― 1 DİZİ: MERLİN ―
hazırlayan: croldanvers
BÜYÜNÜN SONUNU GETİRMEYE KENDİNİ ADAMIŞ KRALLAR, KIDEMLİ EJDERHALAR VE YUVARLAK MASA ŞÖVALYELERİ, CAMELOT'UN KAPILARININ ARDINDA SİZLERİ BEKLİYOR!
Eylül 2008'de BBC ekranlarında yerini bulan dizi, Kral Arthur efsanelerine ve gizemli büyücü Merlin'in Arthur bir prens iken başlamış olan ilişkilerine dayanır ancak efsanenin geleneksel versiyonlarından belirgin bir biçimde farklılık gösterir.
"Efsanelerin diyarında ve büyünün zamanında... Büyük bir Krallığın kaderi genç bir adamın omuzlarındaydı. Onun adı Merlin..."
Dizi Arthur'un prenslik dönemlerine denk gelen, Kral Uther'ın Camelot'a hüküm sürdüğü zamanlarda yasaklanan büyü ve büyüye dair her şeye rağmen adımlarını krallığa yönelten büyücü Merlin'in yaşadıklarını konu alıyor.
Dizinin kadrosuna göz atıldığında ise başrollerde Colin Morgan, Bradley James, Katie McGrath, Angel Coulby ve Richard Wilson bulunuyor. Yan rollerde de olsalar göz aşinalığınızın bulunacağı oyuncular listesinde ise Asa Butterfield, Tom Ellis, Liam Cunningham ve Emilia Fox var.
Kişisel görüş kısmına gelirsek: Merlin, izlediğim onca yapımın arasından kalbimde büyük bir yere sahip. İlk bölümlerin sıkıcı olduğu hakkında söylemler duyabilirsiniz, fakat bugüne kadar izlediğiniz çoğu dizinin Pilot bölümünün 'sıkıcı' olduğunu hatırlatmak isterim.
Olayların işlenişi, karakter gelişimleri ve efsaneden bilinen kısımların farklı şekillerde değinilmesi diziyi olması beklenenden daha iyi bir seviyeye taşıyor. Oyunculukları göze batmaktan uzak, size anı hissettiriyor. Pierrefonds Şatosu, Fransa'da çekimleri geçen dizi, size Orta Çağ'ın havasını tattırmayı başarıyor.
5 sezondan oluşan dizi izleyenleri içine sürüklemekten geri kalmazken, bitiren herkesin kalbinde taht kurmakta.
Kral Arthur efsanesinin en iyi yansıtıldığı yapımlardan biri olduğu kanaatine vardığım Merlin, yediden yetmişe tüm dizi severler tarafından izlenmesi gereken bir yapım.
. . .
― 1 FİLM: MONA LISA SMILE ―