{Please take note. There are some parts from BAB 3 in this chapter. Please refer to the chapter if you do not understand in this chapter.}
Tuala dibuka lalu dibiarkan di atas lantai mozek tandas itu. Tubuhnya direndamkan ke dalam tab mandinya. Kelopak matanya dipejam dengan erat.
Fikirannya bercelaru memikirkan tentang kata-kata Liam sebentar tadi.
FLASHBACK~
"It'll take about six months to get the mafia information and his data. Plus another seven months to get Rose back.", kata Liam.
Helena dari tadi tidak habis² menangis teresak-esak sambil bahunya digosok oleh Elena kerana terlalu risau akan anak perempuannya Rose Camelya.
"Then we'll start searching for Rose tomorrow. I don't care. I don't want Calix and Mia to know about this.", Kata Elena. Kata-kata Elena disetujui oleh Rykal dan Helena.
END FLASHBACK~
Kelopak matanya dibuka semula. Fikirannya menjadi tidak tenang. Dia berharap yang Rose berada dalam keadaan yang baik.
~~~~~~~~~~
Novel yang sudah habis dibaca olehnya diletakkan semula di atas meja lampu tidurnya. Keluhan kecil terlepas di bibirnya. Rasa bosan mula muncul.
Dia bangun dari katilnya. Pintu biliknya diketuk. Telinganya ditekapkan pada pintu bilik tersebut.
"Hello!!!! Is anybody out there?!!! Can you open this door!!! I want to eat!!!", Jerit Rose Camelya sampai sakit tekak dibuatnya. Tidak sampai beberapa minit pintu bilik tersebut terbuka.
Beberapa orang pengawal yang bertubuh tegap bersama senapang yang sentiasa berada di tangan mereka menatap tajam ke arah Rose Camelya yang kecil dari mereka.
Gadis itu dibawa keluar dari bilik itu.
Sampai sahaja di dining room, Rose Camelya ternganga. Banyak sungguh makanan yang sudah tersiap sedia ada di atas meja makan itu.Punggungnya dilabuhkan di atas kerusinya. Sudu dan garpu diambil. Makanan-makanan tersebut amatlah sedap sehingga membuatkan Rose Camelya menjadi kenyang.
Gadis itu bangun dari kerusinya semula. Kakinya melangkah pula ke arah senapang-senapang yang tersusun elok di dalam sebuah kaca yang berbentuk petak.
Kepalanya ditolehkan ke arah kiri. Terdapat satu kertas yang agak kelihatan sudah berhabuk dan sudah pun berwarna keperangan yang tersimpan elok di dalam sebuah kaca.
Namun satu patah perkataan pun dia tidak faham. Tulisan bahasa asing yang susah untuk difahami olehnya. Tiba-tiba, lengannya ditarik oleh beberapa orang pengawal disitu.
"Boss wants to see you.", Kata salah seorang dari pengawal itu. Mereka pun berjalan ke arah pintu lif setelah pintu lif telah dibuka, mereka semua pun masuk ke dalam lif tersebut.
Rose Camelya ketika itu berasa yang dia seperti semut. Bayangkanlah, pengawal dihadapannya ini dua kali ganda lebih besar darinya. Apabila pintu lif dibuka sahaja, Rose Camelya ditolak keluar lalu pintu lif tertutup.
Meninggalkan Rose Camelya seorang diri disitu. Mungkin gadis itu berasa yang dia seorang diri sekarang tetapi terdapat beberapa orang pengawal lagi yang berada disitu tetapi sedang bersembunyi mengawasi pergerakannya.
Sebaik sahaja kakinya melangkah masuk ke dalam bilik Raven, hatinya berdegup dengan kencang. Pintu ditutup semula. Matanya meliar melihat bilik itu.
Matanya membulat. Terdapat banyak lingerie dan alatan untuk membuat ****. Sesak nafas dibuatnya apabila pinggangnya terasa seperti dipeluk. Deruan nafas seseorang dapat dirasai dileher Rose Camelya.
YOU ARE READING
THE UNKNOWN •HIATUS• [ 2 ]
Action2nd NOVEL - ACTION _____________________ Setelah Rose Camelya ditinggalkan oleh teman lelakinya James, bersama anak mereka Calix Cullen Wallington dan Mia Amelia Wallington sebatang kara. Kehidupan tiga beranak itu menjadi huru-hara. Hampir setiap...