five. who (edited)

155 16 4
                                    

[ i hope you guys already read the notes in my bio ] 💛

                                                                                                                                                                           Dengan bantuan Jennie dan juga Sooyoung, Seulgi kini sudah siap sedia menunggu ke datangan Jimin untuk menjemputnya. Seulgi kini betul² berada dia depan pondok keselamatan di apartment-nya. Lagi sepuluh minit menuju jam 7.

Dua jam tadi, rumah itu seperti kapal pecah. Jennie dan Sooyoung membuka habis almari milik Seulgi. Mengeluarkan hampir semua pakaian yang gadis Kang ada. Jennie sempat menacap wajah Seulgi agar tidak kelihatan pucat. Kerana tidak tahu majlis apa yang akan dihadiri dan tidak tahu Jimin akan mengenakan apa, Sooyoung menyuruh Seulgi mengenakan dress putih saja.

Kata Sooyoung untuk pertemuan pertama, simple lebih baik.

"Ottokkea?! " Seulgi mengusap tapak tangannya berkali². Bukan kerana sejuk tapi gementar memikirkan keadaan berdua dengan Jimin nanti. Telifon yang ada di tangannya dibuka tutup hanya untuk mengurangkan rasa gugup.

'Phon Phon'

Seulgi terus mengangkat kepalanya. Di seberang jalan, kereta hitam keluaran BMW 8 Series M terparking rapi. Awalnya Seulgi masih diam sehinggalah cermin kereta sport itu diturunkan, menampakan wajah pemilik kereta mewah tersebut.

Ah! Sugar Daddy-nya sudah sampai.

Tanpa berlengah lagi, Seulgi terus melangkah menyeberangi jalan dengan lari-lari anak. Sebelum membuka pintu kereta tersebut, sempat Seulgi menarik nafasnya lalu dihembus perlahan dan barulah dia membuka pintu kereta tersebut dan duduk.
* kereta = mobil

Kelu dan sepi. Sebaik Seulgi masuk, Jimin terus memandu pergi dari situ. Tanpa menyapa dirinya. Seulgi benar-benar mengikuti syarat yang ditetapkan  Jimin iaitu 'diam'. Tidak menyapa tidak juga membuka mulutnya. Seulgi betul² mendiamkan dirinya.

Merasa begitu canggung, Seulgi hanya diam memandang ke depan dan kadang kala melihat kearah tingkapnya.  Saat kepalanya pusing ke arah Jimin di sebelahnya, 'Glub' , Seulgi menelan air liurnya.

'Tampan' hanya dalam hati dan Seulgi terus memandang ke depan kembali. Entah kenapa dadanya mula merasa debaran kecil disana. Tangannya tanpa sedar mencengkam kerusi yang dia duduki.

Berkemeja putih lengan panjang, berkaca mata hitam dengan rahang yang tegas sedang memandu kereta dengan sebelah tangan

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Berkemeja putih lengan panjang, berkaca mata hitam dengan rahang yang tegas sedang memandu kereta dengan sebelah tangan. Bukankah memanjakan mata sekali? Lelaki itu hanya memandu namun memberi efek yang luar biasa pada gadis itu.

Jangan lupa aroma lelaki itu. Sangkaan Seulgi awalnya itu hanya bau kereta Jimin tapi saat dia menoleh ke arah lelaki itu tadi, bau orange blossom kuat menguar dari Jimin. Ini benar-benar situasi yang ada di dalam novel cinta yang dia baca. Suasana yang tidak pernah dia bayangkan akan memberi perhatian untuk setiap detik yang berlaku.

[one] sugar daddy Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang