Giginya diketap-ketapkan. Urat-urat mula timbul di sekitar lehernya. Buku limanya digenggam dengan erat. Kelopak matanya terpejam rapat.
Ingatannya mengimbas segala perkara yang telah berlalu padanya sebelas tahun yang lalu.
Tubuhnya disandarkan di kerusi berkulit ruang tamunya yang berwarna krim keperangan.
"Fuck."
~~~~~~~~~~~
James duduk di atas sofa kelab malam itu sambil tangannya merangkul pinggang gadis-gadis disebelahnya. Kepalanya terangguk-angguk mengikut rentak lagu.
Dia sudah mabuk.
Hugo tersenyum sinis.
"Here's your money girls.", Kata Hugo sambil dia menghulurkan duit yang berkepul-kepuk pada salah seorang daripada gadis-gadis itu.
Gadis itu tersenyum sinis. Tangannya sibuk mengira wang yang telah diikat kemas dengan getah.
Setelah mereka beredar, Hugo mencapai telefon bimbit James.
Jari James ditekan di skrin telefon tersebut.
"Tsk, James...James....your such an idiot."
~~~~~~~~~~~
Calix merenung tajam ke arah budak perempuan di sebelahnya yang sedang sibuk mewarna gambar di sehelai kertas.
Mata budak lelaki itu silih ganti memandang ke arah kertas itu dan budak perempuan tersebut.
Aria meletakkan pensel warnanya sebaik sahaja lukisannya telah siap diwarna dengan pensel warnanya yang baru sahaja dihadiahkan oleh ibunya.
Kertas tersebut di berikan pada Calix.
"Calix look!!!!! Do you like it?", Tanya Aria sambil kertas tersebut bertukar tangan.
Calix menatap kertas tersebut dengan lama sebelum menoleh sekilas ke arah Aria.
"Hmph.", Jawab Calix pendek. Kertas lukisan itu diambil lalu sebatang pensel diambil dari beg sekolahnya. Aria menggaru kepalanya. Dia hairan apa yang Calix sedang tulis dikertas lukisannya.
"Here. I want you to read it when you get back home.", Kata Calix.
Dia berlalu dari situ meninggalkan Aria yang bengang akan kata-kata Calix seorang diri.
~~~~~~~~~~~
Rose Camelya menongkat dagunya. Fikirannya bercelaru. Mengapa majikannya tidak pernah pun ingin menunjukkan wajah kepada sesiapu pun kecuali Kayla dan pengawal-pengawal majikannya.
Dia tidak tahu sama ada majikannya adalah lelaki atau perempuan.
Banyak soalan melayang di benak fikiran Rose Camelya.
Tiba-tiba, Rose Camelya terus menoleh ke arah Kayla yang mengetuk mejanya.
"Hey, what are you daydreaming about?", Tanya Kayla.
Rose Camelya tertawa kecil.
"Hihi nothing. I'm sorry.", Jawab Rose Camelya sambil membongkokkan tubuhnya ke arah Kayla.
Manakala Kayla hanya menggelengkan kepalanya sahaja.
~~~~~~~~~~
Kelopak matanya dibuka lalu dipisat-pisat dengan perlahan. Cahaya matahari menusuk ke dalam anak matanya.
Dia bangun dari birai katil sambil tangannya memicit dahinya.
Dia tidak tahu bagaimana dia sudah berada di dalam biliknya tetapi mungkin Hugo yang menghantarkannya.
YOU ARE READING
THE UNKNOWN •HIATUS• [ 2 ]
Azione2nd NOVEL - ACTION _____________________ Setelah Rose Camelya ditinggalkan oleh teman lelakinya James, bersama anak mereka Calix Cullen Wallington dan Mia Amelia Wallington sebatang kara. Kehidupan tiga beranak itu menjadi huru-hara. Hampir setiap...