6. Miért én?!

151 14 14
                                    

Az elkövetkező napok remekül teltek Vanda Filner számára. Peterrel szinte testvérként szerették egymást, és MJ-vel is alakult a dolog. Neddel is összebarátkozott a napok során, és úgy tűnt minden rendben lesz. Azonban mindenki tudja, hogy a baj pont akkor csap le, amikor igazán minden jól működik.

Vandának például a mai nap tökéletesnek indult. Az iskolában nem találta meg egyetlen kötekedő sem, Peter végre elment randizni MJ-vel, és még a tanulással sem volt gondja. Samanthával megbeszélték, hogy ma kimennek a parkba kicsit együtt lenni. Na meg futni egyet. Már éppen elkészült, mikor megszólalt a telefonja, hogy már csak tíz perce van odaérni. Mivel ilyen gyorsan nem tudott volna odaérni, ezért inkább a tömegközlekedést választotta. Ahogy felszállt, elővette a fülhallgatóját, és beindította a lejátszási listáját. Halkan dúdolgatott a zene dallamára, és firkálgatott egy füzetbe. Aztán egyszer csak azon kapta magát, hogy olyan ordítást hall, ami nem a zenéhez tartozik. Kikapta a fülesét, és körbenézett, hogy mi az ordítozás oka. Az egyik külső ülés kigyulladt, és egy kisgyerek ottragadt a belső ülésen. Vanda tulajdonképpen nem is tudta, hogy mit csinál. Könnyedén félrelökve az embereket futott oda a tűzhöz, és kinyújtotta mindkét kezét. Valami furcsa érzés futott át rajta. A jobb karját továbbra is kinyújtva tartotta, viszont a balját lassan elkezdte maga mellett elhúzni. Ahogy húzta, a tűz lassan egyre kisebb lett, és vöröses sárgás köd kezdett el áramlani a lány keze felé. Vanda bőre sárgásan kezdett foszforeszkálni, ahogy gyűlt benne az energia. Mikor úgy érezte, hogy nem bír több energiát befogadni, jobb karját egy kiégett lámpa felé irányította. Megint kapcsolat jött létre a keze és a tárgy között, de ez most kékes színű volt, és a lányból áramlott. Vanda érezte, hogy az energiája fogy, ahogy továbbítja a kiégett lámpába, azonban ezt ellensúlyozta a tűzből elszívott energia. A tűz végül annyira lezsugorodott, hogy eltűnt, elvesztette az összes energiáját. A lány lihegve hagyta abba az energia elszívását, majd először a kezére nézett értetlenül, majd a körülötte levő tömegre. Több kamerát is látott felvillanni, mire kétségbeesetten menekülni kezdett. Átfurakodta magát a buszon, és rohanva leugrott a járműről. Most már esze ágába sem volt futni a barátnőjével, hiszen jól tudta, hogy a videó perceken belül felkerül majd a netre. Ahogy futott, egyszer csak beleütközött valakibe. Nem borultak fel hála istennek, csak leesett a férfiról a napszemüveg. Vanda bőre, ha alig észrevehetően, de még mindig narancssárgásan foszforeszkált az erei mentén, és ahogy felnézett, Steve Rogers arcával találta szembe magát. Bepánikolva futott el a másik irányba, és ügyet sem vetett a mögötte felhangzó kiáltásokra.
- Hé, hé, állj meg! - hallotta, majd a szeme sarkából meglátta, hogy Amerika Kapitány időközben elővette a pajzsát. Pánikolva futott tovább, azonban az emberek nem hülyék. Ahogy látták, hogy ki üldözi, megpróbálták megállítani. Vanda kétségbeesetten próbálta magát kiszabadítani, de sikertelen volt. Mikor teljesen bepánikol, apró energiahullám szabadult fel, és a körülötte állók mind elestek, Vanda meg csak futott tovább, és lassan eltűnt a Kapitány szeme elől. Vagy olyan hat órát bolyongott a városban, hogy lerázza az őt követőket, mire haza mert menni. Az otthonuk kapuján azonban újabb kellemetlen meglepetés várta. Az ajtajukra valaki nagybetűkkel kiírta, hogy MUTKÓ. Vanda sírva rohant be a házba, azonban ott sem volt semmi más csak egy cetli: Elmentem megkeresni téged, ha hazajöttél maradj itt! A lány elolvasta a cetlit, majd befutott a szobájába, és magára zárta az ajtót.
- Mi volt ez?!! Miért én? - ordibálta a levegőbe. Fogalma se volt, hogy mi történik körülötte, csak válaszokat akart, és egy biztos helyet... Azt tudta, hogy itt már nincs nyugta, mert selejtes. A Bosszúállókhoz sem fordulhat, nem akarta bezáratni magát. Persze, lehet, hogy nem történne ilyen, de nem akart kockáztatni. Hirtelen elhatározással fogta magát, és összepakolt pár ruhát, kaját és vizet egy táskába. Tett el magának egy kis pénzt, meg a telefonját, és elment. Nem akarta, hogy bárki megtalálja. És pontosan tudta, hova kell mennie, hogy senki ne találja meg.

Mi történik körülöttem?Onde histórias criam vida. Descubra agora