Chapter 8: Who Are You!

626 62 8
                                    

Jungkook bangun pagi. Hal pertama yang dia cari adalah taetae. Kucing manisnya yang semalam sedikit merajuk.

Dia rasa cukup melampau sekadar mendiamkan taetae. Lagipula, dia tak faham kenapa taetae begitu marah dengan eunha semalam.

Perlukah di menanyakan pada jimin tentang ini. Sebab dia bukanya tahu pun perubahan mood seekor kucing.

Mungkin hanya taetae yang tak suka dirinya didekati oleh orang asing. Kecuali jimin dan dirinya sahaja.

Jungkook bukan kunjung mandi malah dia berjalan menuju kedapur mencari taetae. Rasanya semalam taetae tidur disampingnya saat ini kucing itu bahkan hilang.

"Taetae!"
Teriak jungkook memanggil kucing itu. Kebiasaan taehyung kalau merajuk tu akan ada dalam almari. Tapi, jungkook dah cari kat situ tetap juga tak ada.

"Taetae.." lirih jungkook. Perasaan risau itu menyelebungi dirinya. Dia rasa risau dengan keadaan taetae. Tak mungkin sebab jungkook marah dia semalam, taetae pergi dari rumah ini.

"Hyungie.." Jungkook terkejut bukan main. Sosok yang ada dihadapanya saat ini seperti bidadari. Namja cantik nan manis itu, rambut hazel nut yang gelap sedikit. Bibir merah yang menyerlah dan mata sepet seperti kucing. Bahkan anak matanya berwarna biru.

Dan jelasnya baju yang dikenakan oleh namja manis itu adalah kemeja putih miliknya.

"S-siapa kau?!"
Jungkook rasa ada orang asing yang masuk ke dalam rumahnya. Namja manis itu berjalan dengan bertelenjangkan kakinya tanpa memakai seluar melainkan kemeja besar itu yang menutupi pehanya.

"Hyungie.. ini taetae.."
Katanya dengan mata yang mengedip-gedip. Jungkook memundurkan tubuhnya manakala namja itu tetap menghampirinya.

"Yak, keluar sekarang sebelum aku panggil security untuk heret kau keluar." Kata Jungkook dengan nada yang membentak. Namja manis itu mula memasang wajah keruhnya. Jungkook merasakan bahawa dirinya terlalu membentak.

"Hiks..hyungie! ini taetae.. kucing kesayang hyungie!" Ucap namja manis itu. Jungkook terdiam, tak mungkin ini adalah kucing peliharaanya. Bukankah taetae itu binatang kenapa ada mahkluk cantik ini bahkan bertubuh manusia. Itu sangat pelik dan aneh.

"Taetae aku tu kucing. Tapi kau ni manusia. Jangan cuba-cuba nak menipu aku tau! aku report polis yang kau cuba masuk ke dalam apartment aku." Namja manis itu semakin menangis dengan agak kuat. Jungkook merasa tak sampai hati dengan itu.

"Hiks.." Melihat namja cantik itu menangis membuatkan jungkook menghampirinya dengan lebih dekat.

Jungkook meraih bahu kecil itu lalu mendakap bagi meredakan tangisan kecil nan pilu itu. Namja cantik itu tinggi separas dadanya sahaja.

"Jangan menangis." ucap jungkook. Tetap sahaja namja cantik itu menangis dengan lebih keras didalam dakapanya. Jungkook mengeluh berat. Dia sangat buruk dalam memujuk orang.

"Err.. boleh bagitahu aku apa motif kau datang ke sini." Tanya Jungkook straight to point. Namja cantik itu mendongakkan kepalanya menatap anak mata jungkook.

"Hiks..ini taetae.. hyungie!" Jungkook mendesah lelah. Kenapa namja ni asyik menggunakan nama kucingnya. Mustahil kucingnya itu berubah menjadi manusia.

"Okay-okay!" jungkook akhirnya mengiyakan sahaja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Okay-okay!" jungkook akhirnya mengiyakan sahaja. Terus namja cantik itu berubah lalu memeluk tubuh jungkook dengan erat.

"Taetae sayangkan hyungie!" Teriaknya. Jungkook senyum terpaksa. perlukah di percaya bahawa namja ini adalah taetae kesayangnya.









"Hyungie!"
Taehyung belari ke arah jungkook yang sibuk memasak itu. Jungkook masih mengaul-gaulkan nasi goreng buatanya yang setengah matang itu.

"Ini apa?" tanya taetae lembut sambil mengenggam pisau besar itu dengan erat. Jungkook yang melihat itu cepat mengambil pisau itu.

"Yak, ini pisau. Kau nak mati ke?" Jungkook tak sedar yang dia telah pun membentak namja cantik itu membuatkan wajahnya berubah keruh. Bibirnya dimajukan.

"Hiks.. hyungie marah taetae!" Namja cantik itu mengosok-gosok air matanya dan menangis. Hidungnya semakin merah kalau dia menangis.

"Aduh," keluh jungkook. Rasanya dia sedang merawat anak kecil jiran sebelah rumah je.

"Maafkan hyungie ye. Pisau tu bahaya jadinya hyungie risau." Kata Jungkook perlahan. Akhirnya namja cantik itu menghentikan tangisanya dan tersenyum lebar kembali.












Setelah bersarapan jungkook agak berjauhan dengan namjaa cantik itu. Matanya tak sangaja melihat pada pehanya yang kurus dan mulus itu.

Walaupun kulitnya sedekat gelap berbandingnya. Tetap sahaja nampak cantik dan menggairahkan. Nafsu jantanya sudah mulai liar.

"Um, kau tak pakai seluar ke?"

"Apa tu?"

"Seluar macam yang aku pakai ni." Kata Jungkook sambil menunjukan seluar tracksuit yang dia gunakan itu. Namja cantik itu hanya mengohkan sahaja.

"Mana nak dapat."
katanya. Jungkook berjalan ke dalam almarinya. Mencari seluar yang sesuai untuk taehyung gunakan. Tetapi jungkook tak rasa yang taehyung muat pakai seluar tu.

Sebab jungkook tu tinggi dan mempunyai kaki yang lebih panjang dibandingkan dengn namja itu.

"Hm, tak payahlah pakai seluar." Ujar jungkook membuatkan namja itu menyengetkan kepalanya.

"Hah?"

"Biar jelah macam tu." Namja cantik itu mengangguk-anggukan kepalanya. Lalu berjaln menghampiri jungkook dengan cepat jungkook mencegah.

"Eh eh, berhenti.. Jauh satu meter dengan aku." Kata Jungkook. Namja itu pun berhenti dan memucungkan bibirnya. Dengan cepat jungkook mengalihkan pandanganya.

Dia tak boleh pandang lama-lama takut benda lain yang jadi. Keimanan jungkook sudah semakin nipis dengn wajah cantik nan manisnya itu ditambah lagi dengan pakaian yang cukup mengghairahkan.

"Waeyo!" tanyanya.

"Kau kene jauh dari aku. social distancing okay!" Namja cantik yang tak tahu apa itu hanya menganggukan kepalanya menurut dengn kata kata jungkook.

"Good boy!"




















"Jimin tolong aku! ada mahkluk cantik dekat apartment aku"













Tbc.

Tbc

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]Where stories live. Discover now