Chapter 18: Wonwoo

907 79 42
                                    

Harini adalah hari kepulangan abangnya yang sudah lama menetap dinegara orang. Dan harini, dia akan bertemu dengan abangnya. Kerana ibunya baru sahaja menghubunginya bahawa abangnya akan tiba di lapangan terbang incheon.

Terlebih pula, jungkook sudah sekian lama tidak bertemu dengan sang abang. Hampir melupakan wajah sang abang.

"Tae bangun!" kejut Jungkook membuatkan namja cantik itu merengek kerana tidurnya diganggu.

"Eungh..hyungie..janganlah kacau.. tae mengantuk lagi ni." gumam taehyung kedengaran suara serak serak basah lagi. Jungkook terkekeh melihat tingkah manja taehyung.

"Bangun taehyung atau hyungie cium tae.." ugut Jungkook.

Saat mendengar taehyung mengatakan, pantas taehyung bangun lalu mendekatkan wajahnya pada Jungkook. Merapatkan tubuh keduanya dengan lebih intim.

"Betul ke, hyungie nak cium taetae?" ujar taehyung dengan raut yang gembira dan ceria.

"Mana ada.. siapa yang cakap?" wajah taehyung berubah. Bibirnya dimuncungkan dengan tajam membuatkan Jungkook menahan tawa melihat taehyung.

"Alah.. jadinya hyungie memang tak nak cium taetaelah ni."

"Memang taklah, dah jom mandi.." wajah taehyung masih memasang raut masam mencuka. Jungkook kembali menghadap taehyung lalu menarik dagu runcing itu menghadapnya.

"Jangan marah.." taehyung mengelengkan kepalanya lemah. Jungkook tahu kalua taehyung sedang merajuk.

"Tipulah tu.. merajuk lah ye?"

taehyung masih tak ingin menatap wajah Jungkook.

"Alright.." akhirnya Jungkook mendaratkan ciuman tepat pada pipi taehyung. Reaksi taehyung saat itu begitu mengejutkan tak sangka bahawa Jungkook bakal menciumnya. Perasaan yang lain dating tanpa diduga. Taehyung merasakan sesuatu yang menganjal pada dirinya lebih tepat pada jantung dan hati. Untuk kali pertama dia merasakan hal ini sebagai seorang manusia. Adakah ini yang dirasakan oleh setiap manusia. Atau sebaiknya dia memberitahu Jungkook kerana sejak akhir-akhir ini dia merasakan hal itu lagi. Adakah itu disebutkan normal sebagai manusia atau bukan.

"Mandi, sekejap lagi kita akan pergi ke airport"

"Hah?" taehyung tercengang tak tahulah tu. Tu yang Nampak blurr je taehyung.

"Ikut jelah, pergi mandi dan jangan tanya apa apa lagi.." ujar jungkook sambil mengangkat tubuh kecil taehyung secara bridal style.

"Hyungie!" teriak taehyung.















Sesuai kata jungkook, mereka berada di kediaman jeon. Saat ini, ahli keluarga jungkook sedang menunggu kepulangan si sulung jeon itu.

"Jungkook tahukan yang hyungdeul kamu balik harini."

"Ye tahu tu.."

"Nanti jangan lupa jemput Wonwoo dekat airport."

"Iya.." balas jungkook. Taehyung lagi tadi asyik bermanja dengan wanita tua itu.

"Eomma dah dahlah tu layan taehyung. Habis pipi dia mama cucuk je."

"Eomma geram sangat dengan taehyung ni." balas sang ibu sambil mencubit-cubit pipi taehyung sehingga meninggalkan kesan kemerah-merahan.

"Aw..hiks..sakit!"

Jungkook panik bukan main saat taehyung mengaduh sakit pada pipinya. Terlebih pula, air matanya mengalir deras.

"EOMMA!" teriak jungkook tidak terima taehyung disakiti seperti itu. Wanita jeon itu terkejut saat melihat bakal menantunya menangis.

"Omomo.. Mianhae eomma! sayang!" wanita itu menarik taehyung lalu mengusap usap lembut pada pipi yang merah itu. Cuba meredakan tangisan cantiknya. Sang ayah hanya menepuk dahinya.. Tahu sangat dengan sikap isterinya itu.

"Aduh, susah kook nak tinggalkan taetae dengan eomma. Ternyata eomma lebih bahaya dari dunia luar."

"Wah, anak kurang ajar.. kalau aku tahu perangai kau macam ni.. dari dulu lagi aku dah rejam kau!" Ujar wanita jeon itu. Sehari tidak bergaduh, tak sah rasanya.

"Sudahlah tu.. jungkook memang macam tulah.. awak pun satu."

"Saya cuma geram dengan menantu saya tu. Dia comel sangat!"

"Ehem, bakal sayang! bukan menantu."

"Ahahaha, ohh lupa!" wanita itu menepuk dahinya.

Ting!

Jungkook membuka notifikasinya. Terdapat satu pesanan dari abangnya.

Wonwoo Hyung
—Hyung dah sampai airport..

Okay tunggu..

Akhirnya jungkook menarik lengan taehyung membawa taehyung ikut sekali denganya.

"Eh, kenapa nak bawak taehyung.."

"Bahaya tinggal dengan eomma."

"Yak!"












Jungkook dan taehyung tiba di lapangan terbang. Mencari keberadaan sang abang. Sempat juga dia menghubungi lelaki itu.

"Jungkook!" teriak seseorang membuatkan dia menoleh ke arah suara itu.

"Hyung!" teriaknya tak kalah dari sang pemanggil. Lelaki tinggi itu melambaikan tanganya ke arah jungkook. Dengan cepat menghampiri jungkook.

Grep!

"Hyung.. apa kahbar.."

"Baik je.. kau macam mana? study okay?"

"Bolehlah.." jawabnya santai.

"Kau tu, dah berapa tahun duduk merantau kat negara orang.. Sekali pun tak pernah balik."

"Sorrylah, aku busy sikit."

"Banyaklah, aku ingat kau dah lupa dengan eomma dan appa."

"Ah, cakap pasal eomma dengan appa.. diorang mana tak nampak pun."

"Ada kat rumah, tunggu kau baliklah ni." Wonwoo hanya menganggukan kepalanya perlahan.

"Hyungie.. jom balik! taetae ngantuk!"
ujar taehyung dengan suara manisnya. Wonwoo turut menoleh ke arah taehyung.

"Tadi bukan ke kata nak makan ice-cream."

"Nak!" teriaknya ceria. Wajah murung tadi sudah bertukar menjadi mengembira.

Wonwoo memandang taehyung tanpa lepas. Matanya masih terpaku pada kemanisan dan kecantikan taehyung.

"Kook dia siapa?"

"Ah, kawan.."

"Are you sure bro?"

"Yeah.."

"Kalau tak keberatan, aku nak dia boleh." Jungkook terdiam.












Tbc.

Penat sebenarnya nak menaip ni. Tapi saya nak juga update untuk korang. Maaf sebab lama tak update.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 21, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now