Masing-masing memasang ekspresi yang kelat dan serius pada wajah mereka. Manakala Raven pula menatap ke arah konco-konco Kyle iaitu salah satu dari pelanggan di dalam urusan bisnes kongsi gelapnya. Tubuhnya disandarkan ke kerusi berkulit tersebut. Matanya berkalih pula ke arah jam tangannya.
"Your running out of time. Kyle said to me that he'll give me a half of his company shares at the end of 9 August. And it's already 10th. Do you expect me to wait?", terang Raven panjang lebar.
Kedua-dua tangannya digenggam dengan kuat menampakkan urat-urat di tangannya. Keadaan kekal sunyi hanya bunyi jari-jari Raven mengetuk meja kayu itu sahaja.
"Okay, err....how about you take 500,000 dollars first this month and next month I'll give you half of it. We'll give you the money in installments."
Kata Ryan, ketua kepada gang black dragon.
Selalunya lelaki itulah yang akan mengendalikan syarikat Kyle dan kumpulan kongsi gelap lelaki itu. Senang untuk di katakan, Ryan ini adalah antara orang kepercayaan Kyle.
Tiba-tiba, suara tawa sinis Raven bergema di bilik tersebut. Bagi lelaki itu, sungguhlah tidak sopan ataupun dalam bahasa kurang ajar.
Kyle sudahpun menjanjikan hasil wang yang lumayan dari syarikat lelaki itu. Inilah sikap yang paling tidak disukai oleh Raven iaitu menipu.
Fail-fail yang berada diatas meja tersebut diambil lalu dicampakkan tepat ke arah wajah Ryan.
Mati kutu lelaki itu dibuatnya.
"HOW DARE YOU LIE TO ME!!!! I WANT ALL OF YOU HEAR AND REMEMBER MY WORDS CAREFULLY, IF YOU DON'T GIVE THE 2 MILLION DOLLARS TO ME BY THE END OF THE NIGHT.....YOU FAMILY WILL DIE IN MY HANDS..... REMEMBER THAT...."
Kata Raven lalu beredar dari situ.
Sebenarnya Kyle menjanjikannya separuh daripada saham syarikat lelaki itu apabila mereka membuat pertukaran saham syarikat dan beberapa senjata.
Dan sejumlah wang yang banyak namun dia hanya ditipu hidup-hidup sahaja.
Padahal dia yang menolong lelaki itu untuk menubuhkan kumpulan kongsi gelap yang besar secara perlahan-lahan.
Sejak lelaki itu mempunyai kumpulan dan syarikat kongsi gelap yang besar, dia selalu berjoli dan sombong dengannya. Bagai kacang lupakan kulit.
Pada malam ini, jika lelaki itu tidak memberikannya wang tersebut dia pasti yang kumpulan dan syarikat Kyle akan musnah di dalam tangannya kerana sekarang nyawa mereka berada di hujung tanduknya.
Bersiap sedialah.
Kerana apabila syaitan di dalam badannya bangun dari tidur yang cukup lama, habis musnah dia mengerjakan musuhnya.
~~~~~~~~~~~~
Rambang mata Rose Camelya melihat kesemua pakaian-pakaian yang serba cantik dan mewah itu. Sungguh elegan sekali.
Matanya ditolehkan ke arah Raven yang sedang menatap ke arah baju-baju tersebut sambil mengambil satu-persatu baju-baju itu untuk diberikan kepada Rose Camelya.
Dia mahu membelikan gadis itu dress yang sesuai untuk dikenakan di parti hari jadi salah seorang rakan kongsi gelapnya, Zayn. Yang diadakan di sebuah kelab malam yang cukup terkenal di bumi Itali ini. Iaitu La Cabala.
Setelah beberapa minit menunggu, akhirnya Rose Camelya keluar dari bilik persalinan tersebut. Dress yang dipakai olehnya tidaklah terlalu ketat ataupun terlalu pendek. Memang sesuai dengannya.
Mata Raven meliar melihat jika ada bahagian yang boleh menampakkan bentuk tubuh gadis itu yang terlalu menonjolkan.
"D-do you wanna buy all of this dress?"
YOU ARE READING
THE UNKNOWN •HIATUS• [ 2 ]
Action2nd NOVEL - ACTION _____________________ Setelah Rose Camelya ditinggalkan oleh teman lelakinya James, bersama anak mereka Calix Cullen Wallington dan Mia Amelia Wallington sebatang kara. Kehidupan tiga beranak itu menjadi huru-hara. Hampir setiap...