Sebaik sahaja Lee menendang salah sorang dari pembuli tersebut,dia terus sahaja membantu gadis yang menjadi mangsa pembulian samseng2 tadi.
"Kau tak apa2 kan??Kalau takde baik kau lari dari sini cepat."
Lee berkata sambil mengarahkan gadis itu lari.
Si gadis mengangguk lemah dan terus melarikan diri.
Pembuli2 tadi terus melarikan diri sebaik sahaja Lee muncul.
Lee yang telah menyelamatkan gadis tadi telah diberikan tepukan gemuruh.
Aku memandang ke arah Camile dan Aury untuk mendapatkan penjelasan.
Aury yang menuedari bahawa aku ingi mendapatkan penjelasan dari mereka berdua segera menerangkannya kepada aku.
"Oh,Lee tu antara pelajar paling berpengaruh dalam akademi ni.Dia jugak antara pelajar paling cemerlang dari segi pelajaran dan kegiatan kokurikulum.Sebab tulah bila dia datang untuk tolong budak tadi,samseng2 tu cepat2 larikan diri.Diorang takut ngan Lee."ujar Aury panjang lebar.
Aku hanya menganggukkan kepala tanda faham.Seorang pelayan datang sambil membawa sebuah dulang yang terisi manisan dan minuman yang kami order sebentar tadi.
Kami bertiga lekas memakan manisan2 itu sambil berbual-bual.
~~~~~~
Malam itu,aku berbaring di atas katil.Camile pulak dah lama 'berlayar dalam mimpi'.Amboi,cik!!Siap ada peta lagi...
Aku merasa gementar kerana besok ialah hari pertama aku sekolah kat sini.Aku mula memejamkan mata.Aku nak tidur,okey.
Tiba2,aku teringat akan buku tua tadi.Ya,aku ada pinjam buku tu.Dengan rasa mengantuk,aku pun bangun dari pembaringan.
Aku menuju ke arah meja belajar dan membuka beg galasku.Tak sampai 3 saat,mencari akhirnya aku telah menemukan buku tersebut.
(Yelah,beg tu pemberian akademi,kenalah jaga beg tu dengan kasih sayang,apa lah yang kau merapu ni Hana😅😅😅)
Aku duduk di penjuru katil lalu aku membuka helaian pertama buku tersebut.
Dan,ini yang aku temukan...
AKADEMI PUTERI AURORA
Telah ditubuhkan pada tahun 1271.Khusus kepada pelajar yang datang dari keluarga berkelas tinggi.
Ianya terletak di suatu pulau misteri.
Akademi Puteri Aurora ialah sebuah organisasi berkebajikan dan polisinya adalah untuk menyokong penuh sektor pendidikan.
Merupakan rahsia kepada kejayaan bagi mereka yang terkenal dan berbakat,tetapi kewujudannya tidak pernah didedahkan kepada dunia..
Perghh,hebatlah.Patutlah aku tak pernah dengar pasal Akademi Puteri Aurora ni.Rupanya kewujudan akademi ni dirahsiakan dari dunia.
Hmm,sambil menyentuh dagu,aku membuka beberapa halaman buku tua yang ada kaitan dengan sejarah akademi ni.
Setelah agak lama membaca,aku pun menutup buku tersebut.Namun,aku tidak jadi menutupnya setelah melihat sebaris nama yang seolah-olah aku pernah dengar.
Qhaihar
Nama apa ni??Aku yang bingung membaca sedikit penerangan berkenaan Qhaihar ni.
Terbentuk pada tahun 1478.Sebuah negara yang kecil,tapi amat kaya kerana di sini terdapat perlombongan biji timah dan emas.Selain itu juga,negara Qhaihar ini kaya dari segi ekonomi,disiplin dan sebagainya.Negara ini merupakan antara negara terkaya,paling disiplin dan selamat yang pernah dicatatkan dalam sejarah.
Aku kemudian cuba mencari berkenaan negara Qhaihar dalam Internet.
15 minit berlalu.
Hampeh betul.Aku hanya dapat 3 maklumat berkenaan Qhaihar dalam Google.Aku ada jugak try tengok dalam Youtube dan Facebook.Tapi,aku tak jumpa banyak maklumat pasal Qhaihar.
Maklumat yang aku dapat ialah..
💝Negara Qhaihar ini merupakan negara yang menganut agama Islam
💝Mata wang di Qhaihar ialah Lyra
💝Mempunyai 8 orang putera dan seorang puteri,namun tuanku puteri telah disahkan hilang semasa baginda tuanku puteri berusia 3 tahun
Maklumat yang ke3 ni sumpah buat aku rasa macam penasaran.Aku rasa macam nak siasat.
Takpelah,tak usah dulu kau pikir pasal hal ni,Hana.Yang penting kau kena tidur sekarang sebab esok ialah hari pertama kau sekolah di Akademi Puteri Aurora.
Aku memandamg jam dinding yang berdekatan kat katil si Camile.
Mata aku terbeliak.SEKARANG DAH PUKUL 1.48 PAGI!!!
ASAL KAU TAK TIDUR LAGI HANA!!!!!????
Aku meletakkan buku tua tadi dan segera mmembaringkan diri atas katil.Aku menarik selimut sehingga paras bahu.
Sebelum tidur,aku tak lupa nak baca doa tidur dan surah 3 qul serta ayat kursi.Aku dah ambil wuduk jugak.So,takyah risau.
Tata,semua!!Hana nak pi alam mimpi ni.!!Jangan kacau pulak..
~~~~~~
Vote and comment,please!!!
😘😘😘😘😘[652 words]
YOU ARE READING
Not A Perfect Princess[OG]
Ficção AdolescentePernah tak jumpa anak dara yang suka berangan-angan nak jadi anak raja?? "Aku nak hidup mewah..nak ada baju cantik,kereta besar,rumah besar.." Lebih kurang macam tulah diorang akan cakap. Tapi lain pulak dengan si Cik Nur Raihana Fhartina.Dia langsu...