8.

154 15 0
                                    

Piton "kicsit" kiborul, Hermione pedig büntetőmunkát kap. Sajnos nem Pitonnal. ;) Az ikrek újra formába lendülnek, és a netre felkerül egy újdonság. Ehhez a részhez ajánlott a Desperado "Tanár úr" című számának ismerete. Jó szórakozást kívánok! ;)

Hermione már nem is tudott többet enni. Néhány korty szederrépa teát ivott még, aztán sürgősen elhagyta a nagytermet. Persze jónak találta a dalátiratot, más körülmények között vidáman nevetett volna rajta. Most azonban nem tudta kiverni a fejéből Piton megrovó éjfekete tekintetét.
A lába önkéntelenül a bájitaltanterem elé vitte.
Mielőbb szeretett volna túlesni az órán. Elképzelhetőnek tartotta, hogy Perselus csak azért nem büntette meg akkor azonnal, mert le akart higgadni, mielőtt valami csúnya átkot vágott volna a fejéhez.
A többiek is hamarosan megérkeztek, és a lány lába majdnem összecsuklott az ijedtségtől, mikor Piton is felbukkant közvetlenül a nyomukban.
Nem volt a legjobb hangulatban.

A professzor úgy nézett mindenkire, mintha ők agyalták volna ki Hóborc legújabb viccét, ami abból állt, hogy a legváratlanabb helyen kifeszített zsinórokkal buktatta fel a tanárokat, Piton kivételével.
Perselust, akit a tantestületből egyedüliként megkímélt a kopogószellem, az igazgató felkérte, hogy kerítse elő a renitens kísértetet, és regulázza meg. A Véres Báró ugyanis, aki bánni tudott vele, most visszavonult három napra a titkok kamrájába meditálni. A halála évfordulóján mindig így tett, és Hóborc olyankor követte el a legkomiszabb csínyeit.

Hermionét olyan érzés töltötte el, mintha visszautazott volna az időben. Piton haragtól csillogó obszidián szeme, az ujjainak ideges, önkéntelen mozgása, a régi időket idézték fel benne.

Élesen felsikoltott a sarokvas, ahogy a tanár türelmetlenül kitárta az ajtót, és bólintott, menjenek be.
Miután mindenki helyet foglalt, intett, mire megjelent a táblán az aznapi feladat.
Hermione igyekezett elnyomni a megkönnyebbült sóhaját. Bár nem volt könnyű főzet, neki nem okozhatott nehézséget, még álmából ébredve is el tudta volna készíteni.
Talán most is sikerülni fog, feltéve, hogy remegő kezei engedelmeskednek neki.
Már jó ideje forrt a főzet és minden rendben volt. Visszafogta a reszketését, és harmadszorra sikerült megfelelő magasságúra beállítani a lángot.
Úgy tűnt, a professzor nem hagyta kitörni a haragját, csak pár apróbb megjegyzést tett itt-ott, de a lányt békén hagyta, aki kezdett megnyugodni.
Egy nagy figyelmet igénylő műveletnél tartott, a trollszemöldök szálait adagolta bele a bájitalba. Ha csak egy darabbal több megy bele, oda az egész munkája.
Hirtelen valaki megtaszította Granger könyökét, mire az üvegcse egész tartalma beleszóródott az üstbe.
Megperdült, de a háta mögött csak Piton volt, aki széles kézmozdulatokkal magyarázta a paprikapiros Neville-nek, mekkora szeletekre kell vágni a birsalmát, és hogyan kell belekeverni.
Senki nem vette észre, mi is történt egészen addig, míg a lány főzetéből el nem kezdett terjedni valamilyen fojtó, lila füst.
– Miss. Granger! Szabadna tudnom, merre jártak a gondolatai egy ilyen fontos művelet közben? – érdeklődött a professzor gúnyosan.
A pálcájával Hermione üstje felé intett, mire eltűnt a benne bűzölgő, gyanús állagú folyadék.
– Nagyon remélem, nem harcászati célra alkalmazható fegyvert akart kifejleszteni. – Hallotta a professzor megtévesztően halk, mégis rengeteg indulattal teli hangját. – Gratulálok, Miss Granger, sikerült végrehajtania azt, amit tanári pályafutásom alatt még senkinek, megtalálta a módját, ahogy a legjobban el lehet rontani ezt a vegyületet. Én meg még Longbottomot figyeltem, azt hittem, csak tőle kell igazán tartani. Tudja egyáltalán, mit csinált? Ilyen állapotában a főzet tíz percen belül mindenkit megölt volna a tanteremben. Aztán, ha ez nem lenne elég, utána tíz perccel felrobbant volna, és eltörölte volna a Roxfortot a föld színéről.
– A tanár úr lökhette meg a könyökömet, miközben… – habogta pánikba esve a diáklány.
Szörnyű volt belegondolnia, mi történhetett volna.
– ÉN löktem meg a könyökét? – hajolt közelebb fenyegetően Piton. – ÉN? – Kérdezte újra, még jobban kihangsúlyozva a szót. – Jól jegyezze meg, kisasszony, még ha úgy is lett volna, akkor is ön a hibás. Mindenki tudja, ezek szerint Granger kisasszony kivételével, ha pontosan, darabonként vagy szálanként kell adagolnunk valamit, az üsttől távol tartjuk a hozzávalót tartalmazó edényt, és egyenként szedegetjük ki belőle csipesszel a hozzávalókat. Esetleg egy kis tálkába előre kiadagoljuk, és úgy borítjuk a bájitalba.
Hermione elpirult. Tényleg ő volt a hibás, hiszen ez még az első éves tankönyvükben szerepelt az alapvető tudnivalók között. Elfelejtette.
– Miss Granger és az összes tanuló jelentkezzen Madam Pomfrey-nál. A főzet ebben a fázisában még nem volt elég érett a mérgezéshez, de menjünk biztosra. Miss. Granger pedig büntetőmunkát kap. – sziszegte Piton.

Varázsnet  (BEFEJEZETLEN) Where stories live. Discover now