Tzuyu baru pulang dari berjumpa Jamie. Dia masuk ke dalam rumah dengan lemah. Taehyung dan Dahyun menoleh memandangnya. Muka Tzuyu kelihatan monyok sekali. Dia terus berlari ke tingkat atas biliknya
"Kenapa tu? Oppa? Sedih je Tzuyu tu?" soal Dahyun risau
Taehyung mengangkat bahu tak tahu. "Haishh Pergilah pujuk dia" arah Dahyun. Taehyung dengan pantas, melangkah ke tingkat atas. Risau juga dia dengan perasaan Tzuyu yang sering muram tu.
Tzuyu
Mark dah kahwin, Youngjae pun dah kahwin. Sekarang ni, Jamie pula minta aku masa yang lama untuk dia bina keluarga dengan Jaebum.
Aku macam mana?
Diorang tak pernah faham keadaan aku dan perasaan aku. Aku terikat dengan semua orang!Aku bersandar di hujung katil sambil memeluk kakiku,ketakutan dan kesunyian yang aku rasakan sekarang ni, menghantui aku. Eloklah 7 ekor setan tu tak menghantui aku lagi, namun kini mental aku pula yang terjejas.
Susah untuk aku buat keputusan, aku jenis yang tak suka tengok orang lain sedih disebabkan aku tapi aku telah pun mengakibatkan lebih 5 orang sengsara disebabkan aku.
Haishhh.. Aku mencengkam rambutku dan menyembamkan muka di lutut serentak air mata membasahi pipi.
"Chou Tzuyu" aku mendongak semula setelah namaku di sebut. Taehyung kelihatan terkejut bercampur kecewa melihat aku dalam tangisan
"Aigoo kau nangis lagi?" Dia melabuhkan punggung di sebelahku. "Kenapa pula ni Tzuyu? Jangan pendam kalau ada masalah. Kau buat aku bersalah" Tangannya menyentuh wajahku lalu menyeka air mataku dengan ibu jarinya
Aku hanya tersedu-sedan dengan tangisan, tak menjawab. Taehyung segera menarik semula tangannya dan mengalihkan pandangan ke arah bertentangan setelah tersedar dari merenungku lama.
Aku tak suka. Aku tak suka setiap kali dia buat macamtu. Aku tahu dia nak jaga hubungan dia dengan Jisoo tapi dia sendiri umumkan yang aku dengan dia cuma kawan. Jadi apa salahnya?
Aku memerhatikan sisi wajahnya sementara dia mengalihkan pandangan daripadaku. Wajah ni, wajah yang pernah aku cintakan dulu.
Namun aku percaya, Kim Taehyung takkan jadi milikku. Tiada sebarang tanda-tanda pun yang dia sukakan aku. Setiap kali dia mengaturkan janji temu aku dengan lelaki lain, perasaan tu makin pudar.
Aku pernah cintakan dia.
Sejak bila?
Sejak aku terjumpa dia buat kali pertama. . . .
Kelab Mencari Jodoh merupakan pertemuan aku dengan dia buat kali kedua...bukan yang pertama"Kau tak bagitau lagi sebab kau menangis. Kenapa? Kau rindu omma dengan appa kau? " Dia meneka. Sudah tentulah aku rindukan diorang. Namun bukan itu puncanya sekarang
"Saya rasa bersalah dengan ramai orang. Saya punca diorang sedih,menangis setiap malam bila teringatkan kekasih diorang"ucapku dengan kecewa.
Taehyung menghela nafas berat "Bukan salah kau. Lagipun tu hak kau untuk balik kampung. Jangan nangis lagi..." Taehyung mengusap bahuku lembut
YOU ARE READING
Jodoh Si TAEHYUNG (✔)
FanfictionKim Taehyung merupakan pengurus bagi sebuah Kelab Mencari Jodoh. Namun dalam masa yang sama, dia cuba untuk mencari jodohnya sendiri Dalam masa yang sama jugalah dia perlu mencari jodoh untuk Tzuyu, seorang wanita pelik yang diganggu 7 ekor hantu d...