o u r b e g i n n i n g

1K 109 31
                                    

Jeon Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jeon Jungkook




Ahn Hyujin





Kim Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kim Taehyung

____________________________


genre: romance fantasy
highest rank: #1 in jeonjungkook

beautiful cover by wasabibii <3
+ inspirasi dari babak drama Hotel Del Luna

pastikan anda membaca sewaktu masa lapang sahaja :)

♡♡♡

Reminder:
cerita ini hanyalah rekaan serta fantasi semata-mata, mohon tidak dikaitkan dengan isu agama mahupun mengambil serius atau terpengaruh kerana 100 peratus imaginasi sal sahaja

Had umur : 15 tahun ke atas kerana ada unsur watak dari fantasi


DISCLAIMER:
cerita ini merupakan 100% idea asal saya and please NO PLAGIARISM because i really worked hard on this

all characters and events in this publication, other than clearly in public domain are fictitious and any resemblance to real persons, living or dead, is purely coincidental

fanfic ini hanyalah rekaan semata-mata, tiada kena mengena dengan kehidupan sebenar bts. dilarang terpengaruh, segala adegan yang baik dijadikan tauladan dan yang buruk dijadikan sempadan

All Right Reserved
salkyea 2021

_____________________________

"HUWAA, haih mengantuknya! " aku terus menggeliat kecil sebelum menggosok mata menghilangkan ngantuk.

Air mocha di sebelah juga dihirup sebelum meregangkan badan. Tangan pula menekan tetikus untuk menyambung lukisan komik.

"eh jap kalau hero dah mati awal, macam mana dengan heroin eh tak boleh tak boleh tak boleh" aku menggoyangkan kepala beberapa kali sebelum menampar pipi perlahan.

Kena writer's block la pula haish tak boleh, kerja mesti diteruskan.

Jam yang dah tertera angka 12 malam aku pandang sekilas. dah biasa, tidur lewat semata-mata nak siapkan komik.

"eh takpelah kalau hero mati awal"

gulp! aku rasa aku sorang je kat sini, dah kenapa ada suara pula? Aku terus pandang ke belakang mencari pemilik suara tapi rumah ni aku tinggal seorang jadi?

"arnab jiran kut? " aku cuba bersangka baik, ha tengah malam ni jangan kacau-kacau aku. Otak aku ni dah mula terfikir benda lain abodoe aku dah takut!

"kau panggil aku arnab? gurae, aku memang comel pun"

Alahai meremang bulu roma aku sekarang ni! Aku tak fikir panjang terus tutup laptop di hadapanku dan berlari ke atas katil, menyelubungkan diri dalam selimut.

"hey, janganlah takut dengan suami sendiri"

Perlahan-lahan selimut aku ditarik ke bawah. Aku masih menutup mata tapi perkataan itu mengejutkan aku.

"suami?! " aku terus membuka mata dan berdiri di atas katil bila melihat ada seorang lelaki berpakaian serba putih itu.

Dia nampak tersentak dengan tindakan aku jadi dia terus bergerak ke belakang sebelum kembali memandang wajah aku.

"yelah suami" dia mengangguk kecil sambil tersenyum lebar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"yelah suami" dia mengangguk kecil sambil tersenyum lebar.

"apa yang kau merepek ni? keluar sekarang, dasar pervert! macam mana kau boleh masuk rumah aku?! " aku terus menghempuknya dengan bantal beberapa kali.

Mata aku dah membundar melihat bantal tu tembus, aku ulang tembus! Hantu mana tibeh mengaku dia suami aku tu ni tapi sem juga haih tapi dia hantu!

"kau yang nak kita kahwin" tuturnya perlahan sambil mencebik bibir, kakinya menguis lantai manakala kedua hujung jari telunjuknya berlaga. Matanya dibulatkan memandang aku.

"haish sejak bila? " aku dah mati akal, malas nak hadap segala kebuduhan ini.

"sejak sekarang"

________________________

stop / continue

♡♡♡

Ghost Bride | Jeon Jungkook Where stories live. Discover now