Skrin telefonnya ditekan beberapa kali. Nombor Elena didail berkali-kali tetapi tidak dijawab langsung panggilannya oleh gadis itu.
Telefon pintarnya disimpan semula ke dalam beg tangannya. Peluh di dahi dikesat. Rose Camelya kesal akan dirinya kerana terlupa ingin membawa baju kecemasan jikalau sesuatu terjadi.
Disebabkan kecuaiannya, badannya kini melekit-lekit dengan disaluti bau peluh yang busuk.
Belakang badannya basah lencun akibat peluh yang banyak sehingga nampak beberapa tompokan yang besar dari belakang kemeja yang dipakai oleh Rose Camelya.
Tangan kirinya dijadikan tempat teduhan di wajahnya dari terkena pancaran sinaran matahari yang panas. Ia boleh membuatkan kulitnya yang putih mulus ini menjadi terbakar.
Dia tidak sangka yang cuaca pada hari itu, amatlah panas. Rose Camelya bercadang untuk duduk di atas bangku yang terletak di sebelah sebatang pohon pokok yang besar dan tempat itu amatlah redup sekali.
Ketika dia ingin melangkah ke arah bangku itu tiba-tiba.......
SPLASHHHH!!!!!!!
"OH MY GOD!!!", Kata gadis di hadapan Rose Camelya. Wajahnya jelas tampak berang akan Rose Camelya. Dahi gadis itu berkerut-kerut. Mata gadis itu pula menatapnya dengan tajam seperti seekor helang yang ingin mencari mangsa untuk dijadikan santapannya.
"ARE YOU BLIND?!!!!!!! DON'T YOU SEE THAT I'M WALKING IN FRONT OF YOU JUST NOW!", Jerit Maya. Dia tidak kisah langsung terhadap orang ramai yang mula mengelilingi mereka berdua.
"Why are you shouting at me? Your coffee spill at my shirts not yours, why are you shouting like a monkey?", Kata Rose Camelya seperti mengejek gadis itu sambil tangannya disilangkan.
"I don't care! I want my coffee back now!!", Jerit Maya lagi. Rose Camelya yang malas ingin melayan perangai gadis dihadapannya itu terus beredar dari situ dengan wajah yang selamba seperti tiada apa-apa pun yang berlaku.
"Hey!!!! Don't leave!!!", Jerit Maya lagi sekali namun jeritannya dihiraukan oleh Rose Camelya. Malas dia mahu bercakap dengan orang yang sakit mental seperti gadis itu. Patut dimasukkan sahaja di hospital sakit mental untuk orang seperti dia ini.
~~~~~~~~~
Elena yang sedang sibuk berbual-bual dengan pekerjanya butiknya tiba-tiba terus berpaling ke belakang apabila ada suara memanggilnya. Matanya membulat. Tangannya menutup mulutnya tanda tidak percaya.
"Aunt Evey?!!!! Oh my gosh!!!!!", Tubuh wanita tua dihadapannya itu dipeluk dengan erat. Rindu dia akan wanita ini. Sudah lama mereka tidak berjumpa. Rindu dia ingin berborak dengannya.
"Haha, I heard that your boutique is already on pair expensive and well-known clothing boutique.", Kata Evey lagi sambil melihat sekeliling butik gadis itu.
Cantik dekorasi butiknya. Lampu tergantung yang terletak di tengah-tengah siling itu menampakkan lagi seri butik itu. Dengan baju-baju yang cantik belaka tersusun dengan kemas, rambang mata dibuatnya.
"Oh my, Aunt. Stop compliment me. I'm just the girl you've know.", Jawab Elena yang segan akan pujian Yan diberikan oleh Evey. Kepalanya ditundukkan. Pipinya memerah. Evey tertawa kecil melihat gelagat gadis dihadapannya.
Hendak sahaja dibuat menantu malangnya gadis ini sudah pun berkahwin. Melepas anak lelakinya. Macamlah dia tidak tahu yang anak lelakinya sering tersenyum seorang diri melihat gambar Elena.
Jujur dia kata yang Elena ini mempunyai wajah yang manis dan senyumannya amatlah manis sekali.
Mampu membuatkan mana-mana lelaki cair akan senyumannya namun dia menerima keputusan gadis tu berkahwin dengan lelaki pilihannya sendiri.
YOU ARE READING
THE UNKNOWN •HIATUS• [ 2 ]
Action2nd NOVEL - ACTION _____________________ Setelah Rose Camelya ditinggalkan oleh teman lelakinya James, bersama anak mereka Calix Cullen Wallington dan Mia Amelia Wallington sebatang kara. Kehidupan tiga beranak itu menjadi huru-hara. Hampir setiap...