Tiba2...
"Woi nantilah kau baca buku tu jom aku bawak kau gi jalan2"Camile menepuk bahuku sambil menyekeh kepala Aury.
Kurang asam betui minah ni.Asal tak kasi ajak aku elok2,nak tak nak,terpaksalah aku pergi je dengan diorang.
Buku tua tu,aku bawak,entahlah tapi aku rasa macam buku tu sangat2 penting untuk aku.
Sebelum keluar,aku menoleh ke kiri dan ke kanan,nak cari si Aiko-chan.Tapi tak jumpa pulak dia.
Camile yang menyedari aku sedang mencari Aiko,lalu menunding jarinya ke arah sebuah arah.
Aku memandang ke arah tersebut.Dan aku melihat Aiko sedang berbual bersama seseorang yang aku tak kenal.
"Psst,Aury sapa tu??"aku mencuit bahu Aury sambil menunjuk ke arah gadis yang sedang berbual bersama Aiko.
Aury memandang mereka.Tak lama kejap je.
"Oh,girl yang memang lawa tu bestfriend kitorang jugak.Kalau kau ingat,Camile ada sebut nama girl tu time kita nak makan.Nama dia Hyun-lee.Kau panggil dia Lee je.Dia tak suka orang panggil dia Hyun.Kalau kau nak jadi bestfriend dia,kau kena belanja dia makan tart telur dan satu pinggan kek tiramisu(kek Itali kalau tak silap)."terang Aury panjang lebar sambil mulutnya tak berhenti mengunyah keropok yang namanya pun aku tak tau(aikk,dari mana dia dapat keropok tu pun aku tak sedar).
"Ohh.."aku cuma mengiyakan sahaja kata2 Aury tu.Aku pandang semula Aiko dan Lee.
Hah,dorang dah hilanglah,guys.Tak sempat aku nak tanya Aury,dia dah pun tarik tangan aku.
"Jom,aku bawak kau jalan2,mesti kau bosan kan??"dia berkata lalu mengheret aku keluar.
Aku sempat memalingkan kepala ku ke arah tempat Aiko dan Lee sebentar tadi.
Sah,diorang tu memang dah hilang...
~~~~~~
Aku dibawak oleh Aury dan Camile berjalan2.Banyak tempat yang dia tunjukkan dekat aku.
Sumpah,academy ni cantik...
Blok asrama di sini ada 12.Dan ia terpisah kepada 2.
Asrama Celestia untuk Royal Lady
Asrama Cristalyna untuk PrincessNama2 asrama ni diambil sempena antara nama pengasas Akademi Puteri Aurora.Lovelia ada cakap kat aku ada 12 pengasas akademi ni.
Aku tak taulah sejarah akademi ni macam mana.Tapi,lambat laun aku akan tau jugak macam mana akademi ni boleh terbentuk.
Setiap bilik di asrama mesti ada 2 orang student dalam dia.Dan setiap bilik dah disediakan sebuah bilik mandi and ada tandas(mestilah ada kalau tak kat mana aku nak buang hajat)
Banyak jugak kemudahan disediakan untuk kitorang.Aku tak boleh nak terangkan sebab terlalu banyak sampai tak leh kira.
Kalau barangan peribadi,kitorang dapat 4 pasang baju seragam sekolah,2 pasang baju sukan,2 pasang baju unit beruniform dan 2 pasang baju untuk rumah sukan.
Itu belum kira baju2 yang disediakan.
Tersangat2 banyak baju yang disediakan.Tudung dan telekung pun ada tau!!Yang fesyen terkini pulak tu.Kat sini pun ada surau dan masjid.Rupanya kat sini ada ramai jugak yang muslim macam aku(apa kau ingat kau je ke sorang muslim kat sini ni Hana😅😅)
Ada zoo jugak kat akademi ni.Wow,first time aku nampak ZIRAFAH depan mata!!!!
Bukan zirafah je,macam lagi jenis binatang yang aku tak pernah jumpa kat akademi ni.Dan yang paling bikin aku naik jakun ialah,aku jumpa KINGKONG KAT SINI!!!
Melihat aku yang jakun,Aury datang ke arah aku sambil membawa anak kingkong tu.
"Nah ce kau try pegang dia."
Tangan ku terketar2 untuk menyentuh anak kingkong tu.
Sebaik sahaja tangan ku menyentuh si anak kingkong,kedengaran suara anak kingkong tu macam suka bila aku dapat sentuh dia.
Setelah 30 minit berada di zoo,Camile membawa aku dan Aury menuju ke subuah cafe yang tak jauh dari zoo tersebut(tak jauh,berdepan je tu)
"Kau nak pesan apa,Hana??"Camile menyoal ku sambil matanya tak lepas memandang buku menu.
"Hmm,ada makanan melayu kat sini ke,kalau ada aku nak."aku berkata sambil melihat isi buku menu tu.
Camile mengangguk lalu memanggil seorang waiter ke arah meja kami.
"Ya,boleh saya ambil pesanan?"ayat lazim yang akan ditanya oleh seorang pelayan.
"Saya nak sepinggan scones,sepotong kek Casatta dan sepinggan manju.Untuk minuman pulak,saya nak jus lobak,jus epal dan..."Camile mengerling ke arah aku.
Aku yang faham maksud Camile tu segera mengatakan minuman apa yang aku nak minum.
"Jus tembikai."
"Hah,jus tembikai 1 ye."Camile mengulang kembali apa yang aku nak tadi.
Pelayan itu mengangguk sebelum bertanya"Baiklah,itu saja kan??"
Kami bertiga mengangguk serentak.
Pelayan tadi segera berlalu dari meja kami.Aku,Aury dan Camile berbual-bual sementara menunggu pesanan sampai.
Ada banyak perkara yang kami bualkan.Antaranya ialah makanan dan minuman kegemaran,hobi dan and subjek apa yang kurang digemari.
Camile suka makan spageti,manakala Aury pulak suka makan tart telur.Aku pulak suka makan NASI KANDAR.
Kalau hobi pulak,aku langsung tak sangka hobi Aury ni menunggang kuda.Woow,tabik doh kat dia...
Hobi Camile pulak ialah menari.Serius,aku langsung tak sangka hobi Camile ialah menari.Hmm,dia kata dia paling suka tarian Ballet.
Hobi aku ialah...
RAHSIA.
Semasa kami sedang berbual,tiba2 terdengar suara orang menjerkah.
"WOI,KALAU AKU KATA SEKARANG,SEKARANG JELAH,KAU PEKAK KE APA??!!"
Orang yang menjerit tu memang suka makan speaker kot...
Kelihatan seorang gadis dalam ketakutan.Dia dikelilingi oleh sekumpulan perempuan samseng yang seramai 4 orang.Bila aku perhati macam perempuan gedik punya jenis je.
Aku bangun untuk membantu gadis itu,tapi aku sempat ditahan oleh Aury dan Camile.
"Jangan tolong budak tu,nanti kau dapat masalah.."Aury memberi amaran kepada aku.Camile jugak menggeleng kepala tanda dia tidak mahu aku terlibat dalam pergaduhan itu.
"Kalau kau sayang kitorang,Hana,ikut cakap kitorang."Camile mengeraskan suaranya kepada aku.
Tapi,aku nak tolong gadis tu.
Belum sempat aku nak membantah arahan mereka,aku melihat..
LEE DATANG KE ARAH GADIS YANG KESUSAHAN TU DAN MENENDANG SALAH SORANG DARI SAMSENG TADI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~~~~~~
Vote and comment,please!!!
😍😍😍😍😍[949 words]
YOU ARE READING
Not A Perfect Princess[OG]
Ficção AdolescentePernah tak jumpa anak dara yang suka berangan-angan nak jadi anak raja?? "Aku nak hidup mewah..nak ada baju cantik,kereta besar,rumah besar.." Lebih kurang macam tulah diorang akan cakap. Tapi lain pulak dengan si Cik Nur Raihana Fhartina.Dia langsu...