― FEMİNİZM VE KADIN CİNAYETLERİ ―
hazırlayanlar: LunaTheMusicalFreak, petitleprince
Feminizm, temelde cinsiyet ayrımcılığına karşı tavır alan, kamu ve özel bütün alanlarda kadınların maruz kaldığı baskıların ve denetimlerin ortadan kaldırılmasının gerekliliğini savunan ve ataerkil yapılanmaların önüne geçerek kadınların meşru haklarına ulaşmada mücadele eden bir yaklaşımdır.
Konuya giriş için seçtiğim tanıma milyonlarca şey giydirmek günümüze baktığımızda pek mümkün: kadınları savunmak, kadın haklarını savunmak, korumak, sevmek. Bu gibi şeyler getirir belki de akla, öte yandan nefret söylemlerini de es geçmemek gerekir: kadınları üstün tutmak, yüceltmek, pohpohlamak.
Hepimiz duymuşuzdur bunları, ancak o kadar iç boğan ve yavan hale gelmiştir ki yanlışlar, doğruyu savunmaktan bile bıkacak hale getirmiştir bazılarımızı.
Bu sebepten, feminizmin asıl amacını bir defa daha netleştirip devam etmek istiyorum cümlelerime; kadınların, erkeklere eşit yaşamsal hakka sahip olması gerektiğini savunan akım.
Feminizmin temel objesi kadındır. Kadının toplumdaki statüsü, kadınların ev içi ve dışındaki rolleri, kadınının ezilmişliği ve sömürüsü, cinsiyet farklılıkları, ataerkil toplum yapısı ve erkek egemen iktidar yaklaşımları ve baskıları geniş ölçekte tartışılan konulardır.
Bu konuda günümüzde yanılgıya düştüğümüz bir durum vardır ki, bizi haksız duruma düşürür. Bakın; kadın ve erkeğin eşit olduğunu savunmak-kadın ve erkeğin haklarının eşit olduğunu savunmak.
Baktığınızda ilki yanlış bir düşüncedir, ikincisi mantık çerçevesindedir. Bu konuda kısa bir açıklama yapacak olursak iki cinsiyetin, tıpkı iki insan gibi eşit veya aynı olamayacağının farkında olmalıyız. Ancak iki insan, tüm farklılıklarına rağmen aynı haklara sahiptir.
Ayrımı basittir fakat durumun karıştırılması büyük kafa karışıklıklarına ya da yanlışlara açıkça sebep olabilmektedir. Zira biri mantıklı biçimde doğru iken, diğeri pek kabul edilemezdir.
Bu akımın, asıl ortaya atılma amacı kadının yaşam konforunu arttırmak iken, maalesef günümüzde dahası ülkemizde kadını yaşatmak için sığınılmaktadır.
Her birinizin kendinize Feminist demeyebilirsiniz, bir şeye veya olguya bağlı kalmak istemeyebilirsiniz ancak Feminizm kadın ile bu kadar bağlıyken, günümüz durumunu geçmişteki olguyla kıyaslamamız gerekir.