كلام العيون

2.7K 29 5
                                    

مملكه الراقي
البارت الثالث بعد العشرون
كلام العيون

كلنا نبحث عن السعاده ونريد ان نكون اسعد الناس علي تلك البسيطه ولكن لا نعلم كيف نحقق هذا الحلم المستعصي علي الجميع نواجه مشاكل الحياه ونواجه تلك الضغوط التي تجعلنا في مهب الريح ولا نعلم ماذا نفعل نقف مكتفين الايدي ولا نفعل شيء سوا الاستسلام للامر الواقع ولا نحاول ان نغير شيء لاننا وبكل بساطه خاوين من داخلنا لا نقدر علي مواجهه مشاكلنا ولا نقف علي ارض صلبه لنعيد حساباتنا التي نسيناها من زمن فات لا نتحلي بالصبر لحل تلك الازمات وهذه كله يصيبنا بخيبه الامل لان قوتنا قد نفذت وخارت كل احاسيسنا امام تلك المظلعات والحل امامنا ولكننا لا نراه الحل ان تشبث بتلك الحياه ونعافر معها نختار بعنايه فائقه من يكمل معنا تلك الحياه نعيش حياتنا كيفما نشاء ننسج من احلامنا ما يروق لنا قبل ان يليق بنا نستحوز بقدر المستطاع علي ادميتنا ونعتزل كل ما يضيق منه صدورنا نواجه مشاكلنا ونقف امامها ولا نهرب من كلام وحديث ليس فينا فالهروب دليل علي الضعف وفي عالمنا لا مكان للضعيف اما ان تكون ذاك القوي او ان تكتفي بهزيمتك وانكسارك وفي تلك الحالات ان وحدك المستفيد اما بكسره قلبك واما برجوع تلك الروح اليك وف النهايه ستعيش حياتك قبل ان تموت ولكن انت من ستختار السعاده ام التعاسه ....

مجرد كلام .... مملكه الراقي..... الراقي

انا مش عارف البت دي بتعمل معايه كده ليه فورت جسمي وخلتني مش عارف اتمالك علي اعصابي هي فعلا قصده ده ولا عاوزه تثيرني بس بجد لمساتها حركت فيا حاجات كتير وايديها دي في سحر غريب يخربيت كده اجمد ياكمال ومتبنش ضعفك قدامها خليك جامد وصلب زي ما انت بس ابن الكلب ده هيفضحني بجد يخربيت ام كده انا لازم احاول اشغل فكري وذهني بحاجه تانيه بجد عشان مفضحش نفسي قدامها وشكلي يبقي وحش اجمد يابطل اجمد علي الاخر

يادي النيله انا عاوزه اهدي اعصابه عشان ينام ويهدي لان اعصابه كلها مشدوده بس الظاهر كده انب عملت حاجه تانيه حركت مشاعره زياده عن اللازم ياتري هتصرف ازاي في الموقف النيله ده يقول عليا ايه الراجل دلوقتي  ولو قام واثار بالشكل ده وعمل حاجه رد فعلي ايه وياه بصراحه انا في موقف لا احسد عليه كده العمليه هتخرج عن السيطره والمدعكه هتشتغل ربنا يستر بقي لاني فعلا علي تكه وضعيفه جدا وعندي قابليه للشيء ده يحصل هنشوف بقي ايه الي هيحصل ....

ساره
نعم
كده كفايه انا حاسس ان جسمي بقي زي الفل
تمام ياكمال
شكرا ليكي بجد
علي ايه انا معملتش حاجه
هو انتي طلعتي هنا ليه
كنت عاوزه ادخل التواليت
ومدخلتيش هناك ليه
يع هناك قرف وناس كتير بستخدم التواليت وانا بصراحه بقرف
تمام مافيش مشكله
هتنام تاني
بعد المساج ده لازم انام
تمام
هي الساعه كام
١٠ بالضبط
الحق اخطف ساعتين قبل ما انزل
تحب اعملك حاجه
لا شكرا ليكي
متاكد
ايوه متاكد طبعا لو عاوز حاجه هقوم اعملها لنفسي

مملكه الراقي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن