Domov vonia ako kvety

268 54 4
                                    

Drahý Travis,

znova cítim vôňu domova. Vrátila som sa trochu neskôr, ako som najprv plánovala. A Oliver zostal v Belgicku. To je mi trochu ľúto. Obaja sme však vedeli, že láska na diaľku nemá cenu, a tak sme to ukončili. Možno si povieš, že to asi nebola poriadna láska, no ja som ho mala naozaj rada. A asi aj on mňa.

Keď som konečne dorazila domov, mama mi do rúk dala ruže. Boli prekrásne a nádherne voňali. Asi mi ich poslal Oliver, pretože kto iný by to predsa mohol byť... Nie som práve taká, že by na mňa čakali zástupy mužov. A tak to musel byť on - ten jediný, ktorý na mňa čaká.

Ešte som mu nevolala, najprv som ti chcela napísať. Chcem, aby si všetko vedel. Chcem, aby si vedel to, že som sa vo svojej rodine konečne cítila dôležitá. Po tom čase, čo som bola preč, som asi v ich očiach dospela. Konečne ma počúvali a pýtali sa na to, aké to tam bolo a ako som to všetko sama zvládala.

O Oliverovi vie zatiaľ len brat a mama. Iným som sa o ňom neodvážila povedať, pretože by to pokladali za nezmyselný vzťah. Ale vlastne je toho viac, čo som doma nepovedala. Možno je to preto, že sa bojím ich reakcie. Možno sa bojím odsúdenia. Jednoducho nechcem, aby niektoré veci vedeli.

Ako napríklad moju cestu do Rotterdamu. Stále si myslia, že som svoj výlet predĺžila, pretože som si nestihla pozrieť všetko, čo som chcela. Nevedia ani o tom, že som tri noci spala pri šume mora v stane s ľuďmi, ktorých som nepoznala ani týždeň. Nevedia ani to, ako veľmi som si to užila a s úprimným srdcom môžem povedať, že z mojich prázdnin vedia len to nudné. O Oliverovi tiež vedia len kvôli tým ružiam, čo voňali ako láska.

Tie kvety mám teraz na stolíku pri okne, aby mohli cez deň piť slnečné lúče. Stále sa na ne dívam. Odpútavajú moju pozornosť od blížiacej sa školy. Už len pár dní a znova sa budem hľadať na chodbách tichej univerzity. A možno sa i usmejem, keď uvidím tvoju tvár, pretože ty budeš jediný, kto bude vedieť o mojich dobrodružstvách.

Tento rok si do môjho štúdia pridávam ďalšie dva predmety. Chystám sa zapísať na ekonomiku a francúzštinu, pretože tú na juhu Belgicka často počuť. Francúzsky jazyk som najprv nemala rada, no cez prázdniny sa mi zapáčil. Možno moju voľbu hneď na začiatku štúdia oľutujem a prehlásim sa na taliančinu, no chcem to aspoň skúsiť. Veď za skúšku nič nedám.

Ty chodíš tuším na španielčinu. To je asi ťažký jazyk, no keď ho ovládaš, musí byť prekrásny. A áno, čosi som si o tebe zisťovala. Niekedy, keď sa neviem sústrediť (napríklad na úlohy) jednoducho to na chvíľu vzdám a idem robiť niečo iné. A raz si sa mi to bodu záujmu primiešal ty, tak som si o tebe hľadala nejaké veci. Aj keď z veľkej časti si pre mňa tajomstvom, tak ako ja pre teba.

No teraz si už pôjdem ľahnúť. Je dosť neskoro a list ti dám až zajtra. Tak dobrú noc.

Avec amour, Je

nečakaj veľaWhere stories live. Discover now