıllık karısı başta gelmek üzere birçok kişiyi şok etti. Gacy anal yoldan cinsel ilişki suçundan suçlu bulundu ve Anamosa'daki Iowa eyaleti erkek ıslahevinde 10 yıla mahkûm oldu. Karısı kararın ardından boşanma davası açtı. Kızgın bir şekilde, Gacy karısına bundan sonra iki çocuğunu da görmek istemediğini ve bundan böyle karısı ve iki çocuğunu kendisi için ölmüş kabul ettiğini söyledi.
18 ay yattıktan sonra, Gacy 18 Ekim 1971'de şartlı tahliye edildi ve Chicago'ya döndü. Gacy şubatın 12'sinde (Hapisten çıkışından 8 ay sonra) tecavüz girişiminde bulunma ve başkalarının huzurunu kaçıran davranışları yüzünden Chicago polisi tarafından tutuklandı. Gay bir genç Gacy'nin kendisini Chicago'daki Greyhound İstasyonu'ndan alıp onun evine gittiklerini ve onu cinsel ilişkiye zorladığını ifade etti. Ancak, suçlamalar çocuğun dinlenmesi için mahkemeye gelmemesi nedeniyle düştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
CİNAYET
Terrorfaili mechul cinayetler. nefes kesen takipler ve planlanmış ölümler. av mı ? avcı mı? okurken yaşayacaksınız olayları ..