BAB 2

5.3K 133 27
                                    

Wajahnya ditunduk ke karpet ruang tamunya. Tangisannya cuba untuk ditahan. Bibir bawahnya digigit perlahan. Hatinya sakit. Peritnya tidak terkata.

"DIDN'T YOU HEAR ME?! GET OUT FROM THIS HOUSE!!!!!", Jerit James sehingga bergema ruang tamunya. Manakala Calix menatap tajam wajah ayahnya.

"Don't you ever dare to shout at mommy like that!!!! Mommy let's go! If he want us to get out from this house! Than we will! Stupid man!", Jawab Calix. Tangan ibunya ditarik sambil tangan kirinya mengambil beg bajunya.

Beg tersebut digalas. Tangan ibunya dipimpin.

Rose Camelya tercengang. Ini adalah pertama kali dia melihat Calix berwajah bengis.

Mata biru Calix menjadi hitam sedikit.

Bayi perempuannya diambil. Beg rodanya diambil.

Wajah James dilihat sekilas sebelum keluar dari rumah itu dengan air mata yang tidak henti mengalir dari pipinya.

~~~~~~~~~~

"Hmph, now you have me, babe!", Kata Delilah sambil tersenyum nakal. Dada James digosok dengan manja.

Butang kemeja lelaki itu dibuka satu persatu.

Senyuman sinis terlakar di bibir James.

"So you wanna play huh?"

~~~~~~~~~~

Rose Camelya mendail nombor Elena. Hanya gadis itu sahaja yang boleh menolongnya pada waktu itu.

TRUT......TRUT.....TRUT.....

"Hello, Rose. Why do you call me?"

"I need your help."

~~~~~~~~~~

Tubuh Rose Camelya dipeluk dengan erat. Bahu gadis itu digosok dengan perlahan.

Mulutnya terkumat-kamit memberi kata-kata semangat pada gadis itu.

"Shush.... it's gonna be okay.", Kata Elena.

Manakala Rose Camelya hanya menangis sahaja di bahu Elena.

Dia meluahkan segala isi yang terbuku di hatinya selama ini.

Dia tidak boleh lagi untuk pendam lagi semua itu.

Dia tidak sanggup dan tidak larat.

~~~~~~~~~~

Calix merenung tajam ke arah Mia yang sedang nyenyak tidur dibuai mimpi sambil menghisap susu botolnya.

"I promise that I'll protect you and mommy."

~~~~~~~~~~

Elena memeluk lengan Rykal dengan erat. Keluhan kecil terlepas di bibirnya.

"Kenapa ni sayang?", Tanya Rykal. Wajah Elena direnung dengan pelik.

"Nothing, I just kesiankan Rose. Rose memang tabah.", Jawab Elena.

"Nak buat macam mana. Memang dah takdir. Tuhan yang menentukan. Kita hanya ikut je.", Elena mengangguk setuju.

~~~~~~~~~~

"Capo, abbiamo già sistemato tutto il lavoro che ci dai. Avete bisogno di altro?", Raven mengetuk-ngetuk mejanya sambil tersenyum sinis mendengar soalan anak buahnya.

(Boss, we already settle the job you give us. Do need anything else?)

"Voglio le informaziano sull'ex ragazza di James.", Jawab Raven. Putung rokoknya dilenyek.

(I want James ex girlfriend information.)

Anak buahnya mengangguk lalu keluar dari bilik tersebut.

THE UNKNOWN  •HIATUS• [ 2 ]Where stories live. Discover now