Jungkook ingin segera tidur sebab esok dia ada kelas pagi. Jadi dia tak boleh lambat tidur. Dia dah pun siapkan tempat untuk TaeTae tidur.
Tapi disebabkan Taetae tak nak tidur malah tempat yang aku buatkan dia tidur. Dia tak duduk pun. Aku pelik, sebenarnya dia nak apa..
"Taetae, tidurlah.. hyung mengantuk ni." Kucing itu tidak mahu bertindak. Dia masih menempel pada kaki jungkook.
"Meow!"
"Haih, sekarang ni dah pukul 10 lebih tak akan tak nak tidur pulak! Lapar ke?" Kucing itu masih tidak menunjukan apa apa reaksi.
"Taetae nak apa?"
tanya jungkook sambil menundukan badanya dan mengusap perlahan kepala kucing itu.Tak lama selepas itu, taetae berjalan lompat dekat atas katil jungkook. Dia baring di situ.
"Itu bukan tempat tidur taetae.. Ini tempat tidur taetae.." Kucing itu memandang dengan tatapan yang sayu. Jungkook dapat rasakan yang taetae tidak mahu tidur dekat tempatnya melainkan tidur bersamanya.
"Jadi, taetae nak tidur dengan hyung ye!"
"Meow!"
Ha betulah tu jawabnya jungkook pun memeluk tubuh kurus kucing itu dengan erat. Membelainya supaya dia tidur."Selamat malam taetae.."
"Selamat malam hyungie.."
Jungkook merasakan ada sesuatu yang mengusik di hidungnya. Mahu tak mahu dia harus bangun melihat apa yang membuat hidung dia gatal ni.
"Meow!!"
Itu taetae. Kucing peliharaanya. Taetae mengejutnya dengan menggunakan ekornya yang berbulu itu. Patutlah gatal semacam."Eungh.. taetae.. dah pukul berapa ini.." Kucing itu berjalan ke arah jam jungkook yang masih ada dekat atas meja itu. Jungkook mengalihkan wajahnya pada jam miliknya.
"Oh, Tuhan! aku lupa nak set jam.. nasib baik baru pukul 8, Kelas aku mula pukul 10. So ada masa lagi.. Fiuh!" Aku memandang taetae yang mula berjalan ke arah aku dan mengulingkam tubuhnya dihadapan aku.
Nak manjalah tu..
"Nasib baik taetae ada kejutkan hyung..kalau tak hyung mesti dah terlambat nak pergi kelas." Jungkook membelai bulunya yang nipis itu. Aku harap aku dapat jaga taetae sampailah badan dia berisi baru sedap kene peluk.
Jungkook dah selesai habis masak. Sekarang dia kene fikir, apa nak bagi kucing makan. Dia kan tak ada pengalaman menjaga kucing.
Apa yang kucing makan?
Setahu aku, kucing makan ikam. Macam dalam cerita kartun selalu tu.
YOU ARE READING
𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐏𝐫𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭 [𝐊𝐕]
Fanfiction"𝐀𝐤𝐮 𝐭𝐞𝐫𝐭𝐚𝐫𝐢𝐤 𝐝𝐞𝐧𝐠𝐚𝐧 𝐊𝐮𝐜𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐭𝐮." Jeon Jungkook mengutip kucing yang terbiar dijalanan itu. Kucing tu comel sangat, walaupun hakikatnya Jeon Jungkook memang tak suka memelihara binatang dirumahnya. Oleh kerana dia tertarik...