Nine

493 12 1
                                    

Ik kijk Kaj aan, "Jullie moeten echt nog even wachten, ik ga nu kijken er aan de hand is" zeg ik en ren achter Samantha aan. Ik vind haar in de wc "Wat is aan de hand lieve schat?" en ik pak haar vast. "Ik kan niet bij Kaj op z'n kruk gaan zitten omdat ik podiumvrees heb, ik heb net overgegeven en moet bijna weer als ik eraan denk dat ik het podium op moet" huilt ze in mijn armen. "Oke lieve schat luister, weet je wat. Jij gaat lekker backstage naar de jongens kijken en ik los dit wel op goed? Droog je tranen, dan lopen we terug naar de jongens." Ze knikt dankbaar, veegt haar tranen weg en loopt met me mee terug. Christel en Debby lopen meteen naar haar toe. Ik loop naar Kaj "Kaj, ze durft het podium niet op, ze heeft hele hele erge podiumvrees." "Shit zeg dat is sneu, maar we moeten wel echt zo weer op babe, hoe lossen we dit op?" zegt Kaj tegen me. "Ik ga dit wel ff oplossen, ik ben binnen 1 minuut terug" Ik ren de zaal in en ga opzoek naar een meisje waar ik aan kan zien dat ze fan van Kaj is. Ik spot haar, ik ren naar haar toe. "Vind je Kaj de leukste van B-Brave?" vraag ik aan haar. "OH MY GOD JIJ BENT KIM, JAAAAAA HOEZO?" gilt ze. "Dan mag je met mij meelopen en niet gaan huilen schat!" zeg ik lachend tegen haar. Ik kom met het meisje backstage lopen en Kaj stelt zich voor.

Ik begeleid de meiden naar het podium en ze starten de muziek van 'Vanavond is van jou' op. Ik sta met Samantha samen aan de zijkant van het podium mee te zingen. "Wauw, je kan echt heel mooi zingen Kim" zegt ze opeens. "Aah dat is lief, dankjewel lieve schat." en ik knuffel haar. Als de meiden terugkomen lopen knuffel is ze allemaal en breng ik ze terug naar zaal. Als ik in de zaal sta hoor ik Kaj praten. "Er is vanavond een hele bijzonder dame met ons meegekomen, de meeste van jullie zullen al weten wie ze is, maar ik wil haar op een speciale manier aan jullie voorstellen." Ik schrik, gadsie ik hoef dat podium echt niet weer op hoor.

Ik loop vlug de zaal uit naar de backstage ruimte. Kaj komt aangelopen en ik zeg meteen "Ik ga dat podium niet op hoor Kaj." Kaj begint te lachen, "Maar ik wil dat iedereen ziet hoe mooi je bent en hoort hoe prachtig je kan zingen" zegt hij. Zingen?! Ik nu voor alle braviours waarvan de helft me liever dood ziet, NIET DUS. Maar voordat ik kan discussiëren neemt Kaj me al mee, "We zingen trouwens 'Als je van mij bent' akoestisch en jij mag samen met Sam zijn stukjes zingen, die kun je namelijk het mooiste zingen." zegt hij. OH MY GOD, ik ga dit dus serieus doen he. Ik krijg een microfoon in m'n hand geduwd en ik zie de jongens staan, ik ga tussen Kaj en Sam in staan en hoor hoe Kaj me voorsteld: "Dames dit is Kim, zoals ik al eerder gezegd heb, ben aardig tegen haar, ze is belangrijk voor mij omdat ik haar leuk vind en voor de boys want ze doet samen met Gio onze styling." Ik kijk voor het eerst het publiek in en zie helemaal achter de zaal mijn ouders, Jaily, Anouk en Maud staan, huh hoe dan?! Ik kijk naar Kaj en hij knipoogt naar me, hij heeft dit voor me geregeld de stiekemerd. Ik hoor dat de gitaar begint te spelen maar ik laat Sam beginnen met zingen, al snel val ik in en hij glimlacht naar me. Het hele nummer zing ik mee met een glimlach op mijn gezicht, maar ik ben heel blij als het voorbij is zodat ik weer van het podium af kan duiken. De jongens doen nog 2 nummers dus ik ren meteen naar mijn ouders, zusje en vriendinnetjes toe.

Ik knuffel ze allemaal, "Wauw Kim je was echt heel goed, je straalde helemaal, we zijn zo trots op je!" zeggen ze allemaal. Ik neem ze gauw mee backstage want ik zag al dat er meiden naar mij toe wouden komen en ik ben nu niet echt in de mood om selfies te maken. De jongens zijn klaar en ik knuffel en bedank ze allemaal voor vanavond. Ik loop naar Kaj "Jij bent echt het beste wat een meisje zich kan wensen" en ik zoen hem. Ik zie dat Jaily met Dioni aan het kletsen is en ik roep "Jongens, plan die date is ff, misschien kunnen we wel dubbeldaten." Jaily begint te blozen en Dioni lacht een beetje verlegen. "Ik loop even met Anouk naar Sam toe, dat durft ze namelijk zelf niet zo goed momentje" zeg ik tegen Kaj. Ik loop naar Anouk toe, "Kom schat we gaan even naderkennis maken met Sam" en ik pak haar hand. "Sam ken je Anouk nog, ze is eventjes geleden je VIVJ meisje geweest?" vraag ik aan hem. "Maar natuurlijk, dat was tegelijk met jou toch?" zegt Sam lachend en ik knik. Anouk kijkt verlegen naar Sam, "Mag ik een knuffel Sam?" Samuel pakt haar lekker stevig vast en geeft haar een kus op haar voorhoofd, "Maar natuurlijk schat, mooie dames krijgen altijd extra grote knuffels" zegt hij tegen haar. Ik weet nu al dat Anouk van binnen aan het huilen is omdat Sam zo lief tegen haar doet, HA missie geslaagd. Ik stel Kaj voor aan m'n ouders en laat ze lekker even kletsen.

TreasureWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu