1.év 13.fejezet - A meccs és a vallomás

417 17 4
                                    

Végül Amelia nagy örömére, Harry úgy döntött játszik a Griffendél-Hugrabug meccsen, hiába lesz Piton a bíró. Igazából Am kedvelte a házvezetőjét, de tisztában volt vele, hogy a professzor utálja Harryt és ez az érzés kölcsönös. Most kivételesen a Griffendélesek oldalára ment szurkolni, így Neville mellett foglalt helyet. Szegény fiú még mindig félt Draco miatt, de úgy tűnt valamennyi bátorságot sikerült már belé önteni.

- Ne felejtsd el: locomotor mortis - súgta Hermione. Ron a talárja ujjába rejtette varázspálcáját.

- Tudom! - sziszegte.

- Ne piszkálj már!

- Nézzétek, még Dumbledore is kijött megnézni a mecset! - mutatott a tanárok lelátója felé Amelia, mire Ron és Hermione egy kicsit meg nyugodott.

Talán ezért is vágott Piton olyan dühös képet, mikor a csapatok kivonultak a pályára. Még a lelátón ülő Ron is észrevette.

- Még sosem láttam Pitont ilyen mérgesnek - fordult Hermionéjékhoz. - Nézéttek, elkezdték!... Jaj!

Valaki beletérdelt a tarkójába. Draco volt az.

- Bocs, Weasley, nem vettelek észre. - Draco rávigyorgott Crakra és Monstróra. - Kíváncsi vagyok, ma meddig bír Potter a seprűjén maradni. Ki akar fogadni? Nem fogadunk, Weasley?

Ron nem válaszolt. Piton épp büntetőt ítélt a Hugrabug javára, mert felé ütött egy gurkót George Weasley. Hermione összes ujját keresztbe téve sandított fel Harryre, aki úgy körözött a pálya fölött, mint az áldozatra leső héja. Amelia magában imádkozott Merlinhez, hogy hamar meglegyen a cikesz.

- Tudjátok, hogyan válogatják össze a griffendélesek a csapatukat? - szólalt meg fennhangon Draco pár perccel később, amikor Piton minden ok nélkül újabb szabaddobást ítélt meg a Hugrabugnak. - Azokat válogatják be, akiket sajnálnak: Pottert, akinek nincsenek szülei, Weasleyéket, akiknek nincs pénzük - csak Neville Longbottom hiányzik közülük, akinek nincs esze.

Neville fülig pirult, de gyorsan összeszedte magát. Hátrafordult, és farkasszemet nézett Malfoyjal.

- Tucatnyi Malfoynál is többet érek - dadogta. Draco, Crak és Monstro a hasukat fogták a nevetéstől. Ron még mindig nem merte levenni a szemét a meccsről, miközben Amelia megjegyezte:

- Ez a beszéd, Neville.

- Longbottom, ha az ész aranyból volna, te szegényebb lennél, mint Weasleyék, pedig az nagy szó.

Ron idegei már amúgy is pattanásig feszültek Harry miatt, úgyhogy nagyon nem volt képes elviselni a Mardekáros fiú beszólásait.

- Figyelmeztetlek, Malfoy, még egy szó, és...

- Ron, Amelia! - vágott a szavába Hermione. - Harry...!

- Mi...!? Hol...!? - Harry látványos zuhanó repülésbe kezdett, amit a közönség hangos tapssal jutalmazott. Láthatólag Hermionét elvesztették, mert nagyon idegesen koncentrált a meccsre.

- Szerencséd van, Weasley - élcelődött Draco. - Potter talált neked valami aprópénzt a földön.

- Na ez már több a soknál. - szólalt meg Amelia is, akiről Draco eddig tudomást sem vett. Amelia, Ron és egy kis habozás után Neville is a három srácon térdelt. Ron Dracoval birkózott, míg Neville Monstroval, Amelia pedig Crakkal. Hermionénak még ez sem tűnt fel, simán felállt a padra és úgy szurkolt Harrynek. Majd egyszer csak fel kiálltot.

- Ron! Amelia! Neville! - ugrándozott a padon a lány miközben minden Griffendéles ujjongott. - Megnyerte. Harry megnyerte. Mi vezetünk. Még Dumbledore is gratulált neki.

Mardekár HercegnőjeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora