الفصل الثاني(الجزء الثاني)
#رواية👈نور حياتي♥♥
#بقلم: مريم إبراهيم سعد
فرات من يدخل.. مكتبها دون أي اذن.
السكرتيرة: هو ازاي حضرتك تدخل بالطريقة انا مسمحتلكش... نظرت نور لها كي تصمت...لمحت نور في عينيه نظرة اللامبالاة والغضب....
نور للسكرتيرة: طب اتفضلي انتي.ثم خرجت....
نور وهي تشيح بيديها لمقعد امامها: اتفضل....
جلس طارق علي المقعد.....طارق بثقة : انا سمعت عنك كتير وعشان كدة اخترتك لقضية اخويا...وكل اتعابك وزيادة كمان هيكونوا عندك....
تنحنحت نور ثم تحدثت بجد: اولا انا ميفرقش معايا الفلوس ولا عايزة اتعابي تكون ذيادة لأن ده شغلي علي قد مااعمل لازم اخد...ثانيا حضرتك بتكلم وكاني عارفة القضية وقبلتها وممكن
مقبلهاش اصلا عشان شغلي كتير... ثالثا اما في حاجة اسمها اداب الاستئذان اللي حضرتك مرعتهوش...انصدم طارق من كلامها المتزن...فمن هي تلك الفتاة التي تحدثه بهذه الطريقة..فمن هي التي ترفع عينيها في عينه وتحدثه وكأنها تصلح من تربيته.......
تجاهلت نور صدمته ثم اشاحت نظرها ليده وهي تقدم يديها: الملف لو سمحت.....
قدم طارق الملف لها وهو مازال علي صدمته..
تفحصت نور الملف بعناية كل هذا تحت انظار التي يدقق بملامحها بهدوء.....
نور: بعتذر كتير انا مشغولة جدا بكذا قضية وكمان معادها مش مناسب معايا خالص..عشان كدة انا ممكن ارشحلك محامية او محامي تاني.....
طارق بسخرية: اومال بيقولوا عليكي ليه مقطعة السمكة وديلها في القضايا وانتي اصلا مجدراش علي القضية......
نور بحدة: الحمد لله ناجحة في شغلي واقدر علي اي قضية ومش مضطرة اسيب اي قضية واشتغل في قضية حضرتك وبس..
طارق بغضب: انتي مش عارفة انا مين ولا ايه...
نور ببرود: مش واخدة بالي مين حضرتك؟؟
طارق بحدة: طارق المنشاوي من كبار رجال الأعمال..
نور وهي تلقي بنظرها علي الاوراق بلامبالاة: اهلا بحضرتك...المهم لو تقبل ممكن ارشحلك بعض المحامين.....
وقف طارق بعصبية ثم اخذ الملف من امامها ثم انسحب للباب واثناء خروجه نظر لها نظرة لن تفهمها ابدا...........
شعرت نور بالخوف وعدم الارتياح لهذا الرجل..
نور بتأفاف: ايه المعتوه ده......
**********************
في الشركة...
دخل عمر إلي مكتب أدهم...
عمر: ادهم فيه اوراق عايزك كدة تراجعها..
ادهم: هات..ثم اخذ منه الأوراق...
عمر وهو يجلس امامه: بقولك ايه الميتنج بكرة مع شركة كبيرة...احنا لازم نضمن البيزنس معاهم ده هينقلنا في حتة تانية..
ادهم: تمام.. بس متنساش برضو ان شركتنا من أهم الشركات..
عمر: اكيد..بس احنا لازم ندير معاهم عشان نخلص اللي هنصدره ده في الشتوية الجاية في اسرع وقت....
ادهم: تمام...
****************
في المساء.....
نور: الله المكان جميل اوي ياادهم والمنظر تحفة احلي من التاني....
ادهم وهو يحاوطها من خصرها ويسند ذقته علي كتفيها وينظرون من نافذة شفافة بداخلها منظر خلاب وكأنها تحمل العالم....
ادهم بحنان وهو ينظر لبندقيته: عيونك بس لما بتبص علي حاجة بتحليها يانوري.....
نور بابتسامة وهي تدير وجهها له: طيب بص بق..ولكن قاطعها بقبلة تحمل الكثير من الحب والشغف وكأنه يرتوي من بين رحيق شفتيها.....شعر ادهم بانه سيفقد التملك بحاله فاسند بجبينه علي جبينها...
ادهم بصوت عاشق: بعشقك يانور.....
نور بخجل: ادهم....
ادهم بعشق: روح ادهم ودنيته....
نور بخجل شديد: ادهم حد يشوفنا...قبل ادهم وجنتيها الحمراء من الخجل: ايه الكريز ده....
دفعت نور ادهم بخفة: بس بقي بطل قلة ادب...يلا ننزل تحت انا جعانة...
ادهم بتنهيدة: مدمرة اللحظات...ماشي يلا...نزل نور وادهم للطابق ثم نظرت نور للمطعم وجدت الناس المعتادة يأكلون ثم نظرت لادهم....
ادهم بغمزة: محجوز......
ضحكت نور بخفة علي هذا المجنون..ثم جلسوا ياكلون....
وبعد فترة....
ادددهم.........
****************
رايكم؟
إلى اللقاء في الفصل الثالث..
أنت تقرأ
رواية نور حياتي ج٢ (مكتملة) لمريم إبراهيم
Misterio / Suspenso#المقدمة يدوم الحب والعشق في القلب حتي لو لن نستطع التعبير عنه ولكن مشاعرنا وبريق عيوننا تنهار امامنا مع العشق......عواقب تقف امامهم مع الالام وذكريات مازالت في القلوب ولن تنسي ولكن كيف سيظل هذا العشق دائم مع تلك العقوبات؟؟ #بقلم:مريم إبراهيم سعد