Sejak kebelakangan ini, jungkook sering menghabiskan masa dengan taehyung. Tingkah taehyung mulai perlahan menjadi manja dengan jungkook.
Jungkook juga tidak kisah jika taehyung ingin bermanja denganya. Kerana jungkook memberikan seluruh perhatianya pada taehyung.
Hanya sahaja sejak akhir ini jungkook merasakan detakan pada jantungnya sudah berdegup tidak normal. Berdegup dengan secara tiba tiba dan kencang.
Untuk kali pertama jungkook merasakan ada yang tidak baik dengan jantungnya. Kadang dia selalu terfikir, adakah dia mempunyai riwayat penyakit jantung sedangkan setiap hujung minggu dia sering pergi gym. Jungkook bahkan orang yang paling mengutamakan kesihatanya.
Tetapi yang anehnya itu, detakan kencang itu hanya terjadi bila dia berdekatan dengan taehyung lebih tepatnya jika mereka melakukan skinship.
Patut ke dia pergi ke hospital menemui dokter mengatakan apa yang dah terjadi dengan dirinya.
"Hyungie.." itu suara taehyung memanggilnya dengan nada yang manja. Jungkook automatik toleh ke arah taehyung.
Namja itu masih berdegil mengenakan kain tipis waktu malam. Mengingatkan suasana saat ini begitu dingin.
"Napa tae?" tanya jungkook.
"Nak peluk!" taehyung mengulurkan lenganya dengan lebar untuk menyuruh jungkook sambut pelukan darinya.
"Kenapa pulak?"
"Sejuk!" balasnya dengan bibir dijuirkan.
"Lain kali jangan pakai pakaian yang nipis. Berapa kali hyung pesan bukan?!" Namja itu menunduk. Walaupun jungkook tidak mengunakan nada kasar hanya sahaja terasa dingin dan ringkas ayat itu.
"Maaf." ujarnya pelan.
Grep!
Jungkook menarik lengan kecil taehyung ke dalam pelukanya. Wajah taehyung tercium bawah lengan jungkook yang terekspot itu.
"Hyung.." lirih taehyung.
"Sejuk kan. Duduk diam-diam dekat sini pasti akan terasa hangat." ujar jungkook dengan mata yang masih fokus dengan televisyen. Taehyung terdiam dan tetap menempelka wajahnya pada bawah lengan jungkook.
"Hangatnya.." gumam taehyung dengan mata terpejam. Jungkook melirik ke arah taehyung yang masih memejamkan matanya. Lelaki dingin itu tersenyum nipis.
Sejak ada taehyung, hari harinya tidaklah begitu sunyi dan kosong. Sejak akhir ini dia merasakan ada sesesuatu yang berbeza dengan dirinya. Lebih tepatnya perasaanya.
Perasaan yang tidak pernah dirasai iaitu..
Bahagia..
Pagi itu taehyung masih lagi tidur didalam pelukanya jungkook. Namja berkulit tan itu masih ingin memeluk tubuh sasa jungkook sehingga tidak mahu melepaskanya.
"Tae, bangun!" tubuh kecilnya digoyahkan pelan.
"Eungh.. mengantuk!" katanya sambil menguap.
"Hei, bangun atau hyung simbah dengan air!"
Dengan cepat taehyung bangun dari tidur. Kakinya dihentak-hentakkan lalu merengek tidak jelas dihadapan jungkook.
"Yak! jahat hyungie! nak simbah tae dengan air! jahat! tak nak kawan hyungie lagi!"
"Tak nak kawan sudah!" jungkook berjalan menuju ke bilik mandi. Taehyung menghentak-hentakkan tanganya pada bantal peluk itu melepaskan marahnya.
"Yak! Hyungie! tak nak pujuk taetae! hiks.. jahat!"
Saat melihat namja itu mulai menangis. Jungkook berjalan menghampirinya lalu menarik kepalanya ke dalam pelukan. Tetapi taehyung menolak untuk dipeluk.
"Hiks..hyungie jahat!"
Jungkook tertawa pelan. Melihat taehyung menangis adalah hal yang lucu. Buatnya tertawa kerana gemas dengan tingkah manis taehyung.
"Jangan nangis!" perintah jungkook. Namja itu masih lagi menangis terisak-isak sambil mengosok-gosok matanya yang mulai merah.
"Sudah jangan nangis!"
Jungkook tidak tahu bagaimana cara untuk memujuk seseorang. Jadi dia hanya memerintahkan taehyung untuk tidak menangis.
"Nanak! kawan hyungie! jauh-jauh dari taetae!"
Namja itu menolak jungkook lalu berjalan menuju ke bilik mandi. Jungkook tertawa pelan. Tak tahu macam mana nak pujuk taehyung sebenarnya.
"Tae, boleh ke mandi tu."
"Tahulah!"
teriaknya dalam bilik mandi. Jungkook tertawa lalu membiarkan taehyung dalam bilik mandi. Kerana dia tahu taehyung pasti meminta pertolongan darinya."Hyungie!" teriak taehyung dari dalam. Dan jungkook sengaja mendiamkan dirinya. Tidak sahut panggilan dari taehyung.
"Hiks..Hyungie!"
"Iya." jawab jungkook.
"Tolong..taetae!" ucapnya lalu jungkook berjalan menuju ke bilik mandi. Terlihat taehyung dengan baju yang basah kuyup. Sebenarnya taehyung memang tak tahu nak mandikan diri dia sendiri. Selalu jungkook yang bakal menguruskan taehyung walaupun dengan memandikan taehyung.
"Nak mandi tak!"
taehyung mengangguk lucu.
"Jangan nangis okay!"
Sekali lagi dia mengangguk. Jungkook membuka butang baju taehyung dan melepaskanya.Sebenarnya memandikan taehyung itu memerlukan iman yang sangat cukup kuat. Untuk dijadikan benteng pertahanan diri.
Taehyung mempunyai kulit yang bersih walau tidak begitu cerah. Tetapi dia mempunya sebuah ketarikan pada tubuhnya membuatkan seseorang khilaf dan berakhir mengandungkan anak orang.
"Pusing belakang."
Taehyung memusingkan tubuhnya. Jungkook membersihkan badan taehyung lalu menyabunkan rambut taehyung dengan shampoo.
"Taetae marahkan hyungie?!" bisiknya pada telinga kiri taehyung.
Taehyung mengangguk sebagai jawapan dari pertanyaanya tadi.
"Maafkan hyungie ye.." lirih taehyung perlahan tetapi terdengar halus ditelinganya. Membuatkan pipi taehyung merah dengan tidak jelas.
"Hyungie.." taehyung merengek.
"Kenapa?!"
jungkook menatap dengan tatapan yang risau."Malu!" taehyung tersipu-sipu.
"JUNGKOOK!" saat mendengar suara itu diluar apartmentnya. Membuatkan aksi mesra-mesraan jungkook dengan taehyung terhalang.
"Bisinglah pendek ni." gumam jungkook.
Maklumlah jimin jenis memang yang masuk rumah orang main terjah je. Tak ada akhlak punya budak!
Tbc.
Nasib baik saya boleh update. Even saya patut hiatus tapi saya tak nak. Sesibuk mana pun saya, saya akan tetap update!
YOU ARE READING
𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]
Fanfiction"𝐀𝐤𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐢𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐊𝐮𝐜𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮." Jeon Jungkook mengutip kucing yang terbiar dijalanan itu. Kucing tu comel sangat, walaupun hakikatnya Jeon Jungkook memang tak suka memelihara binatang dirumahnya. Oleh kerana dia tertarik...