13. Fejezet

85 6 2
                                    

  Ég/Tó/Bazalt/Zsálya/Toll/Sikló

  A falka, a reggeli gyűléssel ellentétben, most meglepően rendezetten gyűlt össze a gyűléshelyen, azt várva, hogy Karom, az új Alphájuk bejelentse Betáját, és talán egy új rendszerrel is előálljon, amivel megkönnyíti a három falka összeszokását. Az idősek most hátrébbról figyeltek, ami szintén szokatlan látvány volt. Mintha csak a lehető legtávolabb akarnának állni Alphájuktól. A három volt Alpha állt leghátul, és Ég, aki az elsők között állt, valami reménykedést látott a szemükben. Talán azt remélték, Karom betájának választja őket, és mégsem veszítik el teljesen falkájuk irányítását. Ég ezen elmosolyodott. Az utóbbi időben úgy vélte, egészen jól megismerte Karomt, és szinte biztos volt benne, hogy egy fiatalt választ maga mellé. Erre a gondolatra kihúzta magát, és fejét ide-oda fordítva kereste vetéjtársait, akik még szóba jöhettek Beta jelöltnek. Szemei átsikklottak a mellette ülő feszülten váró Búzán, és megakadtak Bazalton. Aztán Őzre, Borsra, Agancsra és Kígyóra nézett. Elfintorodott, látva, hogy rajta kívül még mennyien lehetnének Beták. Igyekezett nagyobbnak tűnni, és szemével Karom tekintetét kereste, aki nyugodtan ült a kövön, szándékosan nem nézve a fiatalok szemébe. Mintha csak élvezte volna a feszültséget, amit csak döntése szüntethet meg. Idegesen vette észre, hogy néhány falkatársa épp úgy Karom pillantását keresik mint ő. A hímtől nem messze Hegy ült, aki szintén reménykedve nézte új Alpháját.

-Azért gyűltünk ma másodszorra itt össze, hogy kijelöljem Betámat, aki hűséges segítségem lesz Alphaságom alatt. Nagyon fontos döntés ez, hisz a Betának is nagy szerepe van egy kiegyensúlyozott falka életében. Remélem jól döntöttem, és választottam nem hagy cserben.- Mondta, mire Ég izgatottan vette észre, hogy felé néz. Körmeit a földbe véste, miközben Alphát szugerálta, de a hím, bár felé nézett, de nem rá.

-Búza, gyere kérlek fel mellém- Jelentette ki, mire a hím valósággal kirobbant társai közül. Több irigy, és utálkozó tekintetet figylmen kívül hagyva Karom mellé lépett, és Büszkén nézett fel a nála jóval nagyobb hímre.

-Ezennel te vagy ennek a falkának az új Betája.- Jelentette ki. Ég alig hitt a fülének. A hím nemrég még Omega volt. Mindenkit maga elé helyezett, és beletörődött a sorsába, aztán hirtelen megindult felfelé. Ég megszokta, hogy a hím szinte árnyékává vált, aztán úgy rohangált Barlang körül, mintha csak örömét lelné a feladatokban, amiket ráoszt. Ég idegesen megrázta a fejét. "Gondolhattam volna, hiszen hetek óta ott kőrözött Karom körül" Nem fejezhette be gondolat menetét, mert Búza hangja félbeszakította.

-Ígérem, remek Betád leszek!- Közölte csillogó szemekkel. Karom bólintott, Búza pedig lelépve a kőről mellé ült.

-A gyűlést feloszlatom, a szabályokról egyenlőre csak annyit, mindenkitől elvárom, hogy a ráosztott feladatot kérdezősködés nélkül, legjobb tudása szerint végrehajtsa- Mondta, azzal sarkon fordulva otthagyta a farkastömeget, akik zugolódva oszlani kezdtek. Ég látta a szeme sarkából, hogy sok fiatal a hirtelen népszerűvé vált Búza köré gyűlik, amitől grimasz jelent meg az arcán. A hím boldogan átbámult a körégyűlteken, és vidáman Ég után intett, aki csak úgy tett, mintha nem látná. Elhatározta, hogy bármibe is kerül, bebizonyítja Karomnak, rosszul döntött, amikor nem őt választotta Betának. Erre a gondolatra fel is pattant, és Karom után futva otthagyta az oszladozó tömeget.

  Tó a fejét rázva sietett Őz után, akivel együtt indult ki az erdőbe Fürjjel, de most szem elől vesztette a két hímet. A hangjukat követve vágott át az erdőn, miközben gondolatban nevetett a két farkas kölyökösségén. Nem figyelve, hogy merre megy a lába megakadt és egy óriásit borult előre, hangos felkiáltására pedig megtorpant Őz is, utána pedig Fürj és visszaindultak. Felnézve a földről, kiköpve a szájába került földet Tó felnevetett, míg belebámult a fölötte, aggodalmasan pásztázó Őz szemeibe.

Farkasok (3. rész)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz